امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16364 تاریخ انتشار: سه شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۹:۱۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران؛

بهسازی مناطق تاریخی منطقه 12 در اولویت کاری سازمان نوسازی است

خبرایران : فتح اللهی رویکرد اصلی سازمان نوسازی را بهسازی مناطق تاریخی پایتخت عنوان کرد و گفت: بهسازی مناطق تاریخی منطقه 12دراولویت کاری این سازمان قرار دارد.
بهسازی مناطق تاریخی منطقه 12 در اولویت کاری سازمان نوسازی  است

به گزارش خبرایران از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهر ان با اعلام این مطلب افزود: مهم ترین هدف ما در بافت قدیمی صرفا نوسازی نیست بلکه تلاش می شود تا کار بهسازی، مرمت و احیای مناطق تاریخی به بهترین شکل انجام شود.

وی با اشاره به اینکه ستاد باز آفرینی پایدار کلانشهر تهران کار گروه ویژه ای را با سازمان میراث فرهنگی تنظیم کرده گفت: منطقه 12شهری تهران دارای مجموعه ها و آثار ارزشمند از دوران صفوی و ناصری بود و منطقه ای خاص و با ویژگی تاریخی است.

فتح اللهی افزود: در تهران سه بافت حاشیه ای، میانه و قومیتی( طایفه ای) وجود دارد که محلات دارای شناسنامه و تاریخ خاصی هستند.

به گفته دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، مناطق 11 و 12 پایتخت بیشترین بافت و بناهای تاریخی را در خود جای داده اند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهرتهران با بیان اینکه برای تحولات منطقه 12 طرحی از سوی شهردار تعریف شده تا بافت های تاریخی مورد توجه قرار گیرند، خاطر نشان کرد: در این طرح منطقه 12 از جمله هرندی و محلات ضلع جنوبی به زوم شمالی، تاریخی و نیز مناطق دارای آثار ثبت شده تقسیم شده است.

صندوق احیا بافت ها فرسوده از اماکن تاریخی حمایت می کند

وی با بیان اینکه صندوق احیای بافت های فرسوده متولی حمایت از مجموعه های تارخی و ارزشمند است افزود: دراین خصوص شهرداری تهران با اقدام های تسهیل گری و بستر سازی کمک شایانی را در این زمینه دارد.

حریم بناهای تاریخی باید ایجاد شود

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران گفت: شهرداری تهران برای حمایت از حریم و هویت بناهای تاریخی طرحی را تعریف کرده که بسیاری از نهاد ها در آن همکاری دارند.

 

 

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب