امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17825 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

هاشم یکه زارع اعلام کرد؛

ایران به هیچ عنوان محل جنگ خودروسازان خارجی نیست/ رقابت تعیین کننده شریک اصلی ایران خودرو با کمپانی خارجی است/ ورود قطعات بی کیفیت به صنعت خودروسازی ما ربطی به شرکت فرانسوی پژو ندارد

خبرایران:مدیرعامل شرکت ایران خودروگفت: ورود قطعات بی کیفیت به صنعت خودروسازی ایران ربطی به شرکت فرانسوی پژوندارد.
ایران به هیچ عنوان محل جنگ خودروسازان خارجی نیست/ رقابت تعیین کننده شریک اصلی ایران خودرو با کمپانی خارجی است/ ورود قطعات بی کیفیت به صنعت خودروسازی ما ربطی به  شرکت فرانسوی پژو ندارد

به گزارش خبرایران، نشست مشترک خبری«ایران خودرو و شرکت پژو سیتروئن» صبح امروز چهارشنبه۱۴مهرماه1395باحضور«کارلوس تاوارس»مدیرعامل گروه خودروسازی پژوسیتروئن،«هاشم یکه زارع »مدیرعامل شرکت ایران خودروواصحاب رسانه در محل سالن همایش شرکت ایران خودرو«ساپکو» برگزار و دراین نشست خبری«هاشم یکه زارع »مدیر عامل شرکت ایران خودرواظهارداشت:درسال اول اجرای قرارداد پژو با ایران میزان داخلی سازی قطعات به ۴۰ درصد خواهد رسید و این رقم ظرف ۳ سال تا ۷۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو درخصوص اینکه داخلی سازی کمتر از۲۵ درصد بر روی قطعات خودروهای تولیدی با پژو منجر به عدم پرداخت رویالیتی به این خودروساز خارجی خواهد شد، افزود: ۲۵ درصد عددی است که اگر به آن برسیم، رویالیتی پرداخت نخواهیم کرد و البته این رقم شامل مونتاژ و رنگ نمی شود اما به هر حال داخلی سازی قطعات در سال اول به ۴۰ درصد خواهد رسید.

وی تصریح کرد: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد که ایران محل جنگ خودروسازان خارجی شود و این در شرایطی است که تصمیم گیری در مورد محصولاتی که در گذشته با برند پژو از سوی ایران خودرو تولید می شد، ارتباطی با این خودروساز فرانسوی ندارد و ایران خودرو راجع به آن تصمیم می‌گیرد.

یکه‌زارع خاطرنشان کرد: در رابطه با رقابت پژو با سایپا مذاکراتی در حال انجام است که در آینده منجر به قرارداد خواهد شد و همانطور که پژو این حق را برای شراکت با خودروساز دیگری به غیر از ایران خودرو دارد، ما نیز این حق را داریم که شرکای دیگری از سایر کمپانی ها و کشورها داشته باشیم اما رقابت تعیین می کند که شریک اصلی ایران خودرو کدام کمپانی خارجی باشد.

وی عنوان داشت: به تناسب شرایطی که خودروسازان خارجی در شراکت با ایران خودرو به لحاظ ساخت داخل، صادرات و کیفیت، پیشنهاد داده و اجرا می کنند، تصمیم خواهیم گرفت که کدام خودروساز شریک اصلی ما باشد.

یکه‌زارع اضافه کرد: اینکه پژو از ایران خارج شد و صنعت خودروسازی در رابطه با تولید خودرو، روی به داخلی سازی کم کیفیت برخی قطعات و استفاده آن در خودروها آورد، به پژو ارتباطی ندارد اما به هر حال رفتن پژو از ایران اتفاق خوبی نبود ولی ورود قطعات بی کیفیت به صنعت خودروسازی ایران ربطی به این شرکت فرانسوی ندارد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب