امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16605 تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۲۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه عنوان کرد؛

تأثیر ولنگاری‌های فرهنگی در بروز اعتیاد/ ضرورت تشکیل فراکسیون مبارزه با مواد مخدر در مجلس

خبرایران: قاسم میرزایی نیکو نماینده مردم دماوند و فیروزکوه با اشاره به تأثیر ولنگاری‌های فرهنگی در بروز اعتیاد گفت: درصورتی که ساماندهی فرهنگی صورت گیرد قطعا در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد بسیار موفق خواهیم شد.
تأثیر ولنگاری‌های فرهنگی در بروز اعتیاد/ ضرورت تشکیل فراکسیون مبارزه با مواد مخدر در مجلس

قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر در ارتباط با موضوع مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد اظهارداشت: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر که توسط وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر مطرح شده است، بسیار می‌تواند موثر واقع شود البته در کنار این موضوع نباید از برنامه‌های قبلی که برنامه‌های کارشناسی روی آن انجام گرفته است، غافل ماند.

وی افزود: متأسفانه بسیاری از مواقع به جای اینکه به صورت ماندگار و عمقی عمل کنیم، روش‌های مسکنی و موقتی را به کار می‌گیریم که این موضوع مبارزه جدی و موثر با اعتیاد و مواد مخدر را به همراه ندارد. لذا توجه مسئولان و دست اندرکاران در این زمینه بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم دماوند و فیروزکوه اضافه کرد:عدم اشتغال سبب بروز اعتیاد می‌شود و این موضوع آسیب و ناهنجاری‌های زیادی را در کشور به همراه دارد. بنابراین لازم است برای رفع بیکاری چاره اندیشی اساسی با همکاری دستگاه‌های دولتی و خصوصی صورت گیرد تا شاهد کاهش اعتیاد در سطح جامعه باشیم البته از پیشگیری این موضوع نباید غافل ماند و آموزش و آگاهی مردم را به روز کرد.

میرزایی نیکو از ضرورت تشکیل فراکسیون مواد مخدر در مجلس یاد کرد و افزود: نمایندگانی از کمیسیون‌های مختلف می‌توانند عضو این فراکسیون بوده و جهت مبارزه با پدیده شوم اعتیاد اقدامات موثری در کنار سایر دستگاه‌ها انجام دهند همچنین این فراکسیون با تعامل با مرکز پژوهش‌های مجلس و مرکز پژوهش‌های مواد مخدر می‌تواند تعاملات خود را گسترده تر کرده و قانونگذاری لازم در این راستا صورت گیرد.

وی در ادامه به موضوع ولنگاری‌های فرهنگی و سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جهت پیشگیریاز این مسئله اشاره کرد و گفت: موضوع فرهنگ در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد بسیار حائز اهمیت است و درصورتی که ساماندهی فرهنگی صورت گیرد قطعا در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد بسیار موفق خواهیم شد.

نماینده مجلس دهم تأکید کرد:در صورتی که رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر به صورت یک اپیدمی شود و همه مردم در مقابل اعتیاد و پیشگیری از ان خود را مسئول بدانند، قبح این قضیه روشن شده و همه مردم و آحاد جامعه در مقابل مبارزه با مواد مخدر خود را مسئول خواهند دانست.

میرزایی نیکو با بیان اینکه تنها با تکیه بر برنامه‌های دولتی نمی‌توان در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد به صورت ۱۰۰ درصدی موفق شد، خاطر نشان کرد: تجربه نشان داده زمانی که مردم در برنامه‌های اجتماعی مشارکت داشته باشند، موفقیت‌ها چندین برابر شده و نتایج موثری را به همراه دارد.

وی در پایان نیز به نقش آموزش در پیشگیری و مبارزه با اعتیاد اشاره کرد و گفت: در صورتی که مردم به ویژه جوانان و نوجوانان آگاهی مناسبی از عوارض مصرف مواد مخدر نوع سنتی و صنعتی داشته باشند قطعا در مقابل این پدیده شوم مصونیت بیشتری خواهند داشت البته خانواده‌ها با صمیمیت و دوستی با فرزندان نیز می‌توانند کمک زیادی در جهت پیشگیری از اعتیاد داشته باشند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب