امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16795 تاریخ انتشار: جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرکل مجامع و تشکل‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

جایزه کالاهای فرهنگی به اسباب‌بازی هم اختصاص می‌یابد

خبرایران: مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بازدید از دومین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی، جزییات حمایت‌های این نهاد از حوزه‌ی اسباب‌بازی را تشریح کرد.
جایزه کالاهای فرهنگی به اسباب‌بازی هم اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرایران از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، دکتر علی فریدونی ضمن حضور در نمایشگاه ملی اسباب‌بازی با محصولات و طرح‌های ایرانی این حوزه آشنا شد، و در ادامه با حضور در جمع کارشناسان و طراحان حاضر در نمایشگاه، از جایزه‌ی کالاهای فرهنگی که ارشاد به حوزه‌‌های مختلف از جمله اسباب‌بازی اهدا می‌کند، به عنوان یکی از قدم‌های حمایتی این نهاد از صنعت سرگرمی و اسباب‌بازی فرهنگی یاد کرد.
فریدونی در توضیح چگونگی شکل‌گیری این جایزه گفت: این جایزه با هدف معرفی برترین کالاهای فرهنگی در موضوعات اسباب‌بازی، کتاب–اسباب‌بازی و نوشت‌افزار ایرانی‌اسلامی در وزارت فرهنگ و ارشاد شکل گرفته است و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، معاونت فرهنگی‌ پرورشی وزارت آموزش پرورش، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از اساتید و صاحب‌نظران، در قوام و شکل‌گیری نهایی آن نقش داشتند.
وی با اشاره به اهداف این جایزه، که بخش اسباب‌بازی را به‌طور ویژه شامل می‌شود، گفت که هدف از حضور در این نمایشگاه و جشنواره، آشنایی با تولیدکنندگان، طراحان و دست‌اندرکاران صنعت اسباب‌بازی است.
او گفت: در یکی از جلسات دبیرخانه‌ی این جایزه، تصمیم بر آن شد که با تولیدکنندگان و طراحان تعاملی ایجاد شود، فضای مطلوب برای این امر جشنواره‌ی اسباب بازی بود. لذا با حمایت کانون در جشنواره شرکت کردیم و خوشبختانه بر اساس اعلام همکارانم، بازدیدکنندگان و تولیدکنندگان از اهداف ما استقبال کرد‌ه‌اند.
دومین جشنواره‌ ملی اسباب‌بازی که از 18 مرداد برپاست، روز جمعه 22 مرداد با معرفی برترین طرح‌ها و تولیدات این صعنت، و نیز تقدیر از چهره‌های فعال این حوزه، به کار خود پایان می‌دهد.
 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب