امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17669 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۳۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پرویز پرستویی اعلام کرد؛

بازیگری را شغل نمی‌دانم/بازیگری رنجی دارد که در کتاب نمی‌توان جست و جویش کرد/دنبال تیترها و حرف های زیبا نباشیم/چرا جانباز ما هزینه درمان و اجازه خانه‌اش را ندارد بدهد؟!

خبرایران:پرویز پرستویی با حضور در یک کارگاه آموزشی سینما، با ذکر چند خاطره، رمز موفقیت خود در بازیگری را به کار مستمر دانش‌آموزان درس‌خوان در طول سال شبیه دانست.
بازیگری را شغل نمی‌دانم/بازیگری رنجی دارد که در کتاب نمی‌توان جست و جویش کرد/دنبال تیترها و حرف های زیبا نباشیم/چرا جانباز ما هزینه درمان و اجازه خانه‌اش را ندارد بدهد؟!

به گزارش خبرایران، پرویز پرستویی، بازیگر سینما، عصر امروز (هفتم مهر) در کارگاه آموزشی و تخصصی سینماگران و انتقال تجربه به میزبانی جشنواره فیلم مقاومت شرکت کرد.

درابتدای این کارگاه، پرویز پرستویی در باره ارتباط حسی و قلبی‌اش با نقش های خود در فیلم های دفاع مقدس گفت: «من 40 سال است در سینما حضور دارم و یک سری فیلم هایی که بازی کردم، درباره دفاع مقدس بوده است. از همان فیلم «دیار عاشقان» که در دل جنگ و در دهه 60 ساخته شد و جرات نمی‌کردبم برای اجرای صحنه شهادت من پنج سی سی خون بگیریم تا حالا، این آثار نگاه من را به جهان عوض کرده است.»

وی ادامه داد: «اگر من «آژانس شیشه ای» را نفهمیده باشم و درک نکنم، هیچ وقت نمی توانم خوب بازی کنم. البته من بازیگری را شغل نمی‌دانم. زیرا اگر قرار بر دیده شدنم باشد، تاکنون دیده شده‌ام. من در بازیگری می خواهم خودم را پیدا کنم. می‌خواهم خوب زندگی و نگاه کنم. بنابراین اگر نقشی را نفهمم شاید بتوانم آن را خوب بازی کنم، اما درک نقش چیزی دیگری است. حبیب رضایی در «آژانس شیشه‌ای» شاهد بود که یک روز از کار طرف چپ بدنم لمس شد و شاید آقای حاتمی کیا این ماجرا را تا حالا ندانند.»

پرستویی در توضیح نقش خود در فیلم «بادیگارد» گفت: «به نظرم جای خالی حیدر ذبیحی همیشه در سینما حس می شد و احساس می‌کردم با یک نقش اگرچه نمی‌توان دنیا را عوض کرد، اما کافی است این فرد را به درستی به تصویر بکشیم و امیدوارم حیدر ذبیحی را شرمنده نکرده باشیم.»

این بازیگر در باره تاثیر فیلم‌های دفاع مقدس بر زندگی خصوصی‌اش توضیح داد: «بازی در این فیلم‌ها، در رفتار و دیدگاه و اخلاق من تاثیر به‌سزایی داشته است. قبل از این‌که ارادت خودم را به مخاطبان بیان کنم، می‌خواهم در هر فیلمی یک نکته را به کارنامه کاری خودم اضافه کنم. بودن ما به خاطر فداکاری افرادی است که هشت سال در جنگ تحمیلی جنگیده اند.»

وی در باره هنر بازیگری و شیوه مواجهه خود با نقش گفت: «بازیگری رنجی دارد که در کتاب نمی‌توان جست و جویش کرد. کتاب‌ها برای شناخت تکنیک خوب‌اند اما بازیگری با احساس و جان  و روح آدمی طرف است. بازیگر موظف به دیدن است و باید فایل‌های زیادی در ذهن داشته باشد؛ کاری که تمام وقت است، زیرا به تعداد آدم ها نقش برای بازیگر وجود دارد. من رمز موفقیت بازی‌ام را این می دانم که مثل دانش‌آموزان خوب در طول سال درس می‌خوانم نه شب امتحان.»

این بازیگر با اشاره به سینمای مقاومت و اختصاص جشنواره‌ای به آن افزود: «اگرچه من همیشه نسبت به تعداد جشنواره‌ها در ایران معترض بوده‌ام، اما معتقدم این جشنواره از نظر اشاعه فرهنگ مقاومت و فیلمسازی و دعوت از ملل مختلف برای ترویج این فرهنگ لازم است.»

پرستویی در پایان تاکید کرد: «امیدوارم در کنار جشنواره فیلم مقاومت به عنوان جشنواره‌ای موثر و تاثیرگذار، مسئولان به وضعیت جانبازان هم توجه کنند. اما سوال من این است که مسئول قبلی بنیاد شهید الان کجاست؟! من که شنیده ام اختلاس کرده است! چرا جانباز ما هزینه درمان و اجازه خانه‌اش را ندارد بدهد؟! یادمان نرود تاول برخی از این عزیزان اندازه خرماست؟! دنبال تیترها و حرف های زیبا نباشیم که برای رسانه ها خوراک پیدا کنیم. ما مملکت فقیری نیستیم که نتوانیم هزینه‌های زندگی جانبازان را تامین کنیم. ما مشقت جانبازان را هر روز در این کشور می‌بینیم و خوب است در کنار نمایش ارزش ها به جانبازان نیز توجه کنیم. ارزش ها زمانی زیبا خواهند بود که هیچ جانبازی در تامین معاش زندگی اش محتاج نباشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب