امروز: پنج شنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/18]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15946 تاریخ انتشار: پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

ایران در زمره کشورهای دارای بیشترین تعداد مهندس

خبرایران: مجمع جهانی اقتصاد به تازگی ارزیابی ای را درباره کشورهایی انجام داده که بیش ترین تعداد مهندس و یا فارغ التحصیل در رشته های مهندسی را دارند.
ایران در زمره کشورهای دارای بیشترین تعداد مهندس

در این بررسی (که البته در آن چین و هند استثنا هستند و به دلیل فقدان اطلاعات کافی و روشن از ارزیابی کنار گذاشته شده اند) به موضوع فارغ التحصیلان رشته مهندسی پرداخته شده است. در این ارزیابی مشخص شده که روسیه از نظر داشتن بیش ترین تعداد مهندس در رتبه اول جهانی قرار دارد و به طور میانگین بیش از 454 هزار فارغ التحصیل در رشته مهندسی به خصوص  در رشته راه و ساختمان در سال دارد. ایالات متحده نیز در مقام دوم است و این میزان برای آن کشور 238 هزار مهندس به طور میانگین در سال است. ایران در رتبه بعدی قرار دارد و در این زمینه 233.700 مهندس در سال را ثبت کرده است و رکورد سومین کشور را برای خود رقم زده است. پس از ایران کشورهای ژاپن و کره جنوبی با داشتن 168 و 147 هزار مهندس در سال در رتبه های چهارم و پنجم قرار دارند.

از جمله اقتصادهای در حال رشد و توسعه ای که فارغ التحصیلان رشته های مهندسی در آن ها بالاست می توان به ویتنام و اندونزی اشاره کرداز دیگر کشورهایی که بالاترین میزان مهندس را دارند می توان به اوکراین با دار بودن میانگین سالانه 130 هزار مهندس و مکزیک، فرانسه و ویتنام هر یک با داشتن 113.944 هزار نفر، 104.746 هزار نفر و 100.390 هزار نفر یاد کرد.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب