امروز: سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/16]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16897 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۵:۳۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دو عراقی بانی تصمیمات کثیف بودند؛

بهداد سلیمی: جلود عراقی و همسرش درهیات ژوری به راحتی با رای خود حق من را خوردند/ رییس فدراسیون جهانی گفت حق با تو است اما نمی‌توانم کاری کنم/ جلود جلاد سرم را برید/ درآینده حقم را از این نامردها می گیرم

خبرایران: بهدادسلیمی بعد از حذف ناعادلانه از دسته سنگین وزین جهان در وزنه برداری المپیک ریو گفت: وقتی رییس فدراسیون جهانی می‌گوید حق با تو است اما نمی‌توانم کاری کنم، ممکن است این اتفاق افتاده باشد. مگر می‌شود که رییس فدراسیون جهانی کاری از دستش برنیاید. او حق وتو دارد.
بهداد سلیمی: جلود عراقی و همسرش درهیات ژوری به راحتی با رای خود حق من را خوردند/ رییس فدراسیون جهانی گفت حق با تو است اما نمی‌توانم کاری کنم/ جلود جلاد سرم را برید/ درآینده حقم را از این نامردها می گیرم

به گزارش خبرایران، اینکه برای بهداد سلیمی روی تخته چه اتفاقی افتاد موضوعی مبهم بود اما خود او بعد از پایان این صحنه های تلخ بین خبرنگاران آمد و با صدایی لرزان گفت: به همین راحتی سر من را بریدند. آیان رییس فدراسیون جهانی هم حتی با من صحبت کرد و گفت می‌دانم که حق با من است اما نمی‌تواند کاری بکند و رای هیات ژوری بوده است. این تصمیم کاملا سیاسی بود و هیچ مشکل فنی وجود نداشت. آن‌ها نخواستند که من مدال بگیرم چرا که ایرانی‌ها دو مدال طلا گرفته بودند و دیگر نمی‌خواستند که ما سه طلای المپیک داشته باشیم.

بهداد قاطعانه می گوید تصمیم داوران اشتباه بوده است: وزنه‌ای که من به درستی بالای سر بردم و کاملا سالم بود را خطا اعلام کردند. هرچه که بود تصمیم‌شان فنی نبود چرا که سه داور حرکت من را قبول کردند و چراغ سفید دادند اما جلود عراقی و همسرش که دو رای هیات ژوری را دارند به راحتی رای را برگرداندند و حق من را خوردند. من  خیلی تمرین کردم و خیلی هم آماده بودم. اما نگذاشتند که مدال بگیرم. وزنه‌بردار گرجستانی آماده بود اما نگذاشتند که من با او رقابت کنم و اگر اجازه می‌دادند نمی‌گذاشتم که این وزنه بردار رکورد مجموع جهان را از ایران بگیرد. من زمانی که وزنه 245 کیلوگرم را زدم به سجاد انوشیروانی گفتم 252 کیلوگرم را برایم انتخاب کند که او پاسخ داد بهتر است برای وزنه 246 کیلوگرم بروم. من اصلا نمی‌دانستم که حرکتم را خطا گرفته‌اند. سجاد شاهد است. زمانی که متوجه شدم، گفتم مشکلی ندارد و دوباره بر روی تخته آمدم و راحت‌تر از حرکت اول وزنه 245 کیلوگرم را بالای سر بردم اما زمانی که برای حرکت سوم آمدم واقعا روحیه و جانی نداشتم که بخواهم آن را بالای سر ببرم.

لابی در کار بوده است یا نه؟ بهداد می گوید:احتمالا. وقتی رییس فدراسیون جهانی می‌گوید حق با تو است اما نمی‌توانم کاری کنم، ممکن است این اتفاق افتاده باشد. مگر می‌شود که رییس فدراسیون جهانی کاری از دستش برنیاید. او حق وتو دارد. این به دلیل دشمنی بود که جلود جلاد و همسرش با علی مرادی داشتند و در هیات ژوری حضور داشتند و حرکت‌های من را قبول نکردند. آن‌ها نمی‌خواستند که من مدال بگیرم وگرنه حرکت من مشکلی نداشت.

حالا قرار است ایران اعتراض خود را به فدراسیون جهانی برساند: «حالا اعتراض هم که داشته باشیم دیگر مدال‌ها را تقسیم کردند و نمی‌آیند که از وزنه‌بردار گرجستانی و ارمنستانی مدال‌ها را بگیرند و بگویند می‌خواهیم آن را به بهداد سلیمی بدهیم. نگذاشتند که من رقابت کنم. به نظرم رقابت سالمی نبود و بر عکس رقابت کثیفی بود. این مدال، مدال کثیفی بود. جلود جلاد سرم را برید. هیچ چیزی معلوم نیست شاید وزنه نزنم شاید هم نظرم عوض شود و بیایم حقم را از این نامردها بگیرم. اما فکر نمی‌کنم تا چند روز خواب راحتی نداشته باشم.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب