امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17805 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

دارنده مدال افتخار صادرات کشوراعلام کرد؛

پالایشگاه غلات زر در شرایط سخت تحریم راه اندازی می شود/ مگاپروژه ملی پالایشگاه غلات زر برای کشور ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدارمی کند

خبرایران: رئیس هیأت مد‌یره‌ گروه صنعتی و پژوهشی زرگفت: شمارش معکوس راه اندازی خطوط تولید پالایشگاه غلات زر آغاز شده است.
پالایشگاه غلات زر در شرایط سخت تحریم راه اندازی می شود/ مگاپروژه ملی پالایشگاه غلات زر برای کشور ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدارمی کند

به گزارش خبرایران، مرتضی سلطانی رئیس هیأت مد‌یره‌ گروه صنعتی و پژوهشی زردر حاشیه بازدید بازرگانان آلمانی از نخستین پالایشگاه غلات کشوردرجمع خبرنگاران اظهارداشت: خبرهای خوشی در راه است و در شرایط سخت تحریم کلنگ مگاپروژه ملی پالایشگاه غلات زر زده شد و امروز با توکل برخدا و به همت جوانان این سرزمین، توانستیم پروژه‌ای را به انجام برسانیم که در خاورمیانه نمونه‌ آن را نداریم و بی نظیر است.

رئیس هیأت مد‌یره‌ گروه صنعتی و پژوهشی زربه موقعیت شهری چون «اسن» آلمان و شرایط معیشتی مردم آن شهر اشاره کرد و افزود: شهری چون اسن آلمان به واسطه واحدهای تولیدی که در دل خود جای داده است به شهر فولاد تبدیل شده و مردمانش از وضعیت معیشتی خوبی برخوردارند، امروز، ما و مردم استان البرز در مسیری قرار داریم که در آینده‌ای نه چندان دور، استان البرز به واسطه حضور نخستین پالایشگاه غلات کشور از نظر اقتصادی و اوضاع معیشتی تغییرات قابل توجهی را تجربه کند و به عنوان الگو و نمونه ای جهت دیگر شهرهای کشور مورد توجه قرار گیرد.

سلطانی با اشاره به اهداف متعالی و بلند پروازانه پالایشگاه غلات زر افزود: این پروژه عظیم به عنوان پالایشگاهی با خوراک پایه انواع غلات قادر است مواد اولیه و فرآوری شده طیف وسیعی از صنایع زیردستی را تأمین نموده و بخش قابل توجهی از نیازهای ایشان را بدون وابستگی به خارج فراهم کرده و ارزش افزوده فراوانی را برای کشور به ارمغان بیاورد.

وی تأکید بر ارزآوری و ایجاد اشتغال پایدار به واسطه‌ مگاپروژه ملی پالایشگاه غلات زر گفت: دسترسی به خطوط ریلی سراسری کشور این مزیت را برای ما فرآهم آورده است تا با کنترل هزینه‌های حمل و نقل، قدرت رقابت با قیمت‌های جهانی را پیدا کنیم و نه تنها در بازار و صنعت کشورمان، بلکه در دنیا حرف برای گفتن داشته باشیم.

وی همچنین فعالیت‌های تیم تحت مدیریت خود را مصداق اقتصاد مقاومتی خواند و گفت: در شرایط سخت تحریم که دنیا روابط اقتصادی خود را با ما قطع کرده بود، نهال امید در گروه صنعتی و پژوهشی زر نخشکید و امروز پروژه ای که بیش از 90 درصد آن به اتمام رسیده و حاصل همان امید و خودباوری است.

سلطانی در ادامه صحبت‌های خود به سیستم فاضلاب تعبیه شده در پالایشگاه غلات زراشاره‌ کرد و گفت: در کنار کار تولید، ما خود را از تکالیفی که در مقابل محیط زیست داریم مبرا ندانستیم و در محل پالایشگاه قبل از شروع فعالیت مجموعه، تصفیه‌ فاضلاب مدرن و پیشرفته‌ای طرح ریزی و احداث شده است.

وی در پایان گفت: از خدا می خواهیم کمک کند این پروژه انسانی، تولیدی و زیست محیطی را به نحو احسن به انجام برسانیم؛ و سرمایه‌ای ماندگار برای سرزمینمان ایران رقم زنیم

.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب