امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17604 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۶:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

وزیر ارتباطات در حاشیه افتتاح تلکام 17 اعلام کرد؛

اصراری به ادغام الکامپ و تلکام بدون رضایت برگزارکنندگان نداریم/2 اپراتور پست خصوصی در کنار شرکت دولتی پست فعال خواهند

خبرایران: وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات درباره ایده ادغام نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام از سوی مدیران این وزارتخانه گفت: هدف و نظرمان این است که یک نمایشگاه بین‌المللی بزرگ متشکل از تمامی خانواده ICT کشور داشته باشیم.
اصراری به ادغام الکامپ و تلکام بدون رضایت برگزارکنندگان نداریم/2 اپراتور پست خصوصی در کنار شرکت دولتی پست فعال خواهند

به گزارش خبرایران، محمود واعظی در حاشیه افتتاح نمایشگاه تلکام هفدهم با اشاره به اینکه مشوق‌هایی برای راه‌اندازی پیام‌رسان‌های بومی به مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها ارائه می‌شود، گفت: در رقابت پیام‌رسان‌های خارجی و بومی ممنوعیت‌هایی برای پیام‌رسان‌های خارجی وجود دارد و برای مثال به هیچ یک از پیام رسان‌های خارجی تاکنون اجازه فعالیت تبلیغاتی داده نشده همچنین مجوز خدمات دولت الکترونیک نیز برای آنها صادر نشده و علاوه بر این نمی‌توانند از خدمات پرداخت استفاده کنند.

به گفته وی، هریک از شبکه‌های اجتماعی داخلی که موفق به جذب و اداره چند میلیون مشترک شوند قطعاً این اجازه‌ها را دریافت خواهند کرد تا به آنها کمک شود.

 

* مجمع ایرانیان نت به جذب سرمایه‌گذاری خارجی رأی داد

واعظی همچنین درباره مجوز اپراتور فیبر نوری ایرانیان نت برای استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی گفت: این پروژه نیازمند سرمایه‌گذاری عظیم است که در مجمع عمومی این شرکت که 20 درصد سهام آن متعلق به زیرساخت است برای استفاده از سرمایه‌گذاری خارجی تصمیم نهایی اتخاذ شد.

وی گفت: تجربه اپراتور ایرانسل نشان داد که مشارکت خارجی، تامین سرمایه، کمک از بانک‌های بین‌المللی و مدیریت خارجی را در پی دارد که مفید است و تاکنون از چند کشور برای سرمایه‌گذاری در ایرانیان نت مذاکره شده که یکی از مذاکرات پیشرفت زیادی داشته است.

 

* تصمیم قطعی برای فعالیت 2 اپراتور خصوصی پست در کنار شرکت‌ها

واعظی همچنین درباره برنامه‌های آینده شرکت خود پس از تصویب دولتی ماندن این شرکت گفت: با تصویب اساسنامه شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در دولتی ماندن این شرکت، نگرانی‌ها از واگذاری پست رفع شده است اما معتقدیم موفقیت پست منوط به داشتن رقیب است.

به گفته وی، از این رو 2 اپراتور پست خصوصی در کنار شرکت دولتی پست فعال خواهند شد.

 

* آماده سازی برای ورود 3 روند پیش روی فناوری

واعظی همچنین با اشاره به روند پیش روی فناوری گفت: اینترنت اشیا نسل پنجم ارتباطات و داده‌های عظیم آینده فناوری هستند و همچنان که همه کشورها خود را برای این 3 روند آماده می‌کنند ما نیز به هر 3 موضوع توجه کرده و بودجه اختصاص داده‌ایم و هدف از این امر این است که وقتی این 3 فناوری تکامل می‌یابند و محقق می‌شوند در ورود به ایران با این فناوری‌ها بیگانه نباشیم و منفعل عمل نکنیم.

 

* بخش خصوصی همت و بودجه احیای کارخانجات مخابراتی واگذار شده را نداشت

واعظی در پاسخ به سوالی درباره ورشکستگی صنعت مخابرات در کشور گفت: در سال 65 که رئیس هیأت مدیره مخابرات بودم بسیار امید داشتم که کارخانجات صنایع مخابراتی راه دور و صنایع مخابراتی شیراز علاوه بر تامین بخشی از نیازهای مخابراتی شامل سوئیچ و رادیوی کشور به قطب‌های تولیدی منطقه نیز تبدیل شوند.

وی با اشاره به اینکه اکنون شاهد ناهنجاری در این صنعت هستیم، گفت: بعد از پایان دولت وقت این کارخانجات به بخش خصوصی سپرده شد و بخش خصوصی بودجه و همت لازم را برای احیای این صنعت نداشت.

وی ادامه داد: اکنون معاون برنامه‌ریزی خود را به صنعت مخابرات مامور کردم و همچنین معاون نوآوری و فناوری را نیز به توسعه فناوری در استان‌ها توجه لازم را دارد که اخیراً علائم امیدوارکننده‌ای از صنعت مخابرات دیده می‌شود.

 

* اگر برگزارکنندگان راضی هستند، دیگر اصراری به ادغام الکامپ و تلکام نیست

واعظی درباره ایده ادغام نمایشگاه‌های الکامپ و تلکام از سوی مدیران این وزارتخانه گفت: هدف و نظرمان این است که یک نمایشگاه بین‌المللی بزرگ متشکل از تمامی خانواده ICT کشور داشته باشیم.

وی گفت: علیرغم این علاقه اما وقتی نمایشگاه به خوبی برگزار می‌شود و رقابت خوبی بین الکامپ و تلکام شکل گرفته نظر ما هم منوط به رضایت برگزارکنندگان نمایشگاه خواهد بود و در غیر این صورت اصراری نداریم.

 

* واکنش وزیر به نامه سخنگوی قوه قضاییه درباره ممنوعیت استفاده دولتی‌ها از تلگرام

واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه اعلام کرده‌اند که 2 سال پیش در نامه‌ای ممنوعیت استفاده مسئولان از پیام‌رسان خارجی و تلگرام را اعلام کرده‌اند که این نامه بدون پاسخ مانده، گفت: آقای محسنی اژه‌ای نامه‌ای نوشتند که به آن نامه جواب داده‌ایم و اکنون نیز اعلام می‌کنیم که اگر دستگاه‌های اداری امورشان را از طریق تلگرام انجام می‌دهند کار بسیار اشتباهی است و باید این رویه متوقف شود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب