امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17600 تاریخ انتشار: یکشنبه ۴ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

«کن» پس ازAdesign Awards ایتالیا، جایزه طراحی آیدیران را هم برد

اولین جایزه معتبر جهانی، برای لوازم خانگی ایرانی

خبرایران: برای اولین بار، یک شرکت ایرانی تولید کننده لوازم خانگی که موفق به کسب جایزه بزرگ طراحی صنعتی دنیا (Adesign Awards) شده بود،در حوزه داخلی هم توانست فاتح مسابقات طراحی صنعتی ایران شود.
اولین جایزه معتبر جهانی، برای لوازم خانگی ایرانی

به گزارش خبرایران به نقل روابط عمومی گروه لوازم خانگی کن، این مجموعه  با اتکا به نیروی جوان، خلاق و پر هیجان توانست در مدت کوتاهی به یک موفقیت مهم بین المللی و یک موفقیت داخلی در حوزه طراحی لوازم خانگی دست پیدا کند.

بر پایه این اطلاع، این شرکت تولید کننده ایرانی،به عنوان نخستین تولید کننده لوازم خانگی ایرانی  موفق به کسب بزرگترین جایزه طراحی صنعتی دنیا (Adesign Awards) در حوزه طراحی هود آشپزخانه و اجاق گاز شد.

بر اساس این گزارش، مسابقه طراحی  Adesign Awards بزگترین مسابقه این حوزه از نظر تعداد شرکت کنندگان است که در ایتالیا برگزار می شود وهمه ساله حدود 50 هزار ثبت نام کننده در این مسابقات دارد ولی تنها 3500 پروژه از میان 15 هزار پروژه ارسال شده را پذیراست. 

این موفقیت بین المللی برای ایران در شرایطی کسب شده است که 180 ملیت در این رویداد حضور داشته اند و از 110 دسته بندی و گروه مسابقه ای، برای اولین بار بخش لوازم خانگی ایران ودر حضور طراحان مطرح برندهای بین المللی همچون LG، samsung،beko، germania برنده مدال شده است.

کسب مدال مسابقات ایتالیا برای شرکت کن در حوزه لوازم خانگی بوده است و اهمیت این اتفاق از این جهت بوده است که تا کنون در ایران هیچ شرکتی در بخش لوازم خانگی مدالی نتوانسته بود کسب کند و تنها رشته هایی مااند طراحی جواهر حائز رتبه شده بودند.

اما این تمام ماجرا نیست و افتخار آفرینی این شرکت ایرانی در عرصه بین الملل، حالا در عرصه داخلی هم تکمیل شده است و این شرکت توانست  بعد از مدت کوتاهی از برگزاری مسابقات Adesign Award ایتالیا، فاتح مسابقات طراحی صنعتی ایران (آیدیران) هم شود.

 در همین حوزه در ایران هم مسابقه ای برگزار می شود که هدف از آن رقابت بین طراحان و تولید کنندگان داخلی و همین طور ارتقا سطح ارتباطات بین صنعت و دانشگاه است.

این مسابقات با عنوان آیدیران(با حمایت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری) و با حمایت و داوری متخصصین ایرانی این حوزه راه اندازی شده و در سال جاری «گروه لوازم خانگی کن» برنده نشان آیدیران در بخش طراحی محصول شد. 

اهمیت این رویداد از این جهت هم قابل طرح است که  در بُعد رقابتی، اشتیاق مصرف کننده  ایرانی به سمت کالاهای خارجی تمایل بیشتری دارد و تغییر ذائقه مردم  این روزها امری مهم جلوه کرده است در همین راستا به نظر میرسد تولید کنندگانی در این راه موفق خواهند شد که بتوانند کالایی با کیفیت و در خور نیاز مشتری ایرانی با یک طراحی در سطح کلاس جهانی ارایه دهند.
گفتنی است موفقیت های لوازم خانگی کن محدود به حوزه طراحی نمی شود و این شرکت توانسته است با بهره گیری از متخصصین و مشاورین زبده و با به کار گیری روش های نوین تحقیق و توسعه مانند نوآوری باز ، اقدام به توسعه تکنولوژی محصولات لوازم خانگی نماید که در آینده  نزدیک اخبار قابل توجهی از آن حوزه نیز ارایه خواهد شد .
لوازم خانگی کن با سابقه ای بیش از 32 سال تولید ، در حال حاضر یکی از  برند های تاثیر گذاراین حوزه است و توانسته با تبدیل تهدید های تحریم به یک فرصت، اقدام به توسعه کند و در زمینه اشتغال زایی برای بیش از 450 نفر از هموطنانمان امکانات فراهم کند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب