امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15972 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۵۹:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

برای نخستین بارصورت می گیرد؛

ثبت نام در هنرستان‌های هنرهای زیبای پسران و دختران در پایه های 7 و 10

خبرایران: هنرستان‌های هنرهای زیبای پسران و دختران تهران از متقاضیان ورود به هنرستان در پایه هفتم و دهم هنرجو می‌پذیرد
ثبت نام در هنرستان‌های هنرهای زیبای پسران و دختران در پایه های 7 و 10

به گزارش خبرایران از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ این هنرستان‌ها با بیش از ٦٠ سال سابقه آموزش هنرهای تجسمی، به عنوان قدیمی‌ترین و اصلی‌ترین مرکز آکادمیک آموزش هنرهای تجسمی کشور، جهت کشف و پرورش استعدادهای تجسمی بر اساس ضوابط و آیین نامه‌های آموزشی جدید اقدام به پیش ثبت نام از متقاضیان برای سال تحصیلی ٩٦-٩٥ می‌نماید.

بنا بر این گزارش، این هنرستان‌ها پس از چند سال مذاکره و رایزنی با وزارت آموزش و پرورش، برای نخستین بار موفق به کسب مجوز ثبت نام از هنرجویان سال هفتم (مقطع متوسطه دوره اول) شدند و بنا بر همین مجوز پس از ٦٣ سال، این هنرستان ها برای اولین بار از سال هفتم هنرجو می‌پذیرند.

متقاضیان ثبت نام در مقطع هفتم پس از تکمیل فرم ثبت نام از طریق مصاحبه حضوری و شرط معدل برای ادامه تحصیل در هنرستان پذیرفته خواهند شد.

همچنین این هنرستان‌ها طبق روال سالیان گذشته از مقطع دهم (متوسطه دوره دوم) و پس از برگزاری کلاسهای آمادگی ثبت نام، بر اساس آزمونهای تئوری و عملی تعداد محدودی هنرجو پذیرش خواهد نمود.

شایان ذکر است تحصیل در رشته‌های این هنرستان‌ها برای اخذ دیپلم مورد تأیید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و آموزش و پرورش نیاز به ٦ سال تحصیل در دو مقطع ٣ ساله دارد و در مقطع ٣ ساله اول (دوره متوسطه اول) هنرجویان علاوه بر دروس متداول دیگر مدارس آموزش و پرورش چهار درس آشنایی با طراحی، مبانی هنرهای تجسمی، خوشنویسی و تاریخ هنر را آموخته و در مقطع متوسطه دوره دوم در رشته‌های نقاشی و گرافیک به صورت تخصصی ادامه تحصیل خواهند داد و امکان ادامه تحصیل فارغ التحصیلان در دوره‌های عالی در دانشگاه‌های سراسری داخل و خارج از کشور وجود دارد.

لازم به ذکر است هنرستان هنرهای زیبای پسران و دختران وابسته به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و زیر نظر اداره آموزش و پرورش منطقه ١٢ است.

علاقه مندان می‌توانند برای ثبت نام در هنرستان‌های دختران و پسران تا پایان تیر ماه 95 اقدام نمایند.

هنرستان پسران: از طریق سایت www.artsschool.ir و یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ٧٧٦٢٥٤٥١ و ٧٧٦٢٥٤٥٠ تماس حاصل نموده و یا به آدرس پیچ شمیران، خیابان شهید نورمحمدی (تنکابن)، پلاک ٨٧ هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران مراجعه نمایند.

هنرستان دختران: از طریق سایت www.artsschool.farhang.gov.irو یا جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های ٧٧٥١٤٥٤٦ و ٧٧٥٣٣١٦٤ تماس حاصل نموده و یا به آدرس پیچ شمیران، خیابان شهید نورمحمدی (تنکابن)، پایین تر از چهارراه هدایت، کوچه بصیرالملک٢، پلاک ٤ هنرستان هنرهای زیبای دختران تهران مراجعه نمایند.
 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب