امروز: سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/30]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1614 تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۹:۱۸:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ضرورت علمی کردن جشنواره شعر فجر

خبرایران: دبیر هشتمین جشنواره شعر فجر از جایگزینی کارگاه‌های ادبی به جای برگزاری جشن‌های استانی شعر فجر خبر داد و بر علمی کردن جشنواره شعر فجر تأکید کرد.
ضرورت علمی کردن جشنواره شعر فجر
 
 

 

عبدالجبار کاکایی، دبیر هشتمین جشنواره شعر فجر در گفتگویی با اشاره به افتتاح سایت این جشنواره تا یک هفته دیگر گفت: در دیداری کا با معاون فرهنگی وزیر ارشاد داشتم، درباره مراحل اجرایی صحبت کردم و قرار شد تا سایت فراگیری تا یک هفته آینده ویژه جشنواره شعر فجر افتتاح شود که صحنه شفاف‌سازی داوری‌ها خواهد بود و همزمان با آن، پوستر جشنواره رونمایی و نشست خبری برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رابطه فیلم مستند 45 دقیقه‌ای توسط یکی از کارگردان‌های برجسته کشورمان از چهره‌های صاحب‌نام و شاعران اثرگذار در حوزه شعر و ادبیات فارسی پس از انقلاب اسلامی ساخته می‌شود و در واقع یک گزارش هنری از فعالیت‌های شاعران است.

دبیر جشنواره شعر فجر در ادامه بر علمی کردن جشنواره شعر فجر تأکید و بیان کرد: تمام جریان‌ها و گرو‌های شعر بر یک موضوع معترف هستند و آن خلاقیت و توان علمی است و این جشنواره قرار است، توانایی‌های ذوقی را فارغ از سوابق شاعران رصد کند و تنها به ارزیابی علمی آثار بپردازد.

کاکایی تفاوت‌های جشنواره امسال با سال‌های دیگر را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: در این دوره از جشنواره، گروه‌های استعدادیاب به استان‌ها اعزام می‌شوند؛ همچنین در سال‌های گذشته جشن‌هایی در استان‌های برپا می‌شد که بناست این اقدام طی این دوره به کارگاه‌های ادبی اختصاص یابد و صرفاً شاعران در آن حضور یابند و مجری آن نیز از بین شاعران انتخاب می‌شود.

این شاعر ادامه داد: اداره‌کل ارشاد استان‌ها در این زمینه وظیفه دارند تا این برنامه‌ها را اطلاع‌رسانی کرده و مکان مناسبی برای کارگاه‌های ادبی در اختیار شاعران قرار دهند؛ از این رو چندصدا بودن جشنواره مورد کندوکاو قرار گرفته و از سوی دیگر استعدادهای آنها شناسایی می‌شود.

گفتنی است که، هشتمین جشنواره شعر فجر، اردیبهشت سال آینده همزمان با برپایی بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد شد.

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب