امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18139 تاریخ انتشار: دوشنبه ۳ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۳:۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رییس‌ جمهوری در نشستی با خبرنگاران در خمین؛

امسال سال رونق اقتصادی در کشور خواهد بود/برخی قدرتهای بزرگ با مسأله مبارزه با تروریسم یک شوی سیاسی به راه انداخته اند/مداخله کشورهای خارجی بدون هماهنگی با کشور میزبان، بسیار خطرناک و ناامنی را در منطقه تشدید می‌کند

خبرایران:رییس جمهوری در پایان سفر به استان مرکزی در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه این استان از استقبال مردم استان مرکزی از کاروان تدبیر و امید تقدیر کرد و گفت: مردم به مسئولان نظام و خادمان خود محبت داشته و در سفرهای مختلف از آنان استقبال می‌کنند که امیدوارم بتوانیم پاسخگوی لطف و محبت مردم بوده و در انجام وظایف مردم به بهترین شکل عمل کنیم.
امسال سال رونق اقتصادی در کشور خواهد بود/برخی قدرتهای بزرگ با مسأله مبارزه با تروریسم یک شوی سیاسی به راه انداخته اند/مداخله کشورهای خارجی بدون هماهنگی با کشور میزبان، بسیار خطرناک و ناامنی را در منطقه تشدید می‌کند

به گزارش خبرایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی، با بیان اینکه استان مرکزی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی علاوه بر منابع طبیعی خود دارد، گفت: سرمایه‌گذاری‌های بسیار خوبی در صنایع استان صورت گرفته که البته این صنایع باید به روز شده تا از همه ظرفیت آن به خوبی استفاده شود.

رییس جمهوری، رونق اقتصادی و خروج اقتصاد از رکود را به عنوان برنامه اصلی دولت، در سال‌های اخیر عنوان کرد و افزود: ما به مردم قول دادیم که به هدف رشد اقتصادی 5 درصدی برسیم که با تلاش دولت تا پایان سال، شاید بیش از این رقم حاصل شود.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی انجام شده قرار بود به 7 هزار و 500 بنگاه اقتصادی و صنعتی تسهیلات ارایه شود، گفت: امروز رقمی بیش از برنامه‌ریزی تحقق یافته و 12 هزار و 500 بنگاه تسهیلات دریافت کرده اند که دولت به این مسیر ادامه خواهد داد.

رییس‌ جمهوری با اشاره به اینکه امسال سال رونق اقتصادی در کشور خواهد بود، گفت: دولت به بنگاه‌های کوچک و متوسط به هر مقدار که نیاز باشد، تسهیلات ارایه می‌دهد تا از ظرفیت آنها به خوبی استفاده شود.

دکتر روحانی با بیان اینکه باید به برخی بنگاه‌ها که از فناوری روز عقب مانده‌اند، کمک کنیم، اظهارداشت: تولید باید رقابتی باشد تا قدرت صادرات را داشته باشد چرا که پیشرفت در گرو ایجاد یک بازار رقابتی است که باید با تلاش به آن برسیم.

رییس‌ جمهوری ادامه داد: امروز بسیاری از کشورهای خارجی و سرمایه‌گذاران آنها علاقمند به مشارکت با بنگاه‌های صنعتی و اقتصادی ما هستند و در این راستا تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهای گوناگونی به امضاء رسیده است.

دکتر روحانی جاذبه‌های گسترده در بخش‌های مختلف، وجود امنیت کافی و هماهنگی میان مسئولان استان مرکزی را از مزیت‌های این استان برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم تا در بخش کشاورزی از آبیاری مدرن استفاده کرده و در مسیر رفع مشکلات زیست محیطی که یکی از مسایل عمده این استان بشمار می‌رود، گام برداریم که احیای تالاب میقان، از جمله این اقدامات است.

رییس جمهوری  با اشاره به وجود مفاخر فراوان در استان مرکزی گفت: آفتاب انقلاب، استقلال، عزت و آزادگی ملت ایران از این استان طلوع کرده و ملت ایران و مردم منطقه و جهان همچنان تا قرن‌ها از گرما و نور این آفتاب بهره‌مند خواهند شد.

رییس‌ جمهوری با تأکید بر اینکه باید از همه نیروها بویژه جوانان تحصیلکرده در مسیر توسعه و پیشرفت کشور، استفاده و بهره‌برداری کنیم، گفت: امروز آمار خشنودکننده‌ای در زمینه کاهش نرخ بیکاری بویژه در میان بانوان ارائه می شود که امیدواریم این روند تداوم یابد.

دکتر روحانی حمل و نقل و مشکلات جاده‌ای را یکی از مسایل استان مرکزی دانست و گفت: با تلاش دولت بسیاری از پروژه‌های حمل و نقل و جاده‌ای از جمله بزرگراه خمین به اراک مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

رییس‌ جمهوری با اشاره به تصمیم دولت برای اجرای دو طرح مهم خودروسازی و پتروشیمی در استان مرکزی و تأکید بر ضرورت تلاش همه وزارتخانه‌ها و مسئولان ذیربط برای انجام این پروژه‌ها گفت: در این سفر 54 طرح و پروژه به تصویب رسید که ظرف امسال و سال آینده اجرایی و عملیاتی می‌شود.

دکتر روحانی در ادامه نشست در پاسخ به سوالی در زمینه مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال تحولات منطقه‌ای، گفت: منطقه خاورمیانه سال‌هاست که با معضل تروریسم مواجه شده و قدرت‌های غربی نمی‌خواهند تروریسم در این منطقه پایان پذیرد در حالی که این معضل و آثار آن دامنگیر خود آنها شده است.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: برخی  قدرت‌های بزرگ با گروه های تروریستی براساس اهداف نامشروعی که دارند بازی می‌کنند و با وجود ابزار و تجهیزاتی که به منطقه گسیل داشته‌اند، هیچ اقدام مثبتی علیه آنان ندارند و در حقیقت با مسأله مبارزه با تروریسم یک شوی سیاسی به راه انداخته اند.

دکتر روحانی افزود: مواضع جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع تروریسم در منطقه بسیار روشن است. ما مداخله کشورهای خارجی را بدون هماهنگی با کشور میزبان بسیار خطرناک می‌دانیم و معتقدیم که دولت‌های عراق و سوریه باید کمک خواسته و درخواست کنند تا کشور دیگری در خاک آنها علیه تروریسم اقدام کند و این براساس اصول بین‌المللی بوده و خلاف آن ناامنی را تشدید می‌کند.

رییس‌ جمهوری تأکید کرد: ما باید مرزهای جغرافیایی را مورد احترام قرار دهیم، چرا که تغییر مرزها بسیار خطرناک است.

دکتر روحانی ادامه داد: باید همه با ارسال کمکهای غذایی و دارویی، به آوارگان و مردمی که گرفتار تروریسم شده‌اند، کمک کنیم.

رییس‌ جمهوری در پاسخ به سوال دیگری در راستای تصمیم دولت برای  هزینه‌های درآمد استان برای مردم خود آن منطقه گفت: درآمدهای کشور به طور کلی به خزانه واریز می‌شود و بر مبنای برنامه‌ریزی‌هایی که در خصوص هر استان وجود دارد از طریق بودجه تصویب و ابلاغ می‌شود اما همه استان‌ها باید تلاش کنند تا بتوانند در مواقع نیاز اعتبارات بیشتری را برای رونق اقتصادی جذب کنند.

دکتر روحانی افزود: مبنای دولت این است که بنگاه‌های اقتصادی به بخش خصوصی و مردم واگذار شود و این موضوع درستی است که عواید بنگاه‌های اقتصادی یک استان باید حتی‌الامکان به مردم آن منطقه اختصاص یابد.

رییس‌ جمهوری در پاسخ به سوال دیگری در خصوص برنامه‌ریزی دولت برای ارایه تسهیلات به بنگاه‌های کوچک و صنایع بزرگ گفت: بنگاه‌های کوچک و متوسط امسال در اولویت کار دولت قرار دارند چرا که اشتغال آنها بیشتر و زودبازده هستند.

دکتر روحانی ادامه داد: بنگاه‌های بزرگ صنعتی و اقتصادی نیاز به تسهیلات، فناوری روز و در برخی موارد مشارکت خارجی دارند اما در عین حال امسال تلاش دولت این است که از حداکثر ظرفیت بنگاه‌ها در مسیر رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال استفاده شود.

رییس‌ جمهوری همچنین در زمینه اقدامات و برنامه‌های دولت در راستای حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی شهرهای بزرگ، از جمله اراک گفت: بسیاری از اقداماتی که در زمینه عمران شهری، حمل و نقل و احداث تقاطع‌های غیرهمسطح در این استان به انجام رسیده ، در راستای کاهش آلودگی‌ها است و این در حالی است که اصولاً در کشور باید ناوگان حمل و نقل نوسازی شود.

دکتر روحانی با تأکید بر ضرورت گازسوز شدن بسیاری از صنایع نیز گفت: در زمینه کاهش آلودگی نیروگاه شازند دستور داده شد که سوخت مایع این نیروگاه قطع و از گاز استفاده شود و  دولت به همه برنامه‌ها و اقداماتی که در زمینه سلامت مردم انجام داده ادامه خواهد داد.

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب