امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16920 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

معرفی ساختمان های دوستدار محیط زیست در منطقه 15

خبرایران: ساختمان های دوستدار محیط زیست منطقه 15 با شاخص کاهش مصرف انرژی، مدیریت پسماند و آب معرفی می شوند.
معرفی ساختمان های دوستدار محیط زیست در منطقه 15

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، مهندس حکمتی پور معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه با اعلام مطب فوق افزود: ساختمان های دوستدار محیط زیست با هدف جلب مشارکت عمومی در ساخت بناهای پایدار، استفاده  بهینه از منابع و انرژی و دستیابی به الگوی توسعه پایدار شهری شناسایی می شوند. به همین منظور اداره محیط زیست منطقه 15 ساختمانهای اداری و شهروندی که دارای معیارهای لازم هستند، به ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران معرفی می کند.

به گفته وی مطابق امتیازات کسب شده؛ گواهینامه و لوح (طلا ، نقره ، برنز ) به مالکان آنها اهدا خواهد شد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه یادآوری کرد: معیارها و شاخص های رتبه بندی ساختمان های سبز شامل کاهش مصرف انرژی و انتشارگازهای گلخانه ای (عملکرد بهینه مصرف انرژی، استفاده از انرژی تجدیدپذیر، کنترل انتشار گازهای آلاینده)، مدیریت آب (مدیریت پساب، مدیریت آب باران، جداسازی آب خام از آب تصفیه) و مدیریت پسماند (تفکیک زباله تر و خشک و مکان مناسب برای نگهداری آنها، مدیریت پسماند خطرناک خانگی، مدیریت مناسب پسماند تر) است که توسط کارشناسان این اداره تایید می شود.

 مهندس حکمتی پور افزود: کاربرد مصالح (استفاده از مصالح غیر مضر برای محیط زیست ، قابل بازیافت و ...)،  فضای سبز (سطح فضای سبز به کل سطح و استفاده از گونه های پیشنهادی منطقه) و رعایت موارد عمومی (داشتن حداقل5 تا 15 درصد پارکینگ اضافه، طراحی معماری، داشتن محل مناسب برای نگهداری دوچرخه، داشتن تجهیزات موثر مقابله با حریق) از دیگر معیارهای رتبه بندی اند.

براساس این گزارش، مالکان ساختمان های یادشده می توانند با تهیه عکس و ارائه مشخصات فنی تا پایان شهریورماه سالجاری به ادارات محیط زیست ناحیه خود یا سرای محلات مراجعه کنند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب