امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 17061 تاریخ انتشار: جمعه ۵ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

امیرحسین ریاحی مطرح کرد؛

بازدیدهای دوره ای سازمانی نقش بالایی در کاهش خطرات ناشی از جرثقیل ها دارد

خبرایران: بازدیدهای دوره ای و بازدیدهای شخص ثالث در سازمانها اگر موفقیت آمیز واقع شود در کاهش خطرات بسیار کمک کننده خواهد بود .
بازدیدهای دوره ای سازمانی نقش بالایی در کاهش خطرات ناشی از جرثقیل ها دارد

امیر حسین ریاحی رییس نگهداری پیشگیرانه و کالبیراسیون مپنا ژنراتور در خصوص بررسی موردی جرثقیل های سقفی شرکت مپنا در حاشیه چهارمین همایش و نمایشگاه سالانه استاندارد و ایمنی جرثقیل ها ، لیفتراک ها ، تجهیزات باربری و صنایع وابسته گفت: در واقع ما در ابتدای کار یک پروتوتایپی از جرثقیل ها در نظر گرفتیم که پیش از انجام فعالیت های نگهدارنده و تا بعد از آموزش و نگهداری صورت گرفت و این امر سبب شده که ما کاهش چشمگیری در بحث خرابی ها داشته باشیم و اورتایم دستگاههایمان بالا رود و همچنین با کاهش هزینه تعمیر ارزش افزوده ای هم برای سازمان ایجاد شود.

وی در ادامه افزود:تقریبا ما با انجام فعالیت های PM  و PN  که راه اندازی کرده ایم توانست ایم چیزی حدود 33 درصد کاهش خرابی ها داشته باشیم و متعاقب ان 22  درصد کاهش هزینه های نگهداری و تعمیرات را داشته باشیم.

ریاحی گفت:بعد از اینکه متوجه شدیم  همایشی با موضوع استاندارد و ایمنی جرثقیل ها ، لیفتراک ها ، تجهیزات باربری و صنایع وابسته برگزار خواهد شد با کمک یکی از همکاران در واحد نگهداری و تعمیرات، با استناد به مدارک مستند ،اطلاعاتی را براساس کاهش خطرات و هزینه ها استخراج کردیم و  در حوزه کاهش خطرات استفاده از جرثقیل ها و ایمنی کار مقاله ای به این همایش ارایه کردیم.

وی تصریح کرد:کاهش خطرات در بحث استفاده از جرثقیل ها و ایمنی کار در ایران براساس بازدیدهای دوره ای و بازدیدهای شخص ثالث در سازمانها است و اگر موفقیت آمیز واقع شود خیلی کمک کننده خواهد بود .

ریاحی افزود:اغلب جرثقیل هایی که در سازمانها و شرکت ها استفاده می شود عمر بسیار بالایی را دارند و تقریبا فرسوده محسوب میشوند که در این خصوص نیز  بحث PM  و PN   می تواند کمک شایانی در بروز رسانی این تجهیزات داشته باشد.

رییس نگهداری پیشگیرانه و کالبیراسیون مپنا ژنراتور درپایان عنوان کرد:ما بازدیدهایمان را به سه دسته تقسیم می کنیم که این سه دسته شامل : بازدید روزانه توسط پرسنل اپراتوری جرثقیل ها،بازدید های فنی توسظ کارشناسان واحد نگهداری و تعمیرات و بازدیدهای  سالیانه که توسط شرکت های بازرسی مورد تایید سازمان استاندارد است ،انجام می شود برهمین اساس ما توانسته ایم سهم مهمی در کاهش خطرات در حوزه جرثقیل ها داشته باشیم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب