امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16652 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲:۱۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد؛

لزوم نگرش فرابخشی به کد پستی با توجه به اهمیت آن در سطح ملی

خبرایران : علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان در چهارمین جلسه کارگروه تخصصی GNAF ، طرح نشانی استاندارد مکانی ملی گفت: ارزش کد پستی الکترونیکی باید بایستی از بعد ملی و به صورت فرابخشی مورد توجه جدی قرار گیرد .
لزوم نگرش فرابخشی به کد پستی با توجه به اهمیت آن در سطح ملی

به گزارش خبرایران از روابط عمومی شرکت پست،چهارمین جلسه کارگروه تخصصی GNAF روز گذشته با حضور  استاندار و اعضا در استانداری تشکیل گردید .

استاندار در این جلسه ضمن ارائه تعریفی جامع از کد ملی و کد پستی افراد ، کاربرد این کدها را فراتر از کاربرد بخشی دانست و تصریح کرد: اجرای  GNAFبرای کشور در سطح ملی از اهمیتی به سزا برخوردار است چرا که این مهم موقعیت مکانی افراد و همچنین موقعیت حاصل از تغییر مکانی آنها را مشخص و شناسایی نموده که از نظر امنیتی به ویژه در موارد مدیریت بحران مهم حائز اهمیت است .

استاندار با اشاره به این که کدپستی از ضرورت های مهم شناسایی افراد است افزود: در گذشته تفکیک افراد با توجه به وجود تشابهات شناسنامه ای کار دشواری بود اما امروزه خوشبختانه هویت افراد به صورت منحصر به فرد در کدهای ملی و پستی نهفته است .

وی یادآور شد: اختصاص کد پستی الکترونیکی، روان سازی خدمات رسانی به شهروندان ، دسترسی آسان به افراد و همچنین به روز نگهداشتن اطلاعات افراد را فراهمخواهد کرد.

مهندس هاشمی در ادامه خواستار تسریع در انجام فرایندهای طرح و  همکاری موثر و تنگاتنگ ادارات مرتبط و فعال نمودن کمیته های سه گانه شد .

وی وزارت کشور را بهترین هماهنگ کننده بین بخشی جهت تدوین دستورالعمل جامع و اجرای موفق طرح دانست و تاکید کرد: تمام واحدها و املاک مسکونی و زراعی بایستی پلاک گذاری و کدگذاری شوند .

استاندار همچنین با توجه به مشکلات فرا روی طرح، حوزه معاونت عمرانی استانداری را مکلف کرد در بحث نامگذاری معابر شهری و روستایی استان با همکاری شهرداری ها و دهیاری ها ورود یافته  و این مقوله مهم را به عنوان یک پروژه و ضرورت استانی دنبال نماید.

در آغاز اين جلسه غلاميان مدير كل پست استان به ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده پرداخت.

وی ضمن تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه های مرتبط به منظور  اجرای GNAF خواستار مهیا نمودن زیرساخت های تکمیل اطلاعات نشانی معابر فاقد نام در بانک اطلاعات نشانی GNAF و تهیه و به روزرسانی  نقشه های پارسل املاک توسط شهرداری های استان شد.

تسریع در روند نصب پلاک شهرداری ساختمان های فاقد پلاک دیگر محور مورد بحث غلامیان در این جلسه بود.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب