امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17227 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۴ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

روزبه کردونی مطرح کرد؛

تاثیرنگران کننده شبکه های اجتماعی بر استعمال سیگار و مواد مخدر توسط نوجوانان

خبرایران:مدیرکل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه گفت: مطالعات بین‌المللی نشان می دهد نوجوانانی که بیش از حد درگیر شبکه های اجتماعی هستند در خطر بیشتری برای استعمال سیگار و مصرف مشروبات الکلی و مواد مخدر قرار دارند.
تاثیرنگران کننده شبکه های اجتماعی بر استعمال سیگار و مواد مخدر توسط نوجوانان

روزبه کردونی در گفتگو با ایسنا با اشاره به نتایج تحقیقی که توسط دانشگاه کلمبیا ( Colombia University ) انجام شده است، اظهار داشت: این تحقیق نشان می‌دهد نوجوانان آمریکایی 12 تا 17 ساله که زمانی را صرف شبکه های اجتماعی می کنند بیشتر در خطر مصرف مشروبات الکلی و مصرف سیگار و مواد مخدر قرار دارند .

وی افزود: نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد نوجوانانی که درگیر شبکه های اجتماعی هستند (در مقایسه با آنانی که زمانی را صرف این شبکه ها نمی‌کنند)، 5 برابر بیشتر تنباکو، 3 برابر بیشتر الکل و 2 برابر بیشتر ماریجوانا مصرف می کنند.

مدیر کل دفتر امور آسیب‌های اجتماعی وزارت رفاه با بیان اینکه این تحقیق نشان می‌دهد که بیش از 40 درصد نوجوانانی که در این پیمایش شرکت کرده‌اند تصاویر و فیلم هایی از مصرف الکل و موادمخدر توسط کودکان را در شبکه‌های اجتماعی تماشا کرده‌اند، خاطر نشان کرد: طبق نتایج این تحقیق، نوجوانانی که این تصاویر را تماشا کرده‌اند نسبت به سایر همسالان خود 3 برابر بیشتر الکل و چهار برابر بیشتر ماریجوانا مصرف کرده‌اند این درحالی بود که 87 درصد والدین گفته‌اند تصور نمی کردند استفاده از شبکه های اجتماعی باعث شود احتمال و تاثیر استفاده مشروبات الکلی و یا مواد مخدر در کودکانشان افزایش یابد.

کردونی همچنین به یکی دیگر از نتایج این مطالعات اشاره کرد که به طور مستقیم با والدین مرتبط است و در این باره گفت: دیگر نتایج این تحقیق درباره عدم توافق والدین در خصوص گفت‌وگو با کودک پیرامون استفاده از موادمخدر است که این عدم گفت‌وگو باعث افزایش 3 برابری احتمال مصرف مواد مخدر می شود .

مدیر کل دفتر امور آسیب های اجتماعی وزارت رفاه در خصوص برنامه های وزرات کار و رفاه اجتماعی در خصوص شبکه های اجتماعی و فضای مجازی، یادآور شد: با همکاری شورای عالی فضای مجازی و پلیس فتا برنامه هایی در دست اقدام داریم که مهمترین آن، تدوین سرفصل های آموزشی مرتبط با فرصت ها، تهدیدها و آسیب های فضای سایبر و فناوری اطلاعات در حوزه اجتماعی است. همچنین همکاری پیرامون برگزاری سمینارها، دوره های آموزشی و جلسات پرسش و پاسخ مرتبط با فرصت ها و تهدیدهای این حوزه و کار مشترک در زمینه واکاوی داده های مرتبط با اخبار و فرصت ها و آسیب های فضای سایبر از دیگر اقدامات است.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب