امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16676 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماینده مجلس دهم عنوان کرد؛

کاهش سود بانکی و تورم مانع از اعتیاد می‌شود/هدفمندی واقعی يارانه ها گامی به سوی کاهش اعتیاد/ تمام رسانه‌های جمعی باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد بسیج شوند

خبرایران: محمد وحدتی نماینده مجلس دهم با اشاره به اینکه هدفمندی واقعی يارانه ها گامی به سوی کاهش اعتیاد است، عنوان کرد: کاهش تورم، افزایش اشتغال و بیشتر شدن قدرت خرید مردم را به همراه دارد لذا برای کاهش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر باید به رفع این مشکلات توجه کامل داشت.
کاهش سود بانکی و تورم مانع از اعتیاد می‌شود/هدفمندی واقعی يارانه ها گامی به سوی کاهش اعتیاد/ تمام رسانه‌های جمعی باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد بسیج شوند

محمد وحدتی در گفتگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارتباط با رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: باید این مسئله را پذیرفت که تاکنون اقدامات و برنامه‌هایی که در جهت مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد انجام شده است، در حدي موفق بوده است و باید طرح نو در این راستا اجرایی کنیم. لذا اين رویکرد به نظر مثبت و موثر می‌رسد که امیدواریم با اجرای کامل آن اتفاقات مطلوبی در این راستا داشته باشیم.

وی افزود: تمام رسانه‌های جمعی باید در حوزه پیشگیری از اعتیاد بسیج شوند و از سخنان اساتید و نخبگان نیز در این زمینه بهره‌مند شویم البته لازم به ذکر است که توجه داشت برگزاری کارگاه‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد با استفاده از این عزیزان بسیار می‌تواند مثمر ثمر واقع شود.

نماینده مجلس دهم با تأکید بر اینکه با انجام اقدامات فرهنگی می‌توان جامعه را در مقابل اعتیاد واکسینه کرد، ادامه داد: بر اساس آماهای ارائه شده نیز بیش از ۶ میلیون نفر در کشور مستقیم و غیر مستقیم درگیر اعتیاد هستند که باید برنامه‌های مدونی را در این راستا عملیاتی کرد. خانواده معتادان درگیر اعتیاد هستند و این موضوع اسیب های اجتماعی را مضاعف می‌کند لذا دولت، مجلس، بهزیستی و .. باید دست به دست هم داده و جهت کاهش درد و رنج ناشی از اعتیاد برای خانواده معتادان و ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته گام بردارند.

وحدتی با اشاره به اینکه هزينه داروهای ترک اعتیاد و درمان معتادان باید بسیارکاهش یابد و کاملا به صورت رایگان انجام گیرد، تصریح کرد: زمانی که کار به دست دلسوزان بیفتد و منفعت طلبی در این میان نباشد، قطعا بهتر و با کیفیت بیشتری می‌توان جهت درمان معتادان و حمایت از خانواده آن اقدام کرد.

وی افزود:ریشه اعتیاد در نبود فرهنگ کامل پیشگیری از اعتیاد، مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم و نبود اشتغال برای جوانان است لذا برای کاهش اعتیاد باید به این مسائل واقف بود و در جهت رفع و کاهش آن گام برداشت. در این رابطه به نظرم بهتر است یارانه به صورت واقعی هدفمند شود و برای نیازمندان افزایش و از خانواده‌های بی‌نیاز حذف شود. با این مسئله به صورت غیر مستقیم می‌توان جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد گام برداشت.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس دهم خاطر نشان کرد: کارخانه‌ها به دلیل سودهای بانکی بالا توان فعالیت نداشته و نمی‌توانند از وام بهره‌مند شوند از طرفی کاهش تورم نیز افزایش اشتغال و بیشتر شدن قدرت خرید مردم را به همراه دارد لذا برای کاهش اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر باید به رفع این مشکلات توجه کامل داشت.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب