امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17305 تاریخ انتشار: جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۳:۴۵:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

استان لرستان ميزبان معاون وزير راه و شهرسازي

خبرایران:معاون وزير راه وشهرسازي به منظور معرفي نخستين مديركل راهداري و حمل و نقل جاده اي استاني پس از ادغام حوزه راهداري و حمل و نقل جاده اي و بهره برداري از چند طرح عمراني به استان لرستان سفر كرد.
استان لرستان ميزبان معاون وزير راه و شهرسازي
به گزارش خبرایران از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي و رئيس اين سازمان با تاكيد بر برنامه هاي سازمان بر ارتقائ خدمات به هموطنان ، اظهار داشت: سالانه حدود یک میلیون دستگاه خودرو تولید و وارد چرخه حمل و نقل کشور می شود لذا موضوع ایمنی راههای کشور در اولویت برنامه ها ي سازمان قرار دارد و اقداماتی از جمله خط کشی، ترمیم تابلو و علائم، پاکسازی حریم و اصلاح دوربرگردان ها در هر شرایطی به ویژه تنگناهای مالی باید بيش از گذشته انجام شود.
 
وی با بیان اینکه نباید نبود اعتبار بهانه ای برای عدم انجام این فعالیت ها  و ماموريت ها شود افزود : مدیران شهرستان ها باید با حضور میدانی در جاده ها، از نزدیک وضعیت ایمنی محورهای مواصلاتی را رصد کنند.
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای با تاکید بر اينكه استفاده از حمل و نقل عمومی جاده ای روز به روز در حال کاهش است و استقبال از این ناوگان کاهش یافته است  گفت  : آیین نامه جدیدی در خصوص شرکت های مسافربری ابلاغ شده که در آینده نزدیک اجرایی می شو كه در راستاي افزايش بهره وري در بخش خواهد بود  كه بر این اساس همکاری اتوبوس ها با شرکت ها و شعبه های همنام در سراسر کشور الزامی شده و با ایجاد برند سازی، بر کیفیت خدمات افزوده می شود.
 
مهندس كشاورزيان در ادامه اضافه کرد: در این راستا سرویس های مسافربری یا باید در چارچوب برندهای موجود و به صورت هماهنگ در سراسر کشور فعالیت کنند و یا درصورت توان، برند جدیدی را ایجاد نمایندر این آیین نامه، هر سرویس حمل و نقل باید تنها با یک شرکت مشخص همکاری کند و از این پس همکاری وسایل نقلیه با چندین شرکت حمل و نقل قابل  قبول خواهد بود .
 
وی با تاکید بر ضرورت اجرای این آیین نامه گفت: قانون جدید، بقای هیچ شرکتی را تضمین نمی کند مگر اینکه به روز شده و کیفیت خدمات آن افزایش یابد.
 
"بهره وری حمل و نقل کامیون پایین است"
 
 
رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل و جاده ای در بخش ديگري از سخنان خود پايين بودن بهره وري در بخش حمل و نقل كالا را در كشور مهم دانست و تاكيد كرد : به دلیل عرضه بیش از حد کامیون و نبود تقاضا، بهره وری این ناوگان پایین است. لذا در جهت افزايش بازدهي سامانه نوبت گیری مجازی در کشور راه اندازی شده تا انتظار چندین روزه کامیون داران از مبدا و مقصد به حداقل کاهش یابد.
 
وی همچنین نوسازی ناوگان را از سیاست های در دستور کار عنوان کرد و تصريح كرد: وزارت نفت موظف است بخشی از هزینه های نوسازی ناوگان را پرداخت نماید که این اقدام در مراحل نهایی بوده و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز می شود.
 
وی اظهار کرد: در این راستا، به تدریج محدودیت هایی برای ناوگان فرسوده اعمال خواهد شد و از تردد این خودروها جلوگیری می شود.
 
معاون وزير راه و شهرسازي  همچنین در خصوص نوسازی ناوگان مسافر از جمله سواری، ون، مینی بوس و اتوبوس گفت: برای این مهم ٧٠ درصد قیمت خودرو در قالب تسهیلات به متقاضی پرداخت و بخشی از سود وام نیز از محل منابع داخلی سازمان تامین می شود.
 
بر اساس اين گزارش استاندار لرستان در اين مراسم به تبديل شدن برخی  محورها و مقاطع جاده  هاي استان به نقاط پرحادثه و از بين رفتن سرمايه هاي ملي در اثر سوانح رانندگي اشاره كرد و گفت: ادغام راهداري و حمل و نقل پايانه‌ها با يكديگر تصميم عقلاني بود و تدبير پشت آن هست، ولي كار بسيار سختي است و مسئوليت‌ها بيشتر شده‌اند.
 
وي اضافه كرد: تلفات جاده‌اي استان ٩.٧ درصد رشد منفي داشته است و در مقايسه با ميانگين كشوري درصد قابل قبولي است.
 
هوشنگ بازوند با بیان اینکه استان لرستان در مسیر کریدور شمال به جنوب و محور بازرگان به بندر امام قرار گرفته، اظهار کرد: مسیر ازنا به شازند در استان مرکزی به محور تقریبا پر حادثه ای تبدیل شده است.
 
استاندار لرستان همچنین با بیان اینکه برخی تقاطع های استان مشکل ساز هستند اظهار كرد: تقاطع پلیس راه دورود - خرم آباد باعث سردرگمی رانندگان می شود.
 
بازوند ادامه داد: همچنین مشکلات زیست محیطی در محور بین المللی کوهدشت- پلدختر به دلیل عبور تانکرهای عراقی و بروز حادثه برای این خودروها، ایجاد شده که استان برای جبران این خسارت ها نیازمند کمک مالی است.
 
استاندار لرستان همچنین یکی از شاخص های توسعه پایدار را دارا بودن راههای مناسب و سیستم حمل و نقل کارآمد دانست و گفت: کاهش تلفات، حفاظت از سرمایه های ملی، زیرساخت توسعه گردشگری و شاخص های توسعه پایدار به ایجاد محورهای مواصلاتی مطلوب بستگی دارد.
 
وی ادامه داد: امروزه قیر برای روکش آسفالت مناسب نبوده و باید همانند سایر کشورهای دنیا ازروکش های بتنی استفاده شود که این نوآوری باید در گردنه ها و نقاط حادثه خیز استان به اجرا در آيد.
 
اين گزارش مي افزايد در اين مراسم حسن رحماني مدير كل اسبق حمل و نقل و پايانه هاي استان گزارشي از عملكرد و علي زندي فر مدير كل جديد راهداري و حمل و نقل جاده اي برنامه هاي خود را ارائه كردند .
 
در پايان اين مراسم نيز با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و استاندار از خدمات رحماني تقدير و حكم انتصاب زندي فر ابلاغ گرديد .
 
 
 
"افتتاح چند پروژه عمراني در استان لرستان "
 
 
در سفر يك روزه معاون وزير راه و شهرسازي به استان لرستان و با حضورنماينده مردم شهرستان هاي كوهدشت و رومشكان در مجلس شوراي اسلامي و رئيس كميسيون قضايي مجلس و دیگر مسئولین استانی دو طرح عمراني افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفت .
 
پاسگاه پليس راه كوهدشت -اسلام آباد واقع در سه راهي زانوگه اولين پروژه اي بود كه در ادامه سفر رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي و هئيت همراه افتتاح شد
 
مهندس داود كشاورزيان معاون وزير راه و شهرسازي در جمع خبرنگاران از نصب ٢٠٠٠ سامانه و دوربین کنترل سرعت در جاده های کشور خبر داد و گفت: پیش بینی می شود در دو سال آینده حدود دو هزار دستگاه دوربين  جدید در مسیرهای مواصلاتی برای ثبت تخلفات سرعت لحظه ای و متوسط نصب مي شود ، طرح اجرايي اين سامانه ها در راههاي شرياني كشور  از سال ٩٣ آغاز و ابتدای ٩٤ عملیاتی شده است.
 
وی اظهار کرد: جاده های کشور با توجه به میزان ترافیک و تردد اولویت بندی شده اند و تاکنون حدود ٥٠٠  دستگاه دوربین جدید در جاده ها نصب شده است.
 
 اضافه مي نمايد پاسگاه پليس راه كوهدشت - اسلام آباد  در حوزه استان لرستان و در ٢٠ كيلومتري شهرستان كوهدشت در يك منطقه مهم در دو فاز با اعتباری حدود ١٤  میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید، که فاز اول آن شامل یک ساختمان اصلی و دو ساختمان جانبي و فاز دوم پروژه پاسگاه پلیس راه کوهدشت - اسلام آباد شامل محوطه سازی و اجرای رمپ‌های ورودي و خروجی بوده که حدود هشت میلیارد و ٩٧٨ میلیون ریال برای آن هزینه شده است.
 
پروژه ديگر كه با حضور مهندس داود كشاورزيان مورد بهره برداري قرار گرفت ١٨ كيلومتر مسير چهار خطه به عنوان بخشی از محور ٨٦ کیلومتری خرم آباد - كوهدشت بود كه از محورهاي پر سانحه رانندگي استان محسوب مي گردد و با اعتباري معادل  ٢٧ میلیارد تومان به اتمام رسيده بود .
 
اضافه مي نمايد مدير كل دفتر  فني و امور پيمانها ، دفتر رياست و مدير كل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان كرمانشاه مهندس داود كشاورزيان را در اين سفر همراهي مي كردند .
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب