امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1633 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱:۴۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

رييس سازمان حسابرسي اعلام کرد؛

دارايي بابک زنجاني کفاف بدهي اش را مي‌دهد/استانداردهاي عملياتي توسط سازمان حسابرسی تهيه می شود

خبرایران: رئيس سازمان حسابرسي از ارسال گزارش ويژه‌خواران به دولت خبر داد و گفت: حجم یرايي‌هاي بابک زنجاني، با بدهي‌هاي وي که ۹ هزار ميليارد تومان است، برابري مي کند.
دارايي بابک زنجاني کفاف بدهي اش را مي‌دهد/استانداردهاي عملياتي توسط سازمان حسابرسی تهيه می شود

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرایران، نشست خبري «اكبرسهيلي‌پور »رئيس سازمان حسابرسي به مناسبت دهه فجر در وزارت امور و اقتصاد دارايي  با حضور اصحابب رسانه رگزار شد.

دراین نشست خبری «اكبرسهيلي‌پور »رئيس سازمان حسابرسي  با اشاره به رسيدگي حساب هاي 34 هزار شرکت در اين سازمان، اظهار داشت: اين شرکت‌ها شامل شرکت‌هاي دولتي، خصوصي و بورسي هستند و آمار شرکت‌هاي مورد رسيدگي در سازمان حسابرسي اصلا مطلوب نيست، و در سال گذشته 250 هزار اظهارنامه مالياتي داشته‌ايم که با احتساب به اين آمار رسيدگي به 34 هزار شرکت در سازمان حسابرسي خيلي رقم کمي است.

سهيلي پور با اشاره به پرونده منصور آريا تصريح کرد: درباره پرونده منصور آريا قوه قضاييه و مسئولين ناظر بر سازمان خواستار اطلاعاتي شدند که ما در اسرع وقت گزارش‌ها را به آنها ارائه داديم؛ اين گزارش‌ها از دو سال قبل از نمايان شدن اختلاف تهيه شده بود.

رئيس سازمان حسابرسي تاکيد کرد: براساس اين گزارش در سال اول بدهي گروه آريا 70 ميليارد تومان و در سال دوم 170 ميليارد تومان بودکه البته ما تذکرات لازم را به مسئولان مربوطه داديم و گفتيم وثيقه کمي توسط گروه آريا دريافت شده است و 40 درصد از وثيقه گروه آريا ملکي است، 20 درصد به صورت چک و سفته ذينفع شرکت هاي زيرمجموعه بود و 20 درصد ديگر وثيقه نداشت؛‌اما از آنجايي که گروه آريا با دريافت تسهيلات جديد بدهي خود را تسويه مي‌کرد احساس خطر کرديم و گفتيم اين شرکت ريسک بالايي دارد.

وي در ادامه با بيان اينکه تدوين استانداردهاي حسابداري و حسابرسي از ديگر اهداف اين سازمان است گفت: هم اکنون استانداردهاي حسابرسي ملي را بر عهده داريم همچنين بخاطر ورود به بورس و افزايش مبادلات بين المللي تدوين و ترجمه استانداردهاي بين المللي را آغاز کرده‌ايم. آمار دارايي هاي شرکت هاي دولتي که در اين سازمان رسيدگي شده 11 ميليون و 871 هزار ميليارد ريال است.

سهيلي پور در بخش ديگر از سخنان خود درباره رسيدگي به پرونده بابک زنجاني در سازمان حسابرسي گفت: ما حسابرس‌ها موظف هستيم اطلاعات‌مان را به کسي ندهيم اما چون اين موضوع مطرح و رسانه‌اي شده توضيحاتي را مي‌گويم؛ به مجرد طرح پرونده در قوه قضاييه آقاي محسني‌اژه‌اي بنده را صدا کرد و گفت چه کاري در اين باره انجام داده‌ايد؟ من بلافاصله بررسي‌هاي صورت گرفته در سازمان را تقديم کردم.

وي با بيان اينکه اطلاعات سازمان حسابرسي با آنچه که رسانه‌اي شده برابر است ، گفت: بدهي بابک زنجاني 2 ميليارد و 400 هزار يورو معادل 9 هزار ميليارد تومان است.

رئيس سازمان حسابرسي تصريح کرد: بابک زنجاني بخشي از پولها را به خارج از کشور منتقل کرده و به پيمانکاران مي‌داد ولي بخشي را در اختيار پيمانکاران قرار نمي داده است ؛ همچنين زنجاني بانکي را در مالزي تاسيس کرده که عملا در اين بانک بخشي از پولهاي شرکت هاي داخلي وجود دارد که به عنوان پول خود بابک زنجاني مطرح است.

رئيس سازمان حسابرسي درباره پرداخت بدهي بابک زنجاني به شستا گفت: بابک زنجاني قبلا گفته بود 5.2 ميليارد دلار توسط بانک FIB ( بانک بابک زنجاني در مالزي ) به حساب بانک مسکن براي تامين اجتماعي واريز کرده ولي با استعلام تامين اجتماعي مشخص شد که پولي واريز نشده است. اين اتفاق فقط براي تامين اجتماعي نيفتاده چرا که بابک زنجاني به بسياري از شرکت‌ها اعلام کرده که فلان مبلغ از طريق بانک خودش در مالزي به حساب آنها واريز شده ولي بعد از استعلام مشخص شد که يک ريال هم به حساب اين بانکها واريز نشده است؛ تمام مکاتبات در بانک مالزي با امضاي بابک زنجاني انجام مي‌شده است.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب