امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17302 تاریخ انتشار: جمعه ۱۹ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۳۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سومین همایش بزرگ آوای ایل در موزه دارآباد برگزار می شود

خبرایران : سومین همایش آوای ایل با هدف تقویت فرهنگی اقوام ایرانی و هویت بخشی و تشویق آنها به زنده نگه نداشتن آئین ها و آشنایی شهروندان تهرانی با سبک زندگی این اقوام ،در موزه طبیعت و حیات وحش ایران – دارآباد برگزار می شود.
سومین همایش بزرگ آوای ایل در موزه دارآباد برگزار می شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه یک، سعید کارگران معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک با بیان خبر فوق اظهار داشت : اداره فرهنگی شهرداری منطقه یک با همکاری خانه هنرمندان بختیاری  و موزه دارآباد این همایش را از تاریخ 21 شهریورماه لغایت 30 شهریور ماه از ساعت 18 با حضور هنرمندان و شخصیت های فرهنگی  از اقوام تربت جام ، بختیاری ، کرد و آذری بر پا می کند و به معرفی مشاهیر ، سبک  زندگی ، زبان ، آئین ، آداب و رسوم ، اجرای زنده و موسیقی اقوام ایرانی ،شاهنامه خوانی و شعرخوانی محلی توسط شعرا می پردازد که از دیگر برنامه های این همایش ، نمایش حرکات تلفیقی فلکلور کرد است که برای اولین بار درایران اجرا خواهد شد.

کارگران افزود: از بخش های مهم این همایش گرامیداشت دهه ولایت ، اعیاد بزرگ غدیر و قربان با اجرای برنامه ی ویژه وموسیقی های سنتی و اجرای بازی های محلی اقوام ایرانی است که به شکل میدانی اجرا خواهد شد وهمچنین غرفه نمایش صنایع دستی و خوراکی های محلی اقوام در سیاه چادرها در حاشیه این همایش بر پا می شود.

وی تصریح کرد: از تفاوت های این همایش با مراسم سال های گذشته اجرای گروه های موسیقی اقوام بختیاری ، تربت جام ، کردی و آذری در کلیه شب های اجرای مراسم است.

گفتنی است موزه طبیعت و حیات وحش ایران - دارآباد – در  خیابان شهید باهنر، خیابان شهید پورابتهاج ، بعد از خیابان شهید سباری واقع است

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب