امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16998 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۲:۲۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

مهندس حسین صفایی اعلام کرد؛

قیمت پایه شیررابه بالای۱۲۵۰ تومان رساندیم/ ۴ میلیون و۲۰۰ هزار تن گندم ازطریق شبکه تعاونی روستایی خریداری شده/ درسال زراعی گذشته ۱۴۸هزار تن بذر گندم وجو تولید و فرآوری کردیم

خبرایران: مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی گفت: ازمجموع ۱۱ میلیون تن گندمی که امسال توسط شرکت بازرگانی دولتی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از طریق شبکه تعاونی روستایی در ۹۰۰ مرکز خرید ازکشاورزان خریداری شده و تحویل شرکت بازرگانی دولتی شده است.
قیمت پایه شیررابه بالای۱۲۵۰ تومان رساندیم/ ۴ میلیون و۲۰۰ هزار تن گندم ازطریق شبکه تعاونی روستایی خریداری شده/ درسال زراعی گذشته ۱۴۸هزار تن بذر گندم وجو تولید و فرآوری کردیم

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری «سازمان مرکزی تعاون روستایی» صبح امروز دوشنبه ۱ شهریور ماه 1395 با حضور«مهندس حسین صفایی» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی و اصحاب رسانه در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی برگزارو دراین نشست خبری «مهندس حسین صفایی» رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهارداشت: سال گذشته سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران به جمع‌آوری شیر مازاد در سطح ۷ استان کشور ورود کرد و در حد مقدورات، این شیر را فرآوری کرده، تبدیل به شیر خشک و آن را صادر نمود.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی تصریح کرد: از آذرماه سال ۹۳ تا آذرماه سال ۹۴ این طرح را اجرا کردیم و با مداخله سازمان مرکزی تعاون روستایی در بازار شیرخام توانستیم، در هر کیلو ۷۵ تومان در کل قیمت شیر مبادله‌ شده به دامداران کمک کنیم و امسال نیز از دو ماه قبل با مجوز دولت، خرید شیر را در ۱۰ استان که استان‌های اصلی تولیدکننده شیر هستند، آغاز کردیم.

وی خاطرنشان کرد: قیمت پایه شیر را توانسته‌ایم به بالای ۱۲۵۰ تومان برسانیم و اگر این اتفاق نمی‌افتاد، شاهد تداوم بحران شیر خام بودیم و دولت در کنار آن، بسته حمایتی تولیدکنندگان شیرخام را در دستورکار دارد که بسته متنوعی است.

مهندس صفایی عنوان داشت: مشوق‌های صادراتی برای صادرکنندگان در نظر گرفته شده و در کنار آن پیش‌بینی شده تا در سبد رفاهی خانواده‌های ضعیف در سطح کشور، یک کیلو پنیر گذاشته شود و در عین حال توزیع شیر مدارس از اول مهرماه انجام می‌شود.

وی درخصوص پرداخت وجه شیر خریداری شده ازدامداران افزود: تاکنون ۳۵ درصد از این رقم را پرداخت کرده‌ایم که بخشی از طریق فروش خامه و شیرخشک بوده است، ولی سعی می‌کنیم که تا ۱۵ و نهایت ۲۰ شهریورماه مطالبات دامداران را بپردازیم.

مدیرعامل سازمان تعاون روستایی یادآورشد: از مجموع ۱۱ میلیون تن گندمی که امسال توسط شرکت بازرگانی دولتی به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است، ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن از طریق شبکه تعاونی روستایی در ۹۰۰ مرکز خرید از کشاورزان خریداری شده و تحویل شرکت بازرگانی دولتی شده است.

وی درخصوص قیمت تضمینی جو با اشاره به تفاوت ۳۰۰ تومانی قیمت جو بین بازار و قیمت دولت گفت: ۴۶۳ مرکز تعاون روستایی، ۹۶۰ هزار تن از مجموع یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن جو محصول کشاورزان را از طریق مراکز خرید تعاون روستایی جمع‌آوری کرده است.

مهندس صفایی با اشاره به تداوم اجرای قانون خرید تضمینی گفت: پنبه و ذرت از دیگر محصولاتی است که با توجه به فرارسیدن فصل برداشت، از اواخر شهریور ماه خرید تضمینی این دو محصول از کشاورزان آغاز می‌شود و قانون قیمت تضمینی چند سالی است که مصوب شده، ولی اجرا نشده بود که امسال برای جو و ذرت اجرا می‌شود.

وی ابرازداشت: سال گذشته به صورت آزمایشی خرید قیمت تضمینی در ۲ استان کرمانشاه برای محصول جو و خوزستان برای ذرت انجام شد که این دو محصول امسال در کل کشور با قیمت تضمینی خریداری می‌شود.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی در توضیح بیشتر این موضوع خاطرنشان کرد: نزدیک به ۷۰۰ هزار تن جو از طریق بورس عرضه شده و ۵۰۰ هزار تن دیگر روی تابلو آماده فروش است که طبق گزارش بورس کالای ایران مابه‌التفاوت قیمت از طریق وزارت جهاد کشاورزی به کشاورزان پرداخت می‌شود، چرا که کشاورز به ازای فروش هر کیلو جو ۷۰۰ تومان پول خود را مستقیم از بورس دریافت می‌کند و به ازای هر کیلو ۳۰۰ تومان مابه‌التفاوت آن را مجموعا معادل ۳۶۰ میلیارد تومان وزارت جهاد پرداخت خواهد کرد.

وی به تولید و فرآوری بذر گندم و جو دراین سازمان در سطح شبکه روستایی اشاره و گفت: در سال زراعی گذشته ۱۴۸ هزار تن بذر گندم و جو را تولید و فرآوری کرده‌ایم.

مهندس صفایی به افتتاح طرح تحقیقی ترویجی در استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، یزد، مازندران، گیلان و تهران اشاره کرد و افزود: در این طرح امیدواریم بتوانیم سطح بهره‌وری در مزارع را به ۱۰ برابر افزایش دهیم چرا که امسال مزارع گندم با این طرح نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵۰۰ کیلو و در برخی موارد تا ۱٫۵ تن افزایش برداشت داشته‌اند که در سطح گلخانه این مسئله بیشتر بوده است.

وی درخصوص قیمت وش پنبه در سال زراعی جدید گفت: قیمت خرید تضمینی ۲۹ هزار و ۳۲۵ ریال تعیین شده که این عدد نسبت به سال زراعی گذشته ۱۵ درصد افزایش داده شده، چرا که از هفته آینده برداشت وش پنبه آغاز می‌شود.

مهندس صفایی از ایجاد ۲ شرکت کنسرسیوم مشترک با روسیه و صربستان برای تسهیل در صادرات محصولات کشاورزی خبرداد و گفت: ۲ کنسرسیوم مشترک با روسیه و تعاون روستایی و یک کنسرسیوم تخصصی تولید و فرآوری بذر با صربستان به زودی افتتاح می‌شود که روی بذر غلات، سبزی و صیفی به عنوان یک پژوهشکده معتبر کار خواهیم کرد.

وی درپایان گفت: امیدوارم با ایجاد این کنسرسیوم‌ها بتوانیم طیف وسیعی از کالاها را صادر کنیم و تا نیمه شهریوماه مطالبات دامداران پرداخت می‌شود و روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ تن شیر خام دامداران خریداری شده است اما تا به امروز موفق شدیم که ۳۵ درصد پول دامداران را پرداخت کنیم.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب