امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 176 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۲:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

19 آذر؛

فراخوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اعلام می‌شود

خبرایران : دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع)، 19 آذرماه سالروز میلاد با سعادت هفتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام موسی کاظم(ع)، را روز اعلام سراسری فراخوان دوازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا(ع) در داخل و خارج از کشور عنوان کرد.
فراخوان دوازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) اعلام می‌شود

به گزارش خبرایران، سیدجواد جعفری، دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) در نشست هم‌اندیشی و تبادل نظر اطلاع‌رسانی دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فرهنگی ـ هنری امام رضا(ع) که صبح امروز، 17 آذرماه در محل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) در مشهد برگزار شد، زمان اعلام فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا(ع) را 19 آذرماه، همزمان با سالروز ولادت امام کاظم(ع) عنوان کرد.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) ادامه داد: فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بر روی سایت‌های اطلاع‌رسانی تمام برنامه‌های موضوعی استان‌های کشور، سازمان‌های همکار و نهادهای عضو شورای بین‌الملل جشنواره و پایگاه اطلاع‌رسانی شمس توس «shamstoos.ir» قرار خواهد گرفت و هم‌زمان رسانه‌های کشور نیز در یک حرکت مشترک این فراخوان را منتشر خواهند کرد.

وی با بیان اینکه می‌توان از ظرفیت همه دستگاه‌ها در جهت اطلاع‌رسانی فراخوان دوازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) استفاده کرد، افزود: اگر فراخوان در روز 19 آذرماه به صورت تأثیرگذار در همه رسانه‌های گروهی استفاده شود، اطلاع‌رسانی جامع تری از جشنواره برای مخاطبان ارائه خواهد شد.

جعفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در برگزاری جشنواره امام رضا(ع) تصریح کرد: یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) نسبت به سال‌های گذشته  با موفقیت‌های چشمگیری روبرو شد که ما آن را مرهون کار جمعی و شورای مشورتی رسانه‌ای می دانیم زیرا با استفاده از دیدگاه‌های صاحبان نظران و فعالان بخش اطلاع‌رسانی خروجی مناسبی را شاهد بودیم.

 

اولین اثر به جشنواره دوازدهم ارسال شد

 

وی از ارسال آثار به دبیرخانه‌های برنامه‌های موضوعی جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) پیش از اعلام فراخوان دوازدهمین دوره خبر داد و گفت: اولین اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره متعلق به شاعری در آذربایجان غربی است که شعری را در وصف امام رضا(ع) سروده است.

در ادامه این نشست  نمایندگان رسانه‌های استان از جمله روزنامه‌های خراسان، قدس، شهرآرا و خبرگزاری‌های ایکنا، ایسنا، باشگاه خبرنگاران جوان، رسا، فارس، هفته‌نامه نخست و ... به ارائه دیدگاه‌های خود پرداختند که مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) پس از اتمام سخنان اهالی رسانه، مصوبات این نشست را اعلام کرد و گفت: پس از این در هر فصل نشستی با حضور اصحاب رسانه به منظور تبادل اطلاعات و ارائه دیدگاه‌های اهالی رسانه برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) با اشاره به تشکیل کارگروه تدوین شیوه‌نامه چشم‌انداز نحوه اطلاع‌رسانی جشنواره  بین‌المللی امام رضا(ع) اظهار کرد: بازه زمانی اختتامییه هر دوره از جشنواره تا افتتاحیه دوره بعد زمانی مناسب برای تعامل با رسانه های گروهی است که می توان از ظرفیت نهفته این رسانه‌ها در راستای ترویج و توسعه معارف رضوی استفاده کرد.

جعفری پرداختن به تازه‌ها، نوآوری‌ها و برترین‌های جشنواره توسط رسانه‌ها را از دیگر مصوبات این نشست برشمرد و ادامه داد: مصاحبه با جمع کثیری از برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم هر دوره از جشنواره توسط رسانه‌های گروهی در ترویج فرهنگ رضوی در کشور بسیار تأثیرگذار است.

وی تأکید کرد: برگزاری کارگاه آموزشی ویژه خبرنگاران با بهره‌مندی از معارف رضوی، استفاده از ظرفیت متخصصان حوزه فرهنگ رضوی و آشنا شدن با تجربیات این افراد از دیگر مصوباتی است که می تواند در ترویج فرهنگ رضوی در عرصه رسانه مؤثر باشد.

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) همچنین  به ضرورت تولید مستندهای کوتاه رضوی برای استفاده  در رسانه‌های دیداری، صدا و سیما، گوشی‌های تلفن همراه و... اشاره و تصریح کرد: استفاده از ظرفیت تلفن‌های همراه، پیامک و فضای مجازی نیز در اطلاع‌رسانی جشنواره‌های امام رضا(ع) ضروری است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب