امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16714 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۱:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

6 سرای محله جدیدالاحداث آماده خدمت رسانی به شهروندان منطقه 21

خبرایران:شهردار منطقه 21 از بهره برداری 6 سرای محله جدیدالاحداث در این منطقه خبر داد .
6 سرای محله جدیدالاحداث آماده خدمت رسانی به شهروندان منطقه 21

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شهرداری منطقه 21 ، دکتر جمال بافرانی شهردار منطقه ضمن اعلام خبر فوق گفت : ساخت سراهای محلات با هدف ارتقای سطح آگاهی عمومی شهروندان و مشارکت آنان در ساختن شهری پویا و با نشاط انجام می گیرد .
وی در ادامه با اشاره بر افزایش سرانه ی فرهنگی منطقه به واسطه ی افتتاح و بهره برداری از این 6 سرای محله افزود : در حال حاضر سراهای تهرانسر شرقی ، تهرانسر شمالی ، فرهنگیان-آزادی ، چیتگر شمالی ، وردآورد و غزالی افتتاح و غیر از سرای محله شهرک غزالی که در دست تجهیز است ؛ همگی به بهره برداری رسیده اند .

شهردار منطقه 21 تصریح کرد : هر یک از این سراهای جدیدالاحداث به ترتیب در مساحت های 1280 ، 829 ، 1308 ، 721 ، 1280 ، 1280 مترمربع بنا شده اند و با داشتن امکانات مناسب ، آماده ی ارائه ی خدمات آموزشی و فرهنگی به شهروندان منطقه هستند که در این سراها نیز همچون سایر سراهای دیگر بخش های مختلفی مانند آی تی ، کارآفرینی ، سلامت ، ورزش ، خانه ی کودک و ... در نظر گرفته شده است . در حال حاضر خانه ی کودک سرای محله ی باشگاه نفت واقع در ناحیه یک منطقه 21 ، دارای یکی از بزرگ ترین و مجهزترین خانه های کودک منطقه می باشد که در بخش های مهد قرآنی ، پیش دبستانی ، کلاس های چرتکه و ... فعال است .

این مقام مسئول در منطقه 21 به وجود کتابخانه های مجهز در این سراهای جدیدالاحداث اشاره کرد و گفت : یکی از شاخصه های مهم فرهنگی موجود در سراهای محلات تازه احداث این منطقه ، کتابخانه های آنها می باشد . کتابخانه ی سرای محله تهرانسر شرقی در دو بخش آقایان و بانوان و با ظرفیتی حدود 160 نفر به طور تمام وقت از 8 صبح تا 12 شب دایر است و بیش از 15 هزار جلد کتاب را در خود جای داده است . کتابخانه ی سرای محله ی باشگاه نفت و تهرانسر شمالی نیز با استقبال بی نظیر دانش آموزان و کنکوری ها مواجه شده و در دو بخش آقایان و بانوان با ظرفیتی نزدیک به 70 نفر دارای 5 هزار جلد کتاب می باشد . کتابخانه ی سرای محله ی فرهنگیان-آزادی نیز با ظرفیت 120 نفر و بیش از 10 هزار جلد کتاب آماده ی حضور کتابخوانان گرامی است . کتابخانه های سرای محلات وردآورد و غرالی نیز با ظرفیت 100 نفر بیش از 5 هزار جلد کتاب را در خود جای داده است .

بافرانی در پایان ابراز امیدواری کرد ؛ افتتاح این کتابخانه ها نقش مهمی در توسعه  ی فرهنگ کتابخوانی و افزایش سرانه ی مطالعه ی شهروندان منطقه 21 می تواند داشته باشد .

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب