امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17249 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱:۲۳:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امیرعبدالحسینی اعلام کرد؛

پنجمین جشنواره تئاتر شهردر هر ۸ بخش برگزار می‌شود/ رسانه‌ها ما را نقد کنند/ تلاش ما حمایت از تولیدات است/ دکتر قالیباف بارها بر اهمیت موضوع تئاتر تأکید کرده‌اند

خبرایران: معاون هنری سازمان فرهنگی شهرداری تهران گفت: شهرداری و شخص شهرداردکتر قالیباف نسبت به عرصه تئاتربارها بر اهمیت موضوع تئاتر تأکید کرده‌اند و طی یک گزارش‌هایی همواره اعلام کرده‌اند که تلاش کنید تا تئاتر پایتخت را به شرایط استاندارد در تمام سطح شهر برسانیم.
پنجمین جشنواره تئاتر شهردر هر ۸ بخش برگزار می‌شود/ رسانه‌ها ما را نقد کنند/ تلاش ما حمایت از تولیدات است/ دکتر قالیباف بارها بر اهمیت موضوع تئاتر تأکید کرده‌اند

به گزارش خبرنگارخبرایران، نشست خبری «پنجمین جشنواره تئاتر شهر»، ‌صبح امروز دوشنبه ۱۵ شهریور ما 1395 با حضور«امیرعبدالحسینی» معاون هنری سازمان فرهنگی شهرداری تهران، «شهرام کرمی» دبیر جشنواره تئاتر شهر و اصحاب رسانه در محل سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برگزارو دراین نشست خبری «امیر عبدالحسینی» معاون هنری سازمان فرهنگی شهرداری تهران اظهارداشت: دبیرخانه پنجمین جشنواره تئاتر شهر، پس از موافقت محمود صلاحی، ریاست سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در اسفند ماه سال گذشته کارش را آغاز کرد.

معاون هنری سازمان فرهنگی شهرداری تهران تصریح کرد:فراخوان جشنواره با حمایت از گروه‌های جوان و آثار نمایشی با مضامین اخلاق و رفتار شهروندی، هویت دینی و ملی و انقلاب اسلامی با شعار «تهران، تکریم زندگی» منتشر شد که این جشنواره در هر ۸ بخش تئاتر صحنه‌ای، مسابقه تئاتر کودک و نوجوان،‌مسابقه تئاتر خیابانی، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه عکاسی تئاتر و مدرسه تئاتر برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: نکته‌ اول توجه شهرداری و شخص شهردار آقای قالیباف نسبت به عرصه تئاتر بود که بارها بر اهمیت این موضوع تأکید کرده‌اند و طی یک گزارش‌هایی همواره اعلام کرده‌اند که تلاش کنید تا تئاتر پایتخت را به شرایط استاندارد در تمام سطح شهر برسانیم که ما هم پیرو این دستور همواره تلاش کردیم توجه‌های ویژه‌ای نیز داشته باشیم.

عبدالحسینی افزود: همچنین باید بگویم محمود صلاحی معاونت اجتماعی و امور فرهنگی شهرداری تهران نیز ما را موظف کردند که کارهای جدی در عرصه تئاتر انجام دهیم و شهرام کرمی به عنوان مدیر هنرهای نمایشی شهرداری شاهد است که ما تا چه اندازه با رویکرد جدی این موضوع را دنبال کرده‌ایم.

وی ادامه داد: شهرام کرمی خودش جزو مدیرانی است که اهل هنر است و از دل جامعه تئاتر برآمده است و طبیعتاً نیز دغدغه تئاتر کشور را بهتر و بیشتر می‌داند. این جای شکر دارد با اینکه درگیر سمت‌های مدیریتی است فعالیت هنری نیز دارد.

معاون هنری سازمان فرهنگی شهرداری تهران اضافه کرد: تا به امروز جشنواره تئاتر شهر در ۴ دوره برگزار شده که بنا بر گزارشات ارائه شده طی این دوره‌ها شاهد رشد و افزایش‌های کمی و کیفی این جشنواره بوده‌ایم، که این رشد هم ازنظر تعداد اجرا وهمچنین کیفیت سالن‌ها و خود نمایش‌ها بوده است. با همین سیاست‌گذاری جشنواره «سوگواره خمسه»‌ را پیش رو داریم که طی ماه‌های آینده کارش را آغاز خواهد کرد. امیدوارم که رسانه‌ها ما را نقد کنند و من از آنها می‌خواهم که با توجه و نقد جشنواره تئاتر شهر به ما کمک کنند.

عبدالحسینی در پایان گفت: همچنین باید بگویم تلاش کردیم که از برخی تولیدات حمایت کنیم و آثار شرکت‌یافته در جشنواره تئاتر شهر و سایر جشنواره‌های مربوط به شهرداری تهران در سالن‌های مجموعه فرهنگی شهرداری تهران به روی صحنه برود. همچنین از نمایش‌های خیابانی چون «دریادلان»‌ حمایت شده است که اجراهای مختلفی را در شهر تهران داشته است.

 

کرمی:درپنجمین جشنواره تئاتر شهربه گروه‌های جوان محله‌ها وشهرتهران توجه ویژه ای می شود

شهرام کرمی دبیر پنجمین جشنواره تئاتر شهردر ادامه این نشست خبری اظهار داشت: پنجمین جشنواره تئاتر شهراز ۲۲ شهریور ماه کارش را آغاز می‌کند ومعرفی این جشنواره تا حد زیادی با کمک رسانه‌ها انجام می‌شود و امیدواریم در این زمینه ما را یاری کنید. اجازه بدهید در ابتدا به پردیس تئاتر حرفه‌ای پایتخت و مرکز هنرهای نمایشی صبا اشاره کنم که هر دو این مراکز در هنگام افتتاح با مشکلاتی مواجه شدند که درصدد برطرف کردن آنها بودیم و هستیم.

وی عنوان داشت:مراسم اختتامیه تئاتر شهر در سالن اصلی پردیس تئاتر حرفه‌ای پایتخت برگزار می‌شود که به نوعی آغاز غیررسمی این پردیس خواهد بود و ما ابتدا باید مشکلات زیرساخت‌های این پردیس را حل کنیم و سپس به سراغ افتتاحیه آن برویم چرا که این پردیس جایی نیست که آن را به صورت اجمالی افتتاح کنیم و با چند نمایش کارش را شروع کنیم در حالی که زیرساخت‌های آن هنوز به سرانجام نرسیده است. نمی‌خواهیم به این صورت در تکمیل آن فاز به فاز پیش برویم. یک شروع خوب و قدرتمند برای ما بسیار اهمیت دارد.

  دبیر پنجمین جشنواره تئاتر شهرابرازداشت: تا به این لحظه امتیاز گاز و آب گرفته شده و برای نصب برق و راه‌‌اندازی برق کل مجموعه به تفاهمات خوبی با مجموعه برق تهران رسیده‌ایم که این نیز طی دو ماه آینده برطرف خواهد و ۹ سالن دیگر پردیس تئاتر حرفه‌ای پایتخت دارای برق می‌شود. امیدوارم که آغاز رسمی این پردیس در دهه فجر باشد.

وی در ادامه در ارتباط با این جشنواره گفت: در جشنواره بنا داریم به گروه‌های جوان که در محله‌ها و سطح شهر فعالیت دارند توجه ویژه کنیم و این گروه‌ها مورد حمایت قرار گیرند. رسماً از سال آینده با اضافه شدن سالن‌های پردیس که مد نظر داریم قطعاً در محتوا و هر آنچه که مربوط به برگزاری جشنواره است حرفه‌ای‌تر عمل خواهیم کرد. با اضافه شدن ۱۴ سالن حرفه‌ای ما هیچ بهانه‌ای نخواهیم داشت. این جشنواره با ۷۰ گروه در ۱۳ مرکز کارشان را به روی صحنه می‌برند. افتتاحیه ما در باغ‌موزه هنرهای ایرانی خواهد بود.

کرمی تاکید کرد:همچنین بزرگداشت‌هایی برای استاد اکبر زنجانپور به پاس سال‌های تلاش مؤثر در خدمت به هنر و هنرمندان شهر تهران و همچنین مریم معترف خواهیم داشت و این جشنواره در ۸ بخش برگزار می‌شود، همچنین مدرسه تئاتر ما طبق روال گذشته به کارش در این دوره نیز ادامه می‌دهد. به عنوان مثال حمیدرضا نعیمی در بخش بازیگری و مریم کاظمی کلاس‌های تئاتر کودک و نوجوان را برگزار می‌کند.

وی ادامه داد:در بخش نمایشنامه‌خوانی نیز ۶ اجرا از آثار استاد اسماعیل خلج را خواهیم داشت. ۶ گروه در بخش تئاتر شورایی نیز در این دوره ما را همراهی خواهند کرد و در ارتباط با میزان بودجه جشنواره این دوره هم باید گفت که‌ فکر می‌کنم خیلی لزومی ندارد که بودجه جشنواره را اعلام کنیم اما ۵۵۰ میلیون تومان بودجه کل جشنواره است که ۴۵۰ میلیون تومان کمک هزینه گروه‌ها و جوایز است .

دبیر پنجمین جشنواره تئاتر شهردرپایان گفت: ما هزینه‌های ستادی نداریم و کارمندی کار می‌کنیم و وظایف خود را در این جشنواره به عنوان یک کارمند انجام می‌دهیم. بخش زیادی از این هزینه،‌کمک هزینه گروه‌ها، هزینه داوری و یا هزینه تبلیغات و انتشارات است. سال آینده این بودجه باید چندین برابر شود و در بهتر شدن تئاتر نیز تأثیرگذار است.

بنابراین گزارش؛ پنجمین جشنواره تئاتر شهر از ۲۲ شهریور ماه جاری در بخش های تئاتر صحنه ای، تئاتر کودک و نوجوان، نمایش های خیابانی، مدرسه تئاتر، بخش ویژه توانیابان، نمایش های بخش جنبی، مسابقه عکس و... در سالن های شهر تهران آغاز می شود. 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب