امروز: پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/05/02]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17362 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اسفندیاری در نشست خبری اعلام کرد؛

رمز موفقیت صادقانه برنامه‌ مسیر رشد و پیشرفت افراد موفق را نشان می دهد/ الگوبرداری خاصی از اثر یا برنامه خارجی نداشتیم/ پیوندو تعامل بین نسل جدید و نسل صاحب تجربه برای ما مهم است

خبرایران: بنیانگذارجشنواره «رمز موفقیت» گفت: تعامل بین نسل جدید و نسل صاحب تجربه برای ما خیلی مهم بود و در حقیقت می‌خواستیم فضایی فراهم کنیم که این دو نسل با هم پیوند برقرار کنند.
رمز موفقیت صادقانه برنامه‌ مسیر رشد و پیشرفت افراد موفق را نشان می دهد/ الگوبرداری خاصی از اثر یا برنامه خارجی نداشتیم/ پیوندو تعامل بین نسل جدید و نسل صاحب تجربه برای ما مهم است

به گزارش خبرنگار خبرایران، نشست خبری دومین جشنواره تلویزیونی «رمز موفقیت»، صبح امروز سه شنبه ۲۳ شهریور ماه1395  با حضور «یلدا اسفندیاری» بنیانگذارجشنواره رمز موفقیت و تهیه کننده برنامه تلویزیونی رمز موفقیت،«علی بهزاد» دبیر دومین جشنواره تلویزیونی «رمز موفقیت»،«محمدعلی رضایی»،«مهدی کریمی تفرشی» «آذرچنگ»،« محمد عطاردیان»،«جمشید کلانتری»،«علی اصغر گل‌ سرخی»،«مرجان آقاجان‌زاده هشیار»،«محمد صالح آیت‌الهی» کارآفرینان برتر و اصحاب رسانه، در محل سندیکای ساختمان برگزار و دراین نشست خبری «یلدا اسفندیاری» تهیه کننده برنامه و برگزار کننده جشنواره تلویزیونی «رمز موفقیت»اظهارداشت: اولین مصوبه برنامه تلویزیونی «رمز موفقیت» متعلق به شبکه سه و با اجرای آقای حسینیان در سال گذشته بود.

اسفندیاری تصریح کرد: در سری دوم این برنامه در ۶۴ قسمت از شبکه شما به روی آنتن رفت و سری جدید آن نیز برای پخش از یکی از شبکه‌های یک، سه و جام جم تولید خواهد شد و اوایل زمستان به روی آنتن خواهد رفت و ما پس از پخش سری اول که در آن میزبان ۶۴ چهره موفق بودیم، از ۲۰ چهره تقدیر کردیم و حالا قرار است از چهره‌های موفق تجلیل کنیم و بعد از آن میزبان آنها در سری جدید برنامه تلویزیونی «رمز موفقیت» باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به همین منظور نیز مراسم اختتامیه ما روز جمعه ۲۶ شهریورماه با حضور چهره‌هایی از حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برگزار خواهد شد که از جمله آنها می‌توانم به «محمد عطاردیان»، «علیرضا ناصرمعدلی»، «مقیمی آذر»، «مهدی کریمی تفرشی»،«جمشید کلانتر هرمزی»، «علی رضایی»، «مرجان آقاجان‌زاده»، «توجید زورچنگ»، «پرفسور شهاب واعظ‌زاده» اشاره کنم.

بنیانگذارجشنواره رمز موفقیت افزود:در این میان ما تجلیل از ۳ چهره حوزه فرهنگی را هم در دستور کار داریم. آقای محمد صالح‌علاء، میکائیل شهرستانی و خانم تهمینه میلانی این ۳ چهره‌ای هستند که قرار است به خاطر تاثیرگذاری که در حوزه فرهنگ داشته‌اند، مورد تجلیل واقع شوند.

وی درخصوص افرادی که قرار است از آنها تجلیل شود هم عنوان داشت: همه چهره‌های شاخصی هستند که خود صاحب برند هستند وامروز شاید ما با شنیدن نام فردی به برند خاصی برسیم. ولی واقعیت این است که برنامه رمز موفقیت به این موضوع توجهی ندارد. ما در حقیقت به تفکری که آن فرد داشته و باعث خلق و پیشرفت یک فناوری و برند شده می‌پردازیم.

تهیه کننده برنامه تلویزیونی رمز موفقیت یادآورشد: برنامه رمز موفقیت تنها برنامه‌ای است که افراد موفق در آن صادقانه مسیر رشد و پیشرفتشان را گفته‌اند و به خوبی هم توانسته اند از طریق این برنامه با مردم ارتباط برقرار کنند.

وی درخصوص الگوی برداری جشنواره رمز موفقیت از برنامه‌های خارجی هم تاکید کرد: به هیچ عنوان ما الگوبرداری خاصی از اثر یا برنامه خارجی نداشته ایم و چرا که برنامه‌های مصاحبه‌محورهمگی یک چارچوب مشخص دارند که شاید ایجاد شباهت کند ولی ایده‌های ما در این برنامه متعلق به خودمان است و من آشنایی با برنامه‌ خارجی در این حوزه ندارم.

 اسفندیاری درخصوص دسترسی مخاطبان وعلاقه‌مندان به مجموعه کامل برنامه‌های رمز موفقیت هم ابرازداشت: فعلا و در حال حاضر چنین امکانی برای علاقه‌مندان فراهم نشده است اما در فضای مجازی و با پیگیری دانشگاه صنعتی شریف این برنامه قابل دریافت است و احتمالا ما پس از برگزاری جشنواره مجموعه این برنامه را هم برای علاقه‌مندان تهیه می‌کنیم. ضمن اینکه در سری جدید برنامه فراخوانی برای جوانان علاقه‌مند خواهیم داشت و از چهره‌های جوان برای حضور در برنامه دعوت به عمل خواهیم آورد.

وی درخصوص اهداف برگزاری جشنواره رمز موفقیت هم عنوان داشت: تعامل بین نسل جدید و نسل صاحب تجربه برای ما خیلی مهم بود. ما در حقیقت می‌خواستیم فضایی فراهم کنیم که این دو نسل با هم پیوند برقرار کنند و در نهایت به ایرانی آبادتر و جامعه‌ای پیشرفته‌تر برسیم. دنیا، دنیای ارتباطات است و هرقدر افراد بتوانند با هم تعامل بیشتری برقرار کنندف موفق‌تر هستند.

بنیانگذارجشنواره رمز موفقیت اضافه کرد:افرادی که درایران به موفقیت می‌رسندف بسیار تاثیرگذار هستند و از جنس مردم همین سرزمین نیز هستند و نکاتی که ارائه می‌کنند، به درد جوانان می‌خورد و در نهایت امیدوارم ما بتوانیم به هدفمان برسیم و در این برنامه با مصاحبه با افراد موفق در شاخه های مختلف هنری، اقتصادی، فرهنگی و کارآفرینی گفتگو و دلایل موفقیت آنها بیان می‌شود. قصد ما این است که در این برنامه دلایل موفقیت این افراد به جامعه و بویژه نسل جوان معرفی شود.

اسفندیاری گفت: در سری قبلی ما از بین ۶۴ نفر، طبق نظر اعضاء اتاق فکر از ۲۰ نفر تجلیل کردیم ولی در برنامه امسال ۲۶۰ نفر حضور خواهند داشت و ما از میان این تعداد ۲۰ نفر را تجلیل خواهیم کرد و اجرای مراسم اختتامیه بر عهده سلیمی خواهد بود،مراسم اختتامیه روز جمعه ۲۶ شهریورماه ساعت ۱۷ الی ۲۳ در سالن همایش‌های صداوسیما برگزار می‌شود و تمامی این چهره‌های موفق در برنامه حاضر خواهند بود.

 

بهزاد:هدف جشنواره رمز موفقیت الگوسازی چهره‌های موفق ایرانی برای جوانان ایرانی است

علی بهزاد، دبیر دومین جشنواره تلویزیونی «رمز موفقیت»، در ادامه این نشست خبری اظهارداشت: جشنواره رمز موفقیت با نگاه و باور رشد کردن و پیشرفت برگزار می‌شود و قرار است از رمز و راز پیروزی بزرگان بهره ببرد و آن را در اختیار جوانان این مرز و بوم قرار دهد. در همین سرزمین چهره‌هایی وجود دارند که جذابیت بسیاری برای نسل جوان دارند و شناساندن آنها قطعا در پیشرفت جوانان مشتاق بسیاری تاثیر دارد.

  دبیر دومین جشنواره تلویزیونی «رمز موفقیت» ابرازداشت:در جشنواره رمز موفقیت ۳ کمیته علمی، ستادی و اجرایی فعالیت دارند که ما در کمیته اداری و ستادی ۲ هزار و ۸۰۰ ساعت کار کردیم و در کمیته علمی نیز ۶۰۰ ساعت مطالعه داشته‌ایم تا بتوانیم به گزینش نهایی چهره‌های موفق برسیم. در این میان عناصری نظیر نیک‌نامی، تاثیرگذاری، خدمت، ارتباط با مردم، جایگاه اجتماعی، کارآفرینی و ثروت آفرینی از جمله فاکتورهای ما برای انتخاب چهره‌های برگزیده بود.

وی تاکید کرد: هدف اصلی جشنواره رمز موفقیت الگوسازی چهره‌های موفق ایرانی برای جوانان ایرانی است و چه بهتر که ما بتوانیم چهره‌های موفق داخلی خودمان را به جوانان معرفی کنیم و آنها بدانند که در همین مملکت خودمان چه افرادی با چه شرایط سختی توانسته‌اند رشد و پیشرفت کنند و به جایگاه‌های والا و ارزشمندی برسند

 

آقاجان‌زاده هوشیار: با آسانسور نمی‌توان یک شبه ره صدساله را رفت

مرجان آقاجان‌زاده هشیار، مدیر نگین تجارت، در ادامه این نشست خبری، درباره رمز موفقیت خود گفت: با آسانسور نمی‌توان یک شبه ره صدساله را رفت و باید پله پله جلو برویم. من اعتقاد بسیاری به نظام استاد و شاگردی دارم و فکر می‌کنم اگر به این شیوه و به آهستگی جلو برویم، موفق‌تر خواهیم بود.

 

 گل‌ سرخی: باید کارآفرین را تکریم کنیم

علی اصغر گل‌ سرخی، در ادامه این نشست خبری گفت: معمولا کارهای جمعی نتایج درخشان‌تری دارند و یکی از مشکلات ما پراکندگی است. من فکر می‌کنم که باید کارآفرین را تکریم کنیم و به فکر روزی هم باشیم که نفت تمام می‌شود.

 

آیت‌الهی: باید تاکتیک را به خوبی بلدیم ولی در استراتژی ضعف داریم

محمد صالح آیت‌الهی،در ادامه این نشست خبری گفت: نوزاد وقتی به دنیا می‌اید، به مرور بزرگ و رشید می‌شود و چیزی به یکباره اتفاق نمی‌افتد. دانشگاه‌هایی که نخبگان ما را بورسیه می‌کنند به دنبال جذب نخبه و ایجاد تخصص هستند و علاقه‌بسیاری به بردن نخبگان ما هستند و حتی در این زمینه هزینه بسیاری نیز متحمل می‌شوند. باید ما تاکتیک را به خوبی بلدیم ولی در استراتژی ضعف داریم که این مشکلات حل شود.

 

کلانتری: متاسفانه شرکت‌های خصوصی خیلی مورد حمایت واقع نمی‌شوند

جمشید کلانتری، در ادامه این نشست خبری گفت: ما از سال ۸۰ شرکت خود را تاسیس کردیم ولی متاسفانه شرکت‌های خصوصی خیلی مورد حمایت واقع نمی‌شوند و ما در مواجهه با شرکت‌های بین‌المللی باید ۵ برابر بیشتر تلاش کنیم تا بتوانیم به اندازه آنها جلو برویم.

 

عطاردیان: باید برای مملکت خودمان زحمت بکشیم

محمد عطاردیان، در ادامه این نشست خبری گفت: من هم مثل خیلی های دیگر با وقوع انقلاب اسلامی می‌توانستم سرمایه خود را از کشور خارج کنم ولی این کار را نکردم چون اعتقاد دارم باید برای مملکت خودمان زحمت بکشیم. از نظر من در هر شرایطی می‌توان کار کرد و تلاش کرد و اتفاقا موفق هم بود.

 

آذرچنگ: باید به دنبال نسل‌پروری باشیم  

آذرچنگ، به عنوان فرد موفق دیگر در ادامه این نشست گفت: ما باید به دنبال نسل‌پروری باشیم و خدارا شکر کار خوبی که در ایران اتفاق افتاده این است که پای شرکت‌های خارجی بریده شده و ما هرچند در بخش خصوصی که خیلی به آن بها نمی‌دهند توانستیم گسترش خوبی داشته باشیم و پیشرفت کنیم.

 

کریمی تفرشی:ایرانی‌ها با خلاقیت وتفکرو تقویت حس خودباوری به پیشرفت‌های بسیاری می رسند

مهدی کریمی تفرشی، در ادامه این نشست خبری گفت: من نسل سوم شرکتی هستم که پدربزرگم آن را تاسیس کرده و فکر می‌کنم ایرانی‌ها بسیار خلاق و متفکر هستند و با تقویت حس خودباوری در آنها می‌توان به پیشرفت‌های بسیاری رسید.

 

رضایی: قشر کشاورزما این روزها به خاطر خوراک فرهنگی غلط ماهواره مانند گذشته فعال نیست

محمدعلی رضایی، فعال در حوزه تولید، صنعت و فراوری، در ادامه این نشست خبری گفت: من در حوزه کشت و صنعت گیاهان دارویی فعالیت می‌کنم و باید بگویم که ایران ۱۱ اقلیم دارد که در دنیا بی‌نظیر است ولی امروز مشکلی که داریم این است که قشر کشاورز ما این روزها مانند گذشته فعال نیستند که بخشی از آن به خاطر خوراک فرهنگی غلطی است که توسط ماهواره ارائه می‌شود.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب