امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16766 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۸:۱۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی؛

مختارپور: حرم امام رضا(ع) پایگاهی برای بیعت آزادگان جهان است

خبرایران:دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: امروز حرم امام رضا(ع) تنها زیارتگاهی برای ما ایرانیان و شیعیان نیست، بلکه این حرم امروز به پایگاهی برای بیعت مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای دفاع از ارزش‌های مقدس بشریت است.
مختارپور: حرم امام رضا(ع) پایگاهی برای بیعت آزادگان جهان است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مراسم اختتامیه ششمین جشنواره کتابخوانی رضوی، عصر سه‌شنبه 19 مرداد، با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران؛ فاطمه ذوالقدر عضو هیأت رئیسه کمیسیون فرهنگی، طیبه سیاوشی عضو کمیسیون فرهنگی و حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه سخنگوی کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی؛ محسن پرویز، نایب رئیس انجمن قلم ایران و جمعی از مدیران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، در سالن همایش‌های سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور ضمن خوشامدگویی به نمایندگان برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی که از سراسر کشور در آیین اختتامیه این جشنواره حضور یافتند، استقبال کم‌نظیر هموطنان از مسابقه کتابخوانی رضوی را، نشان از علاقه وافر مردم ایران زمین به مطالعه و همچنین ارادت آنان به حضرت رضا(ع) دانست وگفت: در این دوره از جشنواره کتابخوانی رضوی چیزی حدود 235 هزار نفر شرکت کردند، در حالی که جایزه این مسابقه به لحاظ مادی جایزه ویژه‌ای نبود. تعداد برندگان این مسابقه هم 313 نفر بود که در ادامه به حدود هزار نفر افزایش یافت، اما باز هم تعداد هزار نفر از تعداد کل شرکت‌کنندگان تعداد بالایی نیست. این موضوع نشان دهنده این است که مردم ما هم به مطالعه و هم به امام رضا (علیه السلام) علاقه دارند.

وی مشارکت گسترده کودکان در این دوره از جشنواره را حیرت‌آور خواند و گفت: وقتی دیروز شنیدم که 48 هزار کودک از سراسر کشور برای این مسابقه نقاشی فرستادند، من واقعاً ماندم که جواب این کودکان را چه باید بدهیم. البته شبکه کودک و نوجوان سیمای قول دادند که از این آثار پویانمایی‌هایی را تهیه کنند و ما به کتابخانه‌های سراسر کشور اعلام کردیم که این بچه‌ها را جمع کنند و آنها را تشویق کنند. اما به واقع این تعداد برای خود ما هم شگفت‌آور بود.

مختارپور تصریح کرد: حضور تمامی اقشار جامعه اعم از شیعه و سُنی و گروه‌های مختلف سنی حاکی از زمینه و ظرفیت قابل توجه مطالعه و فعالیت‌های گروهی کتابخوانی در کشور است. امروز حرم امام رضا(ع) تنها زیارتگاهی برای ایرانیان و شیعیان جهان نیست؛ بلکه پایگاه بیعت مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان برای دفاع از ارزش‌های مقدس بشریت، دفاع از خردگرایی و مبارزه با عوامل استکبار در تمامی دنیا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اتحاد مسلمانان ، ورای مذهب تشیع و تسنن، برای دفاع از حرم اهل‌بیت ائمه عصمت و طهارت، این اقدام ارزشمند را حماسه‌ای توصیف کرد که همانطور که مقام معظم رهبری اشاره فرمودند در میان افرادی که برای دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) رفتند تنها اهل شیعه حضور ندارند، بلکه شهدایی از برادران اهل تسنن هم داریم که برای دفاع از ارزش‌های انسانی در برابر استکبار در حال مقاومت هستند. این حماسه  تنها از بستر ارزش‌های دینی، انسانی و آزادی‌خواهانه در بطن انقلاب اسلامی و سرزمینی که مفتخر به وجود حرم امام رضا(ع) است، پا می‌گیرد.

مختارپور سخنان خود را با بیان حدیثی از امام رضا(ع) پی گرفت و گفت: حضرت می‌فرمایند، "سَبعَةُ أشیاءَ بِغَیرِ سَبعةِ أشیاءَ مِن الاسْتِهْزاءِ"، هفت چیز است که بدون همراهی 7 چیز دیگر تمسخر‌آمیز به شمار می‌آید؛ کسى که به زبان استغفار کند، اما در دل پشیمان نباشد، خود را مسخره کرده است؛ کسى که خواهان موفقیت باشد، امّا برای رسیدن به آن تلاشی نکند، خود را مسخره کرده است؛ کسى که جویاى دوراندیشى باشد، امّا احتیاط نورزد خود را مسخره کرده است ؛ کسى که از خدا بهشت بخواهد، امّا در برابر سختی‌ها شکیبا نباشد خود را مسخره کرده است؛ کسى که از آتش دوزخ به خدا پناه می‌برد، امّا از گناهان دست نمی‌شوید خود را مسخره کرده است؛ کسى که مرگ را یاد کند ولى خود را آماده دیار آخرت نمی‌کند، خود را مسخره کرده است و کسى که خدا را یاد کند ولى مشتاق دیدار او نباشد، خود را مسخره کرده است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب