امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17414 تاریخ انتشار: شنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دکترربیعی در اختتامیه دومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته؛

ثبات سیاسی و امنیتی در ایران توانایی تحت تاثیر قرار دادن صادرات دارو را دارد/ بین المللی ساختن فعالیت شرکت‌های داروسازی لازمه توسعه صادرات است/ نظام سلامت و نظام رفاه بی ارتباط با دارو نیست

خبرایران: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مراسم اختتامیه دومین نمایشگاه بین المللی دارو و صنایع وابسته(ایران فارما) ضمن بیان این موضوع که توسعه صنعت داروسازی از اولویت های اصلی دولت است، از افزایش پوشش بیمه ای داروهای تولید داخل خبر داد.
ثبات سیاسی و امنیتی در ایران توانایی تحت تاثیر قرار دادن صادرات دارو را دارد/ بین المللی ساختن فعالیت شرکت‌های داروسازی لازمه توسعه صادرات است/ نظام سلامت و نظام رفاه بی ارتباط با دارو نیست

به گزارش خبرایران، دکترعلی ربیعی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع بزرگان صنعت و علم داروسازی گفت: من مسئول نهادی هستم که به رفاه اجتماعی می‌پردازد و بخش مهمی از این رفاه شامل دارو است.

وی افزود: معتقد هستم حوزه دارو نباید محدود به موضوعات اقتصادی شود. زیرا دارو حوزه‌ای چند ساحتی است که مباحث مهمی از جمله علمی، فرهنگی، حوزه اجتماعی، فقر، نابرابری و حتی سیاست را دربر می‌گیرد.

دکتر ربیعی  با اشاره به نا‌امنی‌های منطقه خاور‌میانه و ثبات حاکم در ایران در مقایسه با کشور‌های دیگر افزود: ثبات سیاسی و امنیتی در ایران می‌تواند صادرات دارو را تحت تاثیر قرار دهد. چراکه می‌توان از این فاکتور مهم برای جذب فن‌آوری‌ها و همکاری‌های در حوزه‌های مختلف استفاده کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر افزایش کیفیت داروهای تولید داخل خاطر نشان کرد: لازمه افزایش تراز صادراتی، کیفیت است و بعنوان فردی که از نزدیک با سیاست‌های دولت در ارتباط است، شاهدم که مباحث مربوط به نظام سلامت و نظام رفاه که بی ارتباط با دارو نیست، اولویت اصلی دولت به حساب می‌آید.

دکترربیعی با تاکید بر این موضوع که بین‌المللی کردن فعالیت شرکت‌های داروسازی باید به عنوان یک راهبرد برای توسعه صادرات مد نظر فعالان قرار بگیرد،  اظهار کرد: سهم 200 میلیون دلاری صادرات داروی ایرانی در برابر سهم یک هزار و صد میلیون دلاری واردات دارو و همچنین حضور 90 شرکت بزرگ دارویی بین‌المللی در این نمایشگاه ، به خوبی استراتژی صنعت داروسازی را مشخص کرده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین بیان کرد: تمام تلاش بر این بوده است که همه داروهای تولید داخل تحت پوشش بیمه قرار بگیرند و هر زمان که داروهای تولید داخل به جایگاه قابل قبول برسد ، با ابزار بیمه به کمک صنعت داروسازی خواهیم آمد.

دکتر ربیعی از همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران در اخذ تصمیمات مربوط به صنعت داروسازی خبر داد و خاطرنشان کرد: حتما  از نقطه نظرات فعالان در تصمیم‌گیری‌ها استفاده خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب