امروز: چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/24]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16631 تاریخ انتشار: سه شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۵۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قرارگاه خاتم‌الأنبیاء اعلام کرد؛

احداث طولانی‌ترین پل کابلی‌ «تک پایلون» ایران/ تکمیل پروژه تا بهمن امسال

خبرایران:پل کابلی ولی عصر (عج) که بزرگترین و طولانی‌ترین پل کابلی تک پایلون ایران ‌خواهد بود در میدان ولی عصر(عج)‌ شیراز توسط قرارگاه خاتم‌الأنبیاء در حال احداث است.
احداث طولانی‌ترین پل کابلی‌ «تک پایلون» ایران/ تکمیل پروژه تا بهمن امسال

‌به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص)، ساخت طولانی‌ترین پل کابلی تک پایلون ایران در شیراز به همت قرارگاه خاتم الانبیاء (ص)‌ در حال انجام است.

‌مدیرعامل مؤسسه عمران گروه تخصصی قائم ‌در این‌باره می‌گوید:‌ پل کابلی ولی عصر(عج) که در زمان بهره‌برداری عنوان بزرگترین و طولانی ترین پل کابلی تک پایلون ایران را از آن خود خواهد کرد، در میدان ولی عصر(عج) شهر شیراز واقع شده که مسیر بلوار سلمان فارسی و پل پیرنیا را مستقیما به بلوار زینبیه و پل دفاع مقدس متصل می کند.

احسان انصاری افزود: کارفرمای این پروژه شهرداری شیراز است و به همت کارکنان مؤسسه عمران از گروه تخصصی قائم قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء (ص) از ابتدای شهریور 91 شروع شده و هم اکنون به پیشرفت77 درصدی دست یافته است.

وی بیان کرد: ساختار این پل به صورت کابل‌های پیش تنیده بوده و مهم ترین مشخصه این پل، کابلی بوده و ارتفاع حدود63 متری پایلون (ستون اصلی نگهدارنده عرشه) آن از روی فندانسیون است، از طرفی طول این پل با احتساب باند های رفت و برگشت بیش از 2060 متر و طول بزرگترین دهانه آن 101 متر است که از لحاظ شیوه محاسباتی و اجرای آن به صورت تک پایلون هیچکدام از پل های کابلی اجرا شده در کشور قابل مقایسه با آن نیستند.

‌انصاری گفت: دلایل اصلی ساخت این پل به صورت کابلی، جبران فاصله زیاد بین ستون‌های پل به دلیل وجود ایستگاه شماره 9 قطار شهری در زیر عرشه پل است؛ ساخت این سازه به صورت کابلی که به جرات می‌ توان گفت یکی از خاص‌ترین پروژه‌ها و نمادی از پیشرفت و ترقی  علم مهندسی کشور است‌ علاوه بر زیبایی که به فضای شهری می‌دهد موجب بومی‌سازی طراحی و اجرای چنین پروژه هایی شده و نزدیک شدن به آرمان‌های اقتصاد مقاومتی را محقق می‌سازد.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی دقیق و منسجم، جلسات متعدد و بعضاً طولانی و همت بزرگ مردان عرصه سازندگی موجب جمع‌آوری دانش فنی بسیاری در این زمینه گشته و راه را برای آیندگان هموارتر نموده است؛ اهداف کلی پروژه شامل تسهیل و افزایش سرعت تردد و کاهش زمان انتظار چراغ قرمزها، کاهش مصرف سوخت و به طبع آن کاهش آلودگی هوا، آلودگی صوتی، کاهش تصادفات و افزایش ایمنی شهروندان در محدوده‌ای از نقاط پر ترافیک شهر شیراز است و در صورت رفع باقیمانده معارضان ملکی و تأسیساتی که عمده مشکل عملیات اجرایی است، کارهای اجرایی در نیمه دوم امسال به اتمام رسیده و مردم‌ شیراز همزمان با جشن پیروزی انقلاب انشاءالله می‌توانند از مزایای این پل زیبا بهره‌مند شوند.

 

***همکاری سران طوایف جنوب کرمان با سپاه برای محرومیت‌زدایی

‌بنابراین گزارش طبق اعلام روابط عمومی قرارگاه خاتم الأنبیاء سردار سرتیپ پاسدار عبادالله عبداللهی عصر روز دوشنبه یازدهم مردادماه در نشستی با استاندار کرمان و روسای طوایف جنوب کرمان بیان کرد: در بازدیدی که به همراه استاندار در سی ام تیرماه سال جاری از منطقه جنوب کرمان داشتم، ‌متاسف شدم که چرا با وجود آن همه منابع طبیعی مردم منطقه در فقر و محرومیت به سر می‌برند.

وی افزود: احساس وظیفه می‌کنم از ظرفیت‌های قرارگاه و منطقه برای آبادانی آن منطقه استفاده کنم و معتقد هستم با همراهی مردم و تدابیر حکیمانه مسئولان استان، منطقه جنوب کرمان آباد خواهد شد و فقر و محرومیت از آن دیار رخت خواهد بست.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) با بیان اینکه ایران در بحث منابع از جمله کشورهای برتر دنیاست، اظهار کرد: ما در دنیا در بحث منابع رتبه نخست را داریم اما در مدیریت آب و خاک و ثروت های طبیعی درست عمل نکرده ایم. 

وی افزود: مردم منطقه جنوب کرمان محرومینی هستند که بر روی گنج نشسته‌اند با توجه به ظرفیت‌هایی که وجود دارد باید طوری عمل شود که مردم از این محرومیت خارج شوند.

سردار عبداللهی محرومیت‌زدایی را یکی از رسالت‌های اصلی قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل عنوان کرد و گفت: مردم یک تکیه گاه می‌خواهند که با مدیریت مناسب آنها را در مسیر بهره‌وری بهینه از منابع هدایت کند و قرارگاه این رسالت را برعهده خواهد گرفت و با اجرای طرح احیای اراضی کشاورزی شهرستان رودبار جنوب این امر را عملیاتی خواهد کرد.

وی‌ گفت: باید همه موانع برای رفع محرومیت‌ها در جنوب کرمان برداشته شود و همه مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌ها نیز در این راستا قرارگاه را کمک‌ کنند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) ضمن تشکر از بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در اقدامات بسیار خوب در رفع محرومیت منطقه قلعه‌گنج استان کرمان اظهار کرد: قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) علاوه بر فعالیت عمرانی و سازندگی، با ایجاد قرارگاه محرومیت‌زدایی کوثر تاکنون بیش از 15 هزار پروژه در راستای محرومیت‌زدایی را در سطح کشور اجرا کرده است.

وی احداث جاده، پل ارتباطی، ساخت مسجد، تسطیح اراضی کشاورزی، لایروبی انهار، تامین آب آشامیدنی و اجرای طرح های برق‌رسانی و آبرسانی را از اقدامات و برنامه های قرارگاه  در این خصوص عنوان کرد.  

سردار عبداللهی‌ بیان کرد:‌ هر کجا که احساس شد نظام جمهوری اسلامی و مردم نیازمند کمک و یاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) هستند، وارد میدان شدیم، ‌امروز کشور ما از کم آبی ندارد بلکه سوء مصرف آب در زمینه کشاورزی موجب شده که این تصور را دارند، باید در زمینه مدیریت مصرف آب و بهره مندی از خاک، از علم روز دنیا کمک گرفت.

وی همچنین احیای اراضی کشاورزی در جنوب کرمان را عاملی برای ایجاد اشتغال پایدار و همچنین برقراری امنیت پایدار دانست و گفت: در منطقه‌ای که کشاورزی رونق گرفته و شغل ایجاد شده، امنیت نیز به صورت پایدار برقرار شده است و این را در نقاط مختلف کشور مشاهده کرده‌ایم.

همچنین در این نشست سه نفر به نمایندگی از امامان جمعه، نخبگان و سران طوایف منطقه جنوب کرمان دیدگاه‌های مثبت خود را نسبت به فعالیت‌های قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بیان داشتند.

در این جلسه نماینده بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، فرماندار شهرستان رودبار جنوب و نماینده مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی از اقدامات صورت گرفته در منطقه جنوب کرمان گزارشی ارائه کردند.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب