امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 18043 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۴۰:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

نشستی برای ایجاد راهکارهای ارتباطی مدیران ترمینالها

خبرایران:برای ایجاد بستری ارتباطی در ترمینالها واطلاع رسانی بموقع در شرایط خاص وتلاش در راستای اعتماد سازی مسافرین مدیر کل با معاونت تسهیلات فرودگاهی ومدیران ترمینالها نشستی برگزار کرد /مدیران ترمینالهای فرودگاه مهرآباد نمونه هستند وهرکدام استادی برای انتقال تجربیات می باشند .
نشستی برای ایجاد راهکارهای ارتباطی مدیران ترمینالها

به گزارش خبرایران از روابط عمومی فرودگاه بین  المللی مهرآباد : مهندس رستمی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر ازمعاون اسبق تسهیلات فرودگاهی وآرزوی موفقیت برای معاونت جدید هدف از برگزاری این جلسه را همفکری و بررسی نقطه نظرات در راستای پیشبرد اهداف فرودگاه مهرآباد و شرکت فرودگاه های کشور دانست.

ایشان گفت عملکرد مدیران ترمینالها در فرودگاه پر ترافیکی همچون مهرآباد باید در راستای اعتماد سازی مسافرین ، تدبیر در شرایط خاص ، تفکیک وظایف ، ومدیریت در شرایط اضطراری باشد .وپایان دادن به بی تفاوتی ها در حو زه مسافری وترمینالها راهکار مناسب در ساماندهی مسافران در ترمینالها می باشد .

وی بیان نمود: تصمیمات و اهداف فرودگاه اجرایی نخواهد شد مگر این که تک تک شما مدیران ترمینال ها نقش و مسئولیت اصلی خود را به عنوان بازوان اجرایی در ترمینالها انجام دهید.شما باید نهایت باور و  همکاری با مجموعه فرودگاهی را داشته باشید تا بتوانید فرودگاه را به سمت اهداف نوین و عالی پیش ببرید و اگر این چنین نباشد ما به نتیجه مطلوبی دست نخواهیم یافت.

وظیفه مدیران و معاونین فرودگاهی ابلاغ دستورالعمل ها و اطلاع رسانی در خصوص امور ترمینالی مانند سیاست های اداره کل درخصوص ساماندهی چرخ های حمل بار و یا بررسی امور مربوط به ایرلاینها و ... به مدیران ترمینال ها است و در قبال این اطلاع رسانی انتظار می رود شما به نحو احسنت یه این امور رسیدگی نمایید.

مسئولیتی که به شمابه عنوان مدیر ترمینال محول گردیده شما را متفاوت و متمایز کرده  است و این مسئولیت شما را  بسیار سنگین تر نموده و شما باید تعهد بیشتری نسبت به اداره خود داشته باشید زیرا با توجه به  مشکلات وکمبود امکانات وظیفه شما در ترمینالها بررسی مشکلات و پیدا کردن راه حل آنهاست.

از جمله وظایف مهم شما نظارت بر نحوه انجام کار چرخ دستی ها،نظارت بر نظم وفروش غرف درون ترمینال ها، نحوه انجام کار تاکسی ها، باز و بسته شدن گیت ها،نحوه انجام کار ایرلاین ها،رسیدگی به شکایات مسافرین و ... می باشد و در ضمن باید به این نکته مهم توجه داشت که کار شما یک کار تیمی است و اگر همگی با متحد شدن عمل نکنید دستیابی به اهداف غیر ممکن خواهد بود.

شما علاوه بر این که باید یک کارشناس خبره از لحاظ تجربه کاری باشید باید مدیر لایقی نیز باشید.شما باید در گام اول داده ها را به درستی بدست بیاورید و آگاهی لازم  از تمامی اتفاقات و وظایف زیر مجموعه خود داشته باشید و شناخت کافی از آنها و نحوه انجام وظایفشان بدست بیاورید و  این محقق نخواهد شد مگر با نظارت روزانه شما از تمامی قسمت های ترمینال هاواماکن فرودگاهی .

گام بعدی تجزیه و تحلیل مشکلات بر پایه داده های اولیه که با نظارت ها،مطالعات و نشست ها در ترمینال ها به دست آمده  است.

مرحله بعدی تصمیم سازی است یعنی با توجه به آنالیز های انجام شده بتوانید راه حل مناسبی برای رفع این مشکلات پیدا کرده و به رییس اداره و یا معاونت مربوطه ارائه دهید و وظیفه ما بررسی این تصمیمات و فراهم کردن بستر برای اجرایی شدن آنهاست.

این سه مورد از وظایف مهم شماست که باعث افزایش رضایت مسافرین می شود و این از اهداف مهم فرودگاه مهرآباد و شرکت فرودگاه های کشور است .شما زمانی می توانید در رسیدن به اهداف موفق باشید که بتوانیم سطح رضایت مسافرین را حتی 1 درصد افزایش دهید.

سوالاتی که در این میان به وجود می آید این است که :

 آیا شما به عنوان مدیر ترمینال در طول 12 ساعت کاری خود به صورت جامع به مشکلات رسیدگی می کنید؟

آیا از عملکرد خود رضایت دارید؟

اگر بتوانید به این سوالات جواب مثبت بدهید می توانید در راستای خدمت رسانی به مسافرین عملکرد خوبی داشته باشید.

فرودگاه مهرآباد به عنوان پرترافیک ترین فرودگاه کشور با مشکلات بیشتری نسبت به فرودگاه های دیگر روبه رو است و با توجه به این که ما اکنون در دوران پساتحریم هستیم و توقعات مسافرین نیز نسبت به گذشته افزایش یافته است و مسئولیت ما نیز سنگیرتر است و باید بتوانیم به درستی برنامه ریزی کنیم و استفاده بهینه از وضع موجود داشته باشیم.

امروزه باید با روش های متفاوت تر از گذشته عمل کنیم و از شیوه های نوین برای دستیابی به اهدافمان استفاده کنیم و سعی ما بر این است که سیستم های نظارتی را افزایش دهیم جهت نظارت برکار ارگانها و سازمان های مختلف،ایرلاین ها، نظام های امنیتی تا بتوانیم  برخی مشکلات بوجود آمده را حل کنیم . 

با توجه به صرف هزینه های کلان شرکت فرودگاه های کشور برای  ارتقا سطح خدمات در فرودگاه مهرآباد و انجام پروژه های جدید مانند ساماندهی محاوط مقابل ترمینال 1 و 2 باید سطح مدیریتی نیز ارتقا پیدا کند تا بتوان مشکلات موجود را حل و از بوجود آمدن مشکلات بعدی جلوگیری نمود  بی شک رضایتمندی مسافرین از فرودگاه چندین برابر افزایش خواهد یافت در غیر این صورت هر قدر هم که شرایط ظاهری فرودگاه ساماندهی شود تا زمانی که سطح مدیریتی پایین باشد مسافر رضایت کافی را نخواهد داشت .

مدیران باید شخصیت مدیریتی خود را حفظ کنند و شخصیت مدیریتی به نحوه کار و فعالیتی است که انجام می دهید و همیشه مبنای انتخاب یک فرد به عنوان مدیر منش مدیریتی ، تدبیر ها ورفتارها است و به همین دلیل سختی کار مدیریت بیشتر است و همینطور توقعات نیز از شما بالاتر است.

رستمی  بیشتر مشکلات ترمینال ها را درون سازمانی دانست و گفت مشکلات ما بیشتر با کارگران چرخ های حمل بار،ایرلاین های مربوطه  و وضعیت غرف و گران فروشی آنها است.

مدیریتدر ساماندهی چرخ دستی ها ، نا به سامانی کارگران حمل بار و احتمال گران فروشی غرف مواردی است که باید با نظارت ونگاه تیز بینانه شما کنترل شود .

وی در خصوص حل ساماندهی چرخ دستی گفت تنها اضافه کردن تعداد چرخ دستی ها باعث حل شدن این مشکل نیست بلکه باید در فرآیند و نحوه کار چرخ دستی،تعدادکارگران حمل بارو همچنین باید در روند اجرای کار سر شیفت ها تغییر ایجادکرد.واین مسئله فقط با نظارت ودخالت شما مدیران ترمینالها امکان پذیر می باشد .

در پایان مهندس رستمی ضمن تشکر از زحمات مدیران ترمینالها از صبر و شکیبایی آنها برای انجام عملیات عمرانی در ترمینال ها به خصوص ترمینال یک ودو تشکر کرد و افزود با توجه به انجام عملیات نوسازی و بهسازی  در ترمینال ها از این پس مشکلاتی در خصوص سرویس های بهداشتی،نمازخانه ها و از قبیل آنها نخواهیم داشت و هدف  ما محیا کردن شرایط مساعد برای مسافرین است.

آشتیانی معاونت تسهیلات فرودگاه مهرآباد گفت : با به کار گیری مباحث مطرح شده در خصوص امور مسافرین وترمینالها بوسیله مدیر کل فرودگاه بین المللی مهرآباد وپی گیری تا به ثمر رسیدن به ایده ال مطرح شده تلاش خواهیم نمود .

ایشان به پیشنهاد یکی از مدیران ترمینالها در خصوص تدوین دستور العمل طرح اضطراری اطلاع رسانی در حوزه تسهیلات فرودگاهی نظر موافق داشته واعلام نمودند در اسرع وقت این طرح اضطراری به منظور شفاف سازی واطلاع رسانی به موقع اقدام خواهدگرفت .

 درپایان نیز مدیران ترمینالها هرکدام نقطه نظرات وپیشنهادات خود را مطرح وجهت برطرف نمودن آنها تصمیم گیری شد .

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب