امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 16009 تاریخ انتشار: یکشنبه ۱۳ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱:۷:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

طیب‌نیااعلام کرد؛

رشد بدهی های دولت بی‌سابقه است/ انتشار 40هزار میلیاردتومان اوراق در اصلاحیه بودجه

خبرایران:وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه 40 هزار میلیارد اوراق در اصلاحیه بودجه 95 پیش‌بینی شده است، گفت: حجم بدهی‌های دولت نسبت به گذشته بی‌سابقه شده است.
رشد بدهی های دولت بی‌سابقه است/ انتشار 40هزار میلیاردتومان اوراق در اصلاحیه بودجه

به گزارش خبرایران، علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم رونمایی از انتشار اوراق رهنی مسکن اظهار داشت: در اصلاحیه قانون بودجه 95‌، 40 هزار میلیارد تومان اوراق جدید پیش‌بنی شده است.

وی گفت: نسبت بدهی دولت به تولید ناخالص داخلی رقم بالایی نیست اما نابسامان بوده و طلبکاران دولت نمی‌توانند از آن سود ببرند تصمیم جدی گرفتیم سود اوراق دولتی را در زمان‌های مقرر به صورت دقیق پرداخت کنیم. 

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: حجم بی‌سابقه بدهی دولت نسبت به دوران‌های سابق وجود دارد و برنامه جامعی برای ابعاد آن طراحی شده است.

طیب‌نیا با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی در دستور کار است گفت: یکی از برنامه‌هایی که تنظیم شده برنامه  جامع علمیاتی زمان‌بندی در این خصوص بوده که بدون حل و فصل آن نمی‌توان بازارهای را توسعه داد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب