امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17259 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خبر داد:

جذب مدرسان خبره در دانشگاه جامع علمی کاربردی/ شتاب دانشگاه در رسیدن به دانشگاه نسل سومی

خبرایران: سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: درحال برنامه ریزی مناسب برای جذب مدرسان خبره هستیم بنابراین سامانه جذب مدرسین این دانشگاه درحال حاضر بسته است.
جذب مدرسان خبره در دانشگاه جامع علمی کاربردی/ شتاب دانشگاه در رسیدن به دانشگاه نسل سومی

به گزارش روابط عمومی دانشگاه جامع علمی کاربردی، دکتر محمد حسین امید در نشست مدیران روابط عمومی واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه در سال هاي گذشته با فراز و نشیب هایی همراه بوده و در دوران حدود 23 سال فعالیت خود مسیر مستقیمی را طی نکرده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه هدف از تاسیس این دانشگاه تربیت نیروی متخصص و ماهر برای صنایع و دستگاه های مختلف کشور بود، تاکید کرد: در ابتدای فعالیت، این مسیر در دانشگاه طی شد اما در ادامه دانشگاه از مسیر اصلی خود فاصله گرفت.

دکتر امید با اشاره به اينكه دانشگاه های کشور به اندازه کافی کارشناس، کارشناس ارشد و دکتری تربیت می کنند، عنوان کرد: بنابراین دانشگاه های نظری و کلاسیک کشور طی سال های گذشته نیروی مورد نیاز کشور و حتي مازاد بر نياز در حوزه کارشناسی و بالاتر را تربیت کرده اند؛ در حالي كه  وظیفه این دانشگاه تربیت نیروی ماهر برای کشور است.

وي ادامه داد: در مقطعی که آموزش عالی کشور به بنا به برخی ضرورتها به سمت کمی گرایی حرکت کرد این دانشگاه نیز به سمت راه اندازی رشته های شبه مهارتی رفت و از ماموریت خود که ایجاد رشته های شغل محور و مهارت محور بود، دور شد.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی با تأكيد بر اين نكته كه قصد نقد سياستهای گذشته را ندارد گفت: در دوره ای به دلیل جمعیت زیاد داوطلبان در پشت کنکور ظرفیت زیادی در آموزش عالی برای جذب افراد ایجاد شد به گونه ای که دانشگاه های دولتی از 60 دانشگاه تا به 140 دانشگاه افزایش یافت و این نوع افزایش ظرفیت به دانشگاه های آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور و علمی کاربردی نیز رسید.

امید با اشاره به ارائه 80 هزار کد مدرسی در دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: بسیاری از مدرسان فارغ التحصیل دوره های نظری هستند و شاید 20 درصد آنها قادر به تدریس دوره های مهارتی باشند. بنابراین باید از خبرگان حوزه های مختلف برای تدریس در این دانشگاه استفاده کرد.

دکتر امید با بیان اینکه واحدهای استانی دانشگاه جامع علمی کاربردی باید فعالتر شوند، افزود: برنامه داریم برای مدرسان این دانشگاه شاخص های استانداردی تعریف و تدوین کنیم بنابراین در این راه واحدهای استانی کمک بسیاری می توانند انجام دهند.

وی خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت های این دانشگاه طی سال های گذشته موجب شده که اکنون نزدیک ۱۲ هزار کدرشته محل با ظرفیت پذیرش بیش 800 هزار نفر در این دانشگاه وجود دارد.

دکتر امید با بیان اینکه در کشور ما فرهنگ کار و مهارت پایین است، گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که کشور به سمت مهارت محوری حرکت کند و به این حوزه احترام بگذارد.

وی تاکید کرد: زمانی که توانستیم دانشگاه را در مقاطع کاردانی و کارشناسی به ماموریت اصلی خود باز گردانیم قادر خواهیم بود دوره های کارشناسی ارشد را در این دانشگاه مجددا راه اندازی کنیم.

وی اظهار داشت: ما می توانیم تهدیدها را از طریق روابط عمومی ها تبدیل به فرصت کنیم چرا که روابط عمومی می تواند زمینه فرهنگ سازی، ایجاد ارتباط با اصناف، ارتباط با مسئولین استانی، ارتباط با جامعه و مشاغل را از طریق اصناف فراهم کنند.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی خاطرنشان کرد: روابط عمومی ستاد دانشگاه فعال تر خواهد شد، البته، در گذشته نیز روابط عمومی دانشگاه فعالیت هایی داشته اما اکنون فعالیت ها بیشتر شده است و از طریق روابط عمومی ستاد دانشگاه و روابط عمومی واحدها قادر خواهیم بود سیاست های مورد نظر را درسطح دانشگاه و مراکز اعمال  کنیم.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: این دانشگاه زودتر از سایر دانشگاه های کلاسیک و نظری کشور می‌تواند نسل سومی شود چراکه انعطاف پذیری لازم و کافی را دارد و با محیط کار و تولید مانوس تر است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب