امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16818 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

پسر مرحوم خسروشکیبایی در خندوانه اعلام کرد؛

پدرم از زمان مرگ خودش خبرداشت/ رامبد جوان : خسرو شکیبایی عادت عجیبی به شب بیداری داشت

خبرایران:در برنامه جمعه شب «خندوانه»، خاطراتی از زنده یاد خسرو شکیبایی با حضور فرزند آن هنرمند مرور شد.
پدرم از زمان مرگ خودش خبرداشت/  رامبد جوان : خسرو شکیبایی عادت عجیبی به شب بیداری داشت

به گزارش خبرایران، شامگاه جمعه 22 مرداد، برنامه «خندوانه» میزبان پوریا شکیبایی بود که در آن او از پدرش گفت و رامبد جوان هم که در چند مجموعه تلویزیونی از جمله «خانه سبز» (1375) با خسرو شکیبایی هم‌بازی بود، خاطراتی را از آن هنرمند بیان کرد.

در بخشی از این گفتگوی دو نفره، رامبد جوان با اشاره به عادت شب بیداری خسرو شکیبایی با ذکر خاطره‌ای گفت: «در یک پروژه فیلمبرداری، من و خسرو با هم در یک اتاق هتل بودیم. او تازه ساعت چهار صبح سفارش غذای مفصلی را می‌داد که به اتاق می‌آوردند. تا آن شام صرف شود و بخوابیم، ساعت شش صبح می‌شد. این درحالی بود که دو ساعت بعد ما آفیش بودیم و باید جلوی دوربین می‌رفتیم.»

این بازیگر ادامه داد: «برای آنکه کار مختل نشود، از من می‌ خواستند به خسرو قرص خواب بدهم تا او بخوابد و صبح زود به موقع سر کار حاضر شویم. من هر شب ساعت 11 قرص را به خسرو می‌دادم و او بعد از خوردن آن تا صبح خوب می‌خوابید و بعد از بیدار شدن می‌گفت عجب قرصی بود. اما مسئله این بود که قرصی که من به او می‌دادم، ویتامین بود و نه قرص خواب. این را بعد از مدتی به خود خسرو هم گفتم که کلی باعث خنده ما شد.»

جوان با اشاره به این‌که بعد از سریال «سرزمین سبز» (1386) ارتباطش با خسرو شکیبایی قطع شده و دورادور از او خبر داشته است، افزود: واقعیتش بعد از آن خسرو شروع کرد به تحلیل رفتن که من توان دیدنش را نداشتم. من حتی زمانی که بیمارستان بود به دیدنش نرفتم، در مراسم تشییع‌اش شرکت نکردم و در مراسم ختم او نیز حاضر نشدم.

در همین ارتباط پوریا شکیبایی توضیح داد: متاسفانه بیماری پدرم بسیار عجیب و کشنده بود. عجیب‌تر این که انگار دو سال قبل از مرگ، انگار می‌دانست کی خواهد رفت. دست نوشته‌هایی از پدرم دارم که گویای آگاهی او از وقت و موقعیت مرگش است.

در ادامه برنامه، پوریا شکیبایی از زندگی خود گفت، از جمله ماجرای مهاجرت هشت ساله به استرالیا. او توضیح داد: «دو ماه و نیم پس از مرگ پدرم، چون ناآرام بودم، رفتم سیدنی تا ببینم چه کاره‌ام. آن‌جا تربیت بدنی خواندم و با غرق کردن خودم در کار و ورزش تلاش کردم به آرامش برسم که نشد. تنها وقتی دست به قلم بردم و شروع به نوشتن کردم، کمی آرام شدم.»

فرزند خسرو شکیبایی افزود: «بعد از هشت سال که به تهران برگشتم و مدتی ماندم، دیدم این‌جا آرامش بیشتری دارم. این شد که تصمیم نهایی را برای ماندن گرفتم.»

او با تاکید براینکه احساس می‌کند متحول شده است، ادامه داد: «در حال حاضر مشغول تمرین یک تئاتر هستم، کاری که با آن احساس خوبی دارم و به آرامش می‌رسم.»

در پایان این گفت‌و‌گو، رامبد جوان از مهمان خود خواست به سنت همیشگی برنامه، چند ثانیه مقابل دوربین بخندد که بعد از آن پسر خسرو شکیبایی تاکید کرد که برخلاف انتظارش، گویا خندیدن آن قدرها هم سخت نیست.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب