امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16395 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۲۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

کاروان شاعران کشور به زادگاه استاد حمید سبزواری رسید

خبرایران:کاروان شاعران، فرهیختگان و نویسندگان کشور که برای شرکت در مراسم شعرخوانی و آیین چهلمین روز درگذشت استاد حمید سبزواری به دعوت بنیاد شعر و ادبیات داستانی، راهی سبزوار شده بودند، عصر امروز وارد این شهر شدند.
کاروان شاعران کشور به زادگاه استاد حمید سبزواری رسید

به گزارش خبرایران از روابط عمومی این بنیاد، کاروان شاعران و نویسندگان، متشکل از افرادی چون رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی، اسماعیل امینی، پرویز بیگی حبیب‌آبادی، ابوالقاسم حسینجانی، محمدحسن زورق، حسین شمسایی، سید محمدحسن شاهنگیان، افشین علاء، علیرضا قزوه، مصطفی محدثی خراسانی، هادی منوری،‌ جواد محقق، مهدی قزلی و ... در حالی که محسن مومنی شریف، رییس حوزه هنری نیز به جمعشان پیوسته بود، وارد زادگاه استاد سبزواری شد و مورد استقبال مدیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان قرار گرفت. در مراسم استقبال از کاروان شعر ایران، همچنین جمعی از شعرای سبزوار و اهل قلم و ادب خراسان رضوی حضور داشتند.

شاعران اعزامی از سوی بنیاد، ابتدا با حضور بر مزار ملاهادی سبزواری، شاعر، فقیه، فیلسوف و دانشمند علوم اسلامی به قرائت فاتحه پرداختند و به مقام علمی وی ادای احترام کردند. آنان سپس با عزیمت به مرکز شهر سبزوار، بر مزار پدر شعر انقلاب، استاد حمید سبزواری حاضر شدند و در کنار مقبره آن شاعر، حلقه زدند.

شاعران کشور، قرار است فردا و در چهلمین روز فقدان استاد حمید سبزواری برنامه شعرخوانی خود را در تالار کاشفی سبزواری برپا کنند. این مراسم، فردا صبح از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی و اداره ارشاد سبزوار از ساعت 10 تا 12 در مجتمع فرهنگی اسرار، واقع در میدان لاله برگزار می‌شود و حضور عموم علاقه‌مندان و ادب‌دوستان در آن آزاد است.

در این مراسم، علاوه بر شاعران کشوری، تنی چند از شعرای خراسان رضوی و شهر سبزوار به قرائت سروده‌های خود درباره استاد حمید سبزواری می‌پردازند. این شاعر نامدار انقلاب، 22 خردادماه امسال در 91 سالگی دار فانی را وداع گفت.


 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب