امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15968 تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۹:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر در ديدار با وزير تعاون؛

همدلي و همفكري دستگاه‌ها باعث نتايج قابل قبول در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتياد می‌شود/ از سازمان‌های مردم‌نهاد و تشكل‌های جامعه كارگری در حوزه مبارزه با اعتياد حمايت جدی شود

خبرایران : قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با موادمخدر بر حمايت جدي از سازمان‌هاي مردم‌نهاد و تشكل‌هاي جامعه كارگري در حوزه مبارزه با اعتياد و مداخلات سطوح بالاتر وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي در فقر زدايي و بافت‌هاي حاشيه‌اي براي كاهش و مهار آسيب‌هاي اجتماعي و خدمات دهي به افزاد معتاد تاكيد كرد.
همدلي و همفكري دستگاه‌ها باعث نتايج قابل قبول در حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتياد می‌شود/ از سازمان‌های مردم‌نهاد و تشكل‌های جامعه كارگری در حوزه مبارزه با اعتياد حمايت جدی شود

به گزارش خبرایران از روابط عمومي ستاد مبارزه با موادمخدر؛ علي مويدي در جلسه مشترك ميان مسوولان ارشد ستاد مبارزه با موادمخدر و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: يكي از چالش‌هاي جدي دنيا و كشور ما بحث اعتياد و آسيب‌هاي ناشي از آن در كشور است.

وي ادامه داد: در سالجاري كه از سوي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) سال اقدام و عمل نامگذاري شده است آسيب اعتياد يكي از دغدغه‌هاي اصلي معظم له و همچنين دولت تدبير و اميد مي‌باشد.

قائم مقام دبيركل ستاد افزود: بخش مهمي از مبارزه با موادمخدر وفق قانون در حيطه وظايف وزارت تعاون ‌مي‌باشد و اين وزارتخانه و سازمان بهزيستي كه از زيرمجموعه هاي آن مي‌باشد نقشي كليدي در اين مبارزه ايفا مي‌كنند.

مويدي خاطر نشان كرد: در رويكرد ستاد مبارزه با موادمخدر در سالجاري به بحث ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي توجه بسيار جدي شده و برنامه‌هاي دستگاه‌هاي عضو ستاد مشخص و هدف گذاري لازم به عمل آمده است، اين سياست‌ها به دستگاه‌هاي عضو جهت اجرا ابلاغ شده و در نظر است تا آبان ماه عملكرد همه دستگاه‌ها جمع آوري و در قالب گزارشي حضور مقام معظم رهبري ( مدظله العالي ) تقديم شود.

وي اضافه كرد: همدلي، همفكري و همراهي همه دستگاه‌ها در اين امر باعث مي‌شود در بحث مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي خصوصاً موادمخدر و اعتياد كارنامه قابل قبولي جهت ارائه به مقام معظم رهبري (مدظله العالي) ، دولت و پيشگاه ملت داشته باشيم.

اين مقام مسوول در ادامه؛ بررسي و ارائه راهكار در بخش‌هاي مغفول مانده فعاليت‌هاي مشترك ستاد با وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي را از اهداف تشكيل اين جلسه برشمرد و افزود: مهم‌ترين بحث مشترك اجراي تبصره «ب» ذيل ماده 15 قانون مبارزه با موادمخدر است، در اين تبصره تكليف خاص براي درمان معتادان كم بضاعت و بي بضاعت ديده شده است و نياز است كه راهكاري براي اجرايي كردن بهتر اين موضوع انديشده شود.

مويدي با اشاره به اينكه اعتبارات اين حوزه در سال 94 حدود سي ميليارد تومان بود افزود: در سالجاري اين اعتبارات حدود 33 ميليارد تومان مي‌باشد ، ليكن جهت خدمات دهي مطلوب در اين بخش نياز است كه بودجه مذكور دو برابر شود.

وي گفت: گروه زنان، كودكان و افراد با آسيب پذيري بيشتر بايد در اولويت اول اين بخش باشند.

قائم مقام دبيركل ستاد ادامه داد: اختصاص 5 درصد ظرفيت اشتغال بهبوديافتگان، حمايت‌هاي اجتماعي از بهبوديافتگان و خانواده آنها، ايجاد فرصت شغلي براي معتادان با تشكيل تعاوني‌هاي ويژه اين گروه از مباحث و مطالبات ديگر اين ستاد از وزارت تعاون مي‌باشند كه نياز است براي اجرايي شدن آنها راهكاري انديشيد.

مويدي به آئين نامه مراكز ماده 15 و تقسيم وظايف بين وزارت بهداشت و بهزيستي در اين خصوص اشاره كرد و افزود: واگذاري مراكز ماده 16 به بهزيستي، مطالبه جدي از سازمان تامين اجتماعي براي پيشگيري و درمان بيمه شدگان تامين اجتماعي، توسعه خدمات پيشگيري اوليه در محيط‌هاي كاري از ديگر مباحثي است كه در خصوص آنها نياز است همفكري جدي صورت بگيرد.

وي در پايان بر حمايت جدي از سازمان‌هاي مردم‌نهاد و تشكل‌هاي جامعه كارگري در حوزه مبارزه با اعتياد، استفاده از ظرفيت كارخانجات داروسازي تحت پوشش آن وزارتخانه براي توسعه داروها و درمان‌هاي جديد حوزه اعتياد، مداخلات سطوح بالاتر وزارتخانه در فقر زدايي و بافت‌هاي حاشيه‌اي براي كاهش و مهار آسيب‌هاي اجتماعي و خدمات دهي به افزاد معتاد در بسته خدماتي اورژانس اجتماعي تاكيد كرد.

 

دكتر ربيعی: استفاده از بحث آموزش فني و حرفه‌اي براي آموزش معتادان بهبود يافته

همچنين دكتر علي ربيعي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در اين جلسه گفت: با ستاد و اهداف آن از ابتدا آشنايي دارم و موفقيت ستاد را در رويكرد هماهنگي و اجماع سازي آن ميان دستگاه‌هاي عضو مي‌دانم.

وي به آمادگي كامل وزارتخانه متبوع براي برگزاري جلسات مشترك اشاره كرد و افزود: كارگروهي تشكيل شود تا با همفكري مسائل في‌مابين را بررسي و راهكارهاي اجرايي مناسبي براي آن پيدا كنند.

وزير تعاون به ظرفيت ‌هاي وزارتخانه متبوعش همچون استفاده از بحث آموزش فني و حرفه‌اي براي آموزش معتادان بهبود يافته اشاره كرد و افزود: با آموزش به اين قشر مي‌توان از آنها در محيط‌هاي كاري استفاده كرد يا با ايجاد تعاوني‌هاي مختص اين افراد، از قابليت‌هاي شغلي و توانمندي‌هاي كسب شده توسط آنان بهره برد.

ربيعي همچنين خواستار هماهنگي هرچه بيشتر ميان ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت تعاون ،كار و رفاه اجتماعي براي حل مشكلات موجود شد و افزود: با همفكري و همكاري بيشتر مي‌توان به مشكلات اين حوزه فائق آمد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب