امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17275 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

حمزه آزاد اعلام کرد؛

برگزیدگان سومین دوره جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران 100 میلیون تومان جایزه می گیرند/بازی ها و تیم های مستعد مورد حمایت سرمایه گذاران جهت تجاری سازی قرار خواهند گرفت

خبرایران: حمزه آزاد دبیر سومین جشنواره بازی سازان مستقل ایران آزاد گفت: کلیه بازی ها و تیم های مستعد، جذب شتاب دهنده ها شده و مورد حمایت سرمایه گذاران جهت تجاری سازی قرار می گیرند.
برگزیدگان سومین دوره جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران 100 میلیون تومان جایزه می گیرند/بازی ها و تیم های مستعد مورد حمایت سرمایه گذاران جهت تجاری سازی قرار خواهند گرفت

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «سومین دوره جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران» صبح امروز 16 شهریورماه 1395 با حضور«حمزه آزاد» دبیر سومین جشنواره بازی سازان مستقل ایران، «قیصری» دبیر امور بین الملل سومین دوره جشنواره بازی‌سازان مستقل ایران،«دکترحسین جلیلوند» نماینده ستاد زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و اصحاب رسانه در بنیاد بازی های رایانه ای برگزار و دراین نشست خبری «حمزه آزاد» دبیر سومین جشنواره بازی سازان مستقل ایران اظهارداشت: تا سال 94 جشنواره گیم تهران و رسانه های دیجیتال را داشتیم. از طرف بخش خصوصی جشنواره بازی سازان مستقل ایران را با حمایت بنیاد بازی های رایانه ای برگزار کردیم که جامع ترین جشنواره گیم ایران است.

وی ادامه داد: توان مالی صنعت گیم ایران ضعیف است و بودجه های بسیار کوچکی در اختیار قرار می گیرد و متقاضیان تنها به شرط عدم حضور هیچ پشتیبان و سرمایه گذار مالی و عدم حمایت هیچ ارگان خاصی، حق حضور در جشنواره و ارسال آثار خود را دارند.

آزاد عنوان داشت: در این دوره از جشنواره بازیسازان مستقل ایران، تمرکز اصلی برگزاری روی کیفیت بازی قرار گرفته و تیم داوری بر اساس به روز ترین استاندارد های بین المللی برای کارشناسی خود را انجام می دهند. با این حال در کنار بازی های ویدیویی، 5 بخش مجزای طراحی کاراکتر، بازی نامه، مقالات، نقد بازی و فناوری مورد بررسی قرار خواهد گرفت که هر بخش دارای دبیر کارشناسی مختص به خود خواهد بود.

وی تاکید کرد: این رویداد خروجی محور خواهد بود و قرار نیست این جشنواره صرفا نمایشی برای فعالیت های حوزه گیم باشد و دوره های قبلی جشنواره بازی سازان از بازخورد های مناسبی برخوردار نبود و خروجی چشم گیر و ماندگاری از آنها دریافت نشد و تقریبا کسی به خاطر ندارد برترین های دوره های قبل در چه وضعیتی به سر می برند، وعده های دبیر جشنواره برای هدفمند کردن بیشتر رویداد های پیش رو و البته تامین تمام و کمال جوایز توسط اسپانسر های شناخته شده، تا حدودی امیدوار کننده به نظر می رسد.

آزادابرازداشت: شرکت کنندگان این دوره از جشنواره، از امکان بهره وری از صفحه ای اختصاصی در سایت جشنواره برخوردار هستند. سازندگان بازی های مستقل با ورود به پنل اختصاصی خود در وب سایت جشنواره می توانند با درج مشخصات و تصاویر کلی بازی، شناسنامه تولید کننده و (در صورت تمایل) قرار دادن لینک دانلود بازی، به کسب امتیاز و نظرات کارشناسان و مردم (در دو بخش جداگانه) بپردازند. بازدید کنندگان و داوران می توانند نظر و امتیاز خود را در صفحه مذکور وارد نمایند.

وی خاطرنشان کرد: تیم های بازیساز مستعد حضور در جشنواره می توانند با مراجعه به نشانی igdf.ir از امروز نسبت به ارسال آثار خود اقدام نمایند و بعد از یک هفته از ثبت آثار در وب سایت جشنواره، بخش نظرات و امتیازات فعال شده و تا آخر آبان ماه ادامه خواهد یافت؛ بازیسازان در این مدت فرصت دارند با به کار گیری نظرات به ارتقای کیفیت محصولات خود پرداخته و اثر خود را به مرحله نهایی برسانند. هفته اول آذر ماه داوری های رسمی آثار انجام شده و اختتامیه جشنواره در روزهای پایانی آذر برگزار خواهد شد.

آزاد اضافه کرد: مراسم اختتامیه این جشنواره در طی 3 روز برگزار می شودو 2 روز اول شامل نشست ها و کارگاه های تخصصی بازیسازی و کسب و کار حوزه گیم بوده و کلیه بازی ها و تیم های مستعد، جذب شتاب دهنده ها شده و مورد حمایت سرمایه گذاران جهت تجاری سازی قرار می گیرند. روز پایانی نیز شامل انتخاب و اعلام برترین ها و اهدای جوایز و هدایای نقدی و غیر نقدی خواهد شد و نه فقط آثار برگزیده، بلکه تمامی بازی های مستعد و با کیفیت مورد توجه بنیاد و شتاب دهنده ها قرار گرفته و توسط سرمایه گذاران انتخاب شده مورد مشارکت یا خریداری قرار می گیرند.

وی تاکید کرد: برای این دوره از جشنواره بازیسازان مستقل ایران، اسپانسر های تخصصی و مرتبط با حوزه گیم انتخاب شده و به یاری آنها نزدیک به یک میلیارد ریال جوایز نقدی و غیر نقدی تدارک دیده شده است. بین 30 الی 40 درصد این جوایز شامل هدایای نقدی بوده که توسط خود بنیاد ملی تامین گشته و باقی مانده به خدمات لازم مربوط می شود.

آزاد افزود: همه آثار صفحه‌ای جداگانه در سایت جشنواره دارند که توضیحات مختلف در آن درج شده است و بازدیدکنندگان و داوران می‌توانند امتیازات و نظرات خود را در صفحه مذکور وارد نمایند و اختتامیه با معرفی برگزیدگان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

وی در خصوص جوایز غیر نقدی هم عنوان داشت: به‌عنوان مثال با دو شرکت تبلیغاتی هماهنگی صورت گرفته تا عناوین برگزیده را از لحاظ تبلیغات و دیده شدن در بازار نهایی کمک کنند. در زمینه اعطای خدمات سرور و اینترنت رایگان به تیم‌های بازی‌سازی نیز اسپانسر گرفته‌ایم تا به بازی‌سازان از نظر زیرساختی کمک شود.

آزاد حضور شتاب‌دهنده‌ها و سرمایه‌گذاران به چرخه جشنواره را نیز از دیگر نکته‌های حائز اهمیت دانست و افزود: طی تفاهم‌های صورت گرفته ۲۰ اثر از جشنواره وارد بحث شتاب‌دهی خواهند شد و از آن‌ها حمایت می‌شود تا محصول خود را تکمیل کنند.

 

جلیلوند: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ازبرگزیدگان حمایت‌ مادی معنوی خواهد کرد

دکتر حسین جلیلوند، نماینده زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در ادامه نشست اظهارداشت: بخش زیست فناوری یکی از زیربخش‌های ویژه این جشنواره است. جشنواره بازی‌سازان مستقل را به عنوان مرجع مناسبی برای گردهمایی بازی‌سازان خلاق شناختیم و پیشنهاد دادیم که در این دوره از جشنواره بخش ویژه زیست فناوری تشکیل شود و خوشبختانه این اتفاق افتاد.

وی خاطرنشان کرد: این بخش با 3  موضوع ساخت بازی، بازی‌نامه و ساخت کاراکتر با داوری‌های تخصصی در هر موضوع فعالیت می‌کند. از تیم‌ها و بازی‌سازانی که آثارشان برگزیده شود نیز از سوی معاونت حمایت‌های مادی و معنوی خواهیم کرد.

نماینده زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: وظیفه خود می‌دانیم که مفاهیم مرتبط با فناوری زیستی را برای بازی‌سازان شرکت کننده در جشنواره بازی‌سازان مستقل تفهیم کنیم که این مسئله از طریق سایت به آن‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 وی درپایان گفت: مفاهیم مورد نظر این ستاد به مرور زمان تکمیل و تبیین شده و از طریق سایت در خدمت شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت و همچنین همزمان با این جشنواره، سومین دوره مسابقات جهانی دانشجوی بازی ساز نیز برگزار می شود. 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب