امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1651 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۸:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح خبرداد؛

افزایش 18 درصدی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح / سهام غدیر به بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد / پرداخت عیدی بازنشستگان ساتا در بهمن

خبرایران: امیر سرتیپ دوم جمشید فرقانی نیا رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح گفت: افزایش میزان حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح تابع سازمان خدمات کشوری است تا رقمی که تا کنون پیش بینی کرده‌اند حداقل 18 درصد اعلام شده اما خواهشمندیم توجه ویژه‌ای به بازنشستگان شود.
افزایش 18 درصدی حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح / سهام غدیر به بازنشستگان تعلق نمی‌گیرد / پرداخت عیدی بازنشستگان ساتا در بهمن

به گزارش خبرنگار «اجتماعی» خبرایران، امیر سرتیپ دوم جمشید فرقانی نیا رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در نشست خبری  خود با اصحاب رسانه اظهارداشت: سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح از طریق "حکمت کارت" خدمات را به بازنشستگان ارائه خواهد داد و مبلغ 400 میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات بازنشستگان کشوری نیروهای مسلح و پاداش پایان خدمت قبل از سال 79 در نظر گرفته شده است.

فرقانی نیا با تاکید بر توانمندسازی بازنشستگان تصریح کرد: یکی از رویکردهای سازمان بازنشستگان نیروهای مسلح، توانمندسازی بازنشستگان است که در ابعاد اقتصادی و اجتماعی صورت می‌گیرد. در بعد اقتصادی با ایجاد موسسه توانمندسازی بازنشستگان نیروهای مسلح ارائه خدماتی همچون واگذاری سهام به بازنشستگان می‌پردازیم و ماهانه مبلغی از حقوق این افراد به عنوان حق عضویت از حقوق آنها کسر و در صندوق موسسه جمع آوری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان از سهام یکی از شرکت‌های پتروشیمی با توجه به آورده بازنشستگان به آنها اختصاص داده شده است، گفت: ارزش این سهام به مبلغ 100 تومان است که هر نفر حداقل حدود 2000 سهم را دارا می‌باشد و در صدد آن هستیم که سهام واگذاری شده به بازنشستگان نیروهای مسلح را از 1000 میلیارد تومان به 5000 میلیارد تومان برسانیم و اکنون سهام‌ها واگذار شده و حدود سه چهارم جامعه هدف ما ثبت نام کرده‌اند.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح با تاکید بر اینکه این سهام در یک چرخه بسته ارائه می‌شود، افزود: افراد ثبت نام کننده حتما باید از بازنشستگان نیروهای مسلح باشند و شیب این سهام بیمه شده است و حداقل سود پرداختی به بازنشستگان 20 درصد پیش بینی می‌شود و مابقی آن بستگی به فعالیت‌های شرکت دارد. لازم به ذکر است این سهام در چرخه بسته ارائه شده است و فقط بازنشستگان نیروهای مسلح می‌توانند در آن ثبت‌نام کنند.

وی در پاسخ به سوال میزان افزایش حقوق بازنشستگان گفت: میزان حقوق بازنشستگان نیروهای مسلح تابع سازمان خدمات کشوری است تا رقمی که تا کنون پیش بینی کرده‌اند حداقل 18 درصد اعلام شده اما خواهشمندیم توجه ویژه‌ای به بازنشستگان شود و اگر برای شاغلین رقم 18 درصد در نظر گرفته می‌شود برای بازنشستگان رقم 25 الی 30 درصد در نظر گرفته شود. فرقانی نیا در پاسخ فرقانی نیا درپاسخ به سوال واگذاری سهام غدیر به بازنشستگان نیز افزود: سهام غدیر به بازنشستگان تعلق نخواهد گرفت اما مزایای این سهام به بازنشستگان پرداخت خواهد ش و فعالیت‌های اقتصادی سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح در قالب صندوق بازنشستگی است و مستقیما وارد مسائل اقتصادی نمی‌شود.

وی با تاکید بر اینکه محوریت اصلی سازمان بازنشستگی بر مسائل فرهنگی است اظهار کرد:‌کارگروه فرهنگی تشکیل شده است تا با رویکرد مهندسی فرهنگی به اجرای اقدامات فرهنگی بپردازد و یک سری مجامع هم اندیشی متشکل از افراد فرهنگی نیروهای مسلح پیش بینی شده تا افراد متخصص گرد هم بیایند و از حضور آنها استفاده کنیم. همچنین درصدد هستیم با ایجاد باشگاه‌های فرهنگی ورزشی از تجربیات بازنشستگان استفاده و خدمات مناسبی به آنها ارائه کنیم تا یک جامعه فعال در زمینه بازنشستگی داشته باشیم.

رییس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح با تشریح برنامه‌های این سازمان به مناسبت دهه فجر، گفت: برنامه‌های ضیافتی در استانها با محوریت کرامت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی برای حدود 20 هزار نفر در هر استان برگزار خواهد شد و در دو بعد تکریم و عزت جامعه بازنشستگان و ایجاد تشکلهای بازنشستگان برنامه‌هایی را ترتیب داده‌ایم. در این برنامه‌ها به معرفی افراد نام آور در عرصه مبارزات قبل از انقلاب و پیروزی انقلاب اسلامی خواهیم پرداخت و از آنها تقدیر به عمل خواهیم آورد.

وی با اشاره به مسابقات فرهنگی و ورزشی که در این ایام طراحی شده است، افزود: در حوزه ورزش همایش 100 هزار نفری پیاده روی خانوادگی در دوم اسفند ماه در بوستان ولایت برگزار خواهد شد که حدود 20 هزار نفر در این همایش شرکت خواهند کرد. همچنین برای اولین بار مسابقات رالی خانوادگی برای خانواده بازنشستگان برگزار خواهد شد که تا کنون حدود 300 خانوار ثبت نام کرده‌اند.

فرقانی نیا ابرازداشت: همچنین مسابقاتی برای دختران و همسران بازنشستگان نیروهای مسلح در نظر گرفته شده که در سه رشته شنا، تنیس روی میز و آمادگی جسمانی برگزار خواهد شد و در این مرحله 550 نفر اعلام آمادگی برای شرکت در این مسابقات را داشته‌اند.

رئیس سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح با بیان اینکه 19 بهمن ماه با حضور در حرم حضرت امام (ره) تجدید میثاقی با امام راحل خواهیم داشت اظهار کرد: برنامه دیگری تحت عنوان تجدید میثاق و غبار روبی از مزار شهدا در 17 بهمن ماه برگزار خواهد شد و نیز 12 بهمن ماه زنگ انقلاب به صدا درخواهد آمد و یکی از برنامه‌های مهم این سازمان برای دهه فجر برگزاری نمایشگاه "یاوران ماندگار" در باغ موزه دفاع مقدس می‌باشد.

بنابراین گزارش، در ادامه این نشست امینی مدیر عامل موسسه سروش منزلت که مجری طرح نمایشگاه یاران ماندگار می‌باشد گفت: برای اولین بار نمایشگاه تخصصی نیروهای مسلح در راستای اهداف بالادستی سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح در باب ایجاد انگیزه برای جامعه بازنشستگان در باغ موزه دفاع مقدس در تایخ 19، 20 و 21 بهمن ماه برگزار خواهد شد.

مدیر عامل موسسه سروش منزلت با اشاره به اهداف کلان این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه با هدف فرهنگ سازی و نشر فرهنگ اسلام ناب محمدی و ایجاد این فرهنگ در خانواده بازنشستگان و نیز جمع آوری اطلاعات و آمار بازنشستگان برای تشکیل مجامع هم اندیشی می‌باشد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب