امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16594 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

ویژه برنامه های روز اهدای خون در منطقه 10 تهران

خبرایران :سرپرست معاونت امور اجتماعی و فرهنگی منطقه از اجرای برنامه های ترویجی و آموزشی به مناسبت روز جهانی اهدای خون خبر داد.
ویژه برنامه های روز اهدای خون در منطقه 10 تهران

به گزارش خبرایران ازروابط عمومی شهرداری منطقه 10، علی تیرگر در ادامه گفت: به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی اهدا خون برنامه‌های آموزشی ویژه با تلاش اداره سلامت منطقه برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ انسان دوستانه اهدا خون یادآور شد: روز جهانی اهدا خون فرصت مناسبی است تا با ارائه آموزش های کوتاه مدت و انجام تبلیغات محیطی گسترده در قالب پیام ها و شعارهای مرتبط، اطلاعات و آگاهی شهروندان را در زمینه اهدای خون و فواید آن افزایش دهیم. 

تیرگر با اشاره به اهم برنامه های این هفته یادآور شد: برگزاری کارگاه های آموزشی در سرای محلات، انجام تست فشارخون، فرهنگ سازی اهدا خون از طریق نذر فرهنگی و معرفی متقاضیان به مراکز اهدا خون از برنامه هایی است که به مناسبت این هفته برگزار خواهد شد.

به گفته وی، بروشوهای آموزشی تحت عناوین "کم خونی و راه های درمان آن، خون و اجزای آن، آشنایی با گروه های خونی و ویژگی هر کدام، مراحل و شرایط اهدای خون، رفتارهای غیربهداشتی، اهدای خون داوطلبانه و تاثیر رفتارهای پر خطر در سلامت خون" در بوستان ها، سرای محلات و  پایگاه های تابستانه اوقات فراغت توزیع خواهد شد.

وي در خاتمه اظهار امیدواری کرد که اجرای این گونه برنامه ها گام موثری برای حفظ سلامت شهروندان، بهينه سازي مصرف خون و فرآورده هاي خوني و بهبود كيفيت زندگي گيرندگان خون باشد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب