امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16092 تاریخ انتشار: شنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

چگونگی حذف ترس از بازارهای جهانی

خبرایران : رئیس انجمن تحقیقات بازاریابی گفت: یکی از عمده دلایلی که فعالان در شرکت های دانش بنیان از حضور در بازارهای بین المللی خودداری می کنند را می توان ترس غالب شده از قوانین و مقررات تجاری دانست؛ بنابراین تلاش است در آموزش هایی که داده و مطرح می شود؛ این ترس از بین رفته و حذف شود.
چگونگی حذف ترس از بازارهای جهانی

به گزارش خبرایران از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسن افتخاریان با اشاره به اهداف و سیاست های مد نظر قرار گرفته آموزشی در اولین کنفرانس بین‌المللی بازاریابی درصنایع دانش‌بنیان اعلام کرد: مباحث بازاریابی در بیان بسیار شیرین است اما زمانی که به عرصه عملیاتی می رسد؛ صاحبان صنعت را مستاصل کرد به طوری که از تدوین و ارائه یک پرسشنامه عاجز می مانند و نمی توانند داده ها را به منظور حضور و جذب بازار تجزیه و تدوین کنند.

وی ادامه داد: از این روست که تلاش شده به جهت آموزش صاحبان محصول، مدرسانی را دعوت کنیم که با این موضوع به شکلی حرفه ای سر و کار داشته و تجربیاتی را به صورت مستقیم به دست آورده اند و مانند بسیاری از سخنوران، در ایده و مطالعه خلاصه نشده اند.

افتخاریان به تلفیق دانش و بازاریابی در مسیر ارزآوری تاکید کرد و افزود: اگر ایده نتواند به فروش برود؛ نمی تواند ثمره ای اقتصادی را ایجاد کند و ارزآوری نیز در اقتصاد شکل نمی گیرد.

رئیس انجمن تحقیقات بازاریابی یادآور شد: در این همایش، ما درصدد حضور بین المللی، تجاری شرکت های دانش بنیان و ورود محصول آنها به بازار هستیم؛ زیرا اکثر صاحبان محصول در این شرکت ها بازار را نمی شناسند.

وی با اشاره به عوامل بازدارنده از حضوری تجاری بین المللی شرکت های دانش بنیان ایرانی گفت: به دلیل خلاء آموزشی و آگاهی، اکثر این شرکت ها هزینه ریسک این حضور را بالا دیده و ترس غالب شده از بازار منجر به چشم پوشی آنها از تولید و فروش محصول صادراتی می شود.

افتخاریان از مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با انجمن تحقیقات بازاریابی ایران وشرکت مشاوره نوآوران داتیک خبر داد و تاکید کرد: شرکت های دانش بنیان در زمینه بازاریابی بین المللی محصول خود، تخصصی ندارند و از آنجایی که مباحث آن بسیار پیچیده است و امکان سرقت اطلاعات محصول وجود دارد؛ تلاش می شود تا در این دروه آموزشی آنچه را که مجزای از فروش بوده را در قالب یک مدل کسب و کار و استفاده از این مدل را آموزش داده تا در آینده ای بسیار نزدیک این شرکت ها روانه بازارهای جهانی شوند.

بر اساس این گزارش مخاطبان این کنفرانس که شامل شرکتهای دانش بنیان (شرکت‌های فعال درحوزه فن‌آوری اطلاعات، دارو، بیوتکنولوژی، تجهیزات پزشکی ومهندسی پزشکی و ...)، کسب و کارهای فعال در پارک‌های علمی فن‌آوری، کارشناسان واحد بازاریابی و تحقیقات بازار، شرکت های تحقیقات بازاریابی، دانشجویان رشته های مدیریت وبازاریابی ومهندسی علاقه‌مند به حوزه بازاریابی می شود؛می توانند به آدرس اینترنتی www.imraconferences.ir مراجعه کرده وبرای حضوردراین کنفرانس بین المللی،ثبت نام کنند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب