امروز: دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/29]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 1610 تاریخ انتشار: جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

درخواست نتانیاهو از پوتین؛

اس-300 را به ایران ندهید

خبر ایران :روزنامه اسرائیلی معاریو با انتشار گزارشی مدعی شد که "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر اسرائیل از "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه خواسته است تا از تحویل موشک های اس-300 به ایران خودداری کند.
اس-300 را به ایران ندهید
 

به گزارش خبر ایران ، این روزنامه اسرائیلی در ادامه گزارش خود مدعی شده که درخواست "نتانیاهو" از "پوتین" سه هفته پیش و در جریان برگزاری مراسم دفن "آریل شارون" نخست وزیر پیشین اسرائیل مطرح شده بود.روزنامه اسرائیلی "معاریو" در پایان نوشته است: "اکنون پس از سه سال فشار امریکا و اسرائیل بر ایران تحریم های عمده علیه این کشور لغو شده است و تهران درصدد برآمده تا سامانه موشکی جدید زمین به هوا را از روسیه خریداری کند."پیش تر ایران به دلیل طرح موضوع لغو قرارداد تحویل سیستم های "اس – 300" شکایتی 4 میلیارد دلاری را علیه "روس آبارون اکسپورت" شرکت دولتی صادرات و واردات تسلیحات و تجهیزات نظامی روسیه به دادگاه بین المللی حکمیت در سوئیس تقدیم کرده بود.

"محمدرضا سجادی" سفیر وقت جمهوری اسلامی ایران در مسکو در خرداد سال 1392 گفته بود ایران در انتظار پاسخ روسیه به پیشنهاد پس گرفتن شکایت به خاطر عدم تحویل سیستم های موشکی پدافند هوایی "اس – 300" است.پس از این اظهارات مقامات روسیه از پابرجا بودن قراداد با ایران سخن گفتند. "آناتولی ایسایکین" رییس شرکت "آبارون اکسپورت" روز سه شنبه از امکان راه حل قابل قبول برای دو طرف به منظور حل مسئله قرارداد اس-300 سخن گفت.قرارداد تحویل سامانه موشکی "اس-300" در اواخر سال 2007 میلادی امضا شد و قرار بود روسیه 5 سامانه موشکی به ارزش حدود 800 میلیون دلار را به ایران تحویل دهد. اما "دیمیتری مدودف" رییس جمهوری وقت روسیه 22 سپتامبر سال 2010 میلادی با صدور فرمانی تحویل تسلیحات زرهی و ناوهای جنگی به ایران از جمله موشک های اس-300 را ممنوع کرد. پس از این موضوع ایران شکایت خود از شرکت روسی مسئول فروش موشک ها را به دادگاه سوئیس تقدیم کرد.

 

 
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب