امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17579 تاریخ انتشار: شنبه ۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۵۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماینده مجلس دهم مطرح کرد؛

بیکاری و عدم اشتغال سبب بروز اعتیاد می‌شود/ فضای جامعه برای جوانان باید بازتر شود

خبرایران:اصغر سلیمی نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه عملیاتی شدن برجام گامی به سوی کاهش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی است، گفت: درگیر بودن خانواده‌ها با مشکلات اقتصادی و نبود اشتغال سبب بروز اعتیاد می‌شود.
بیکاری و عدم اشتغال سبب بروز اعتیاد می‌شود/ فضای جامعه برای جوانان باید بازتر شود

اصغر سلیمی در گفتگو با روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: این رویکرد بسیار علمی و مناسب است ولی باید توجه داشت که مبارزه با اعتیاد فقط با تصویب لایحه و طرح و اقدامات فرهنگی حل نمی‌شود.

وی افزود: بیشترین مشکل که سبب بروز اعتیاد می‌شود در واقع بیکاری و عدم اشتغال است و این موضوع دغدغه رهبر معظم انقلاب، نمایندگان مجلس بوده که امیدواریم هرچه سریع‌تر به صورت جامع رفع بیکاری از جامعه صورت گیرد.

نماینده مردم سمیرم در اصفهان ادامه داد: چند سال است که به صورت سخت افزاری و نرم افزاری برای مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر اقدام کرده‌ایم ولی متأسفانه به نتيجه مطلوب نرسیده ایم. سن اعتیاد کاهش یافته و باید برای این موضوع که یک چالش بزرگ است، اقدام کنیم.

سلیمی با بیان اینکه خانواده‌های زیادی درگیر اشتغال هستند و از مسائل آموزشی فرزندان خود جهت پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد غافل می‌مانند، افزود: همه مولفه‌ها جهت اشتغال زایی در اختیار مجلس نیست و بسیاری از موضوعات مطرح شده در این زمینه تنها شعار است چراکه زیرساخت‌ها فراهم نشده و بسیاری از کارخانه‌ها تعطیل و رونق صادرات کم رنگ شده است.

وی با تأکید بر اینکه با شاد بودن جامعه و دید مثبت داشتن به جوانان می‌توان مانع از شکل گیری اعتیاد در میان آنها شد، افزود: نباید دید امنیتی به جوانان با ظاهر متفاوت داشت و یا آنها را به بی دینی متهم کرد چراکه افسردگی و نبود شادی سبب بروز اعتیاد و گسترش دامنه آن می‌شود بنابراین باید در عین ارائه آگاهی به جوانان و نوجوانان از آنها حمایت کرد و جهت نشاط آنها گام برداشت.

نماینده مردم سمیرم در اصفهان تصریح کرد: فضای جامعه برای جوانان باید بازتر شود و رسانه ملی برنامه‌های شاد به اجرا گذارد این مسئله علاوه بر اینکه سبب کم رونقی شبکه‌های ماهواره‌ای شده بلکه باعث رشد و ایجاد روحیه شاد در آنها می‌شود. همچنین تعداد کانال‌های ورزشی باید افزایش یابد و قیمت استفاده از ورزش‌های متنوع نیز به شدت کاهش یابد.

وی با اشار ه به اینکه وقتی فرد کار و اشتغال و در آمدی ندارد به سمت ورزش و باشگاه‌های ورزشی بسیار کم می‌رود، خاطر نشان کرد: فاصله بین جوانان و مسئولان باید اندک شود چراکه این موضوع نتایج موثری داشته و سبب بروز پیشرفت در کشور می‌شود.

سلیمی در پایان با بیان اینکه موضوع اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در صورت اجرای کامل نتایج بسیار مطلوب و ماندگاری را به همراه دارد، گفت: امیدواریم با فراهم شدن بستر فعالیت‌های اقتصادی شاهد کاهش مشکلات مردم و آسیب‌های اجتماعی در کشور باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب