امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15904 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۲:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

عضو شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد؛

راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران مطابق با نیازسنجی های شهر تهران صورت گرفته/تهران نیازمند توسعه فضاهای فرهنگی است

خبرایران:عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تهران هنوز کمبودهای جدی در زمینه فضاهای فرهنگی دارد، گفت: مرکز تئاتر حرفه ای خاوران اقدام فاخر و ارزشمند شهرداری تهران در جنوب شرقی شهر محسوب می شود و راه اندازی آن مطابق با استانداردهای جهانی صورت گرفته است.
راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران مطابق با نیازسنجی های شهر تهران صورت گرفته/تهران نیازمند توسعه فضاهای فرهنگی است

معصومه آباد در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران با بیان اینکه مرکز حرفه ای تئاتر خاوران اقدام عظیم مدیریت شهری در منطقه 15 است، گفت: با راه اندازی این مجموعه فرهنگی و هنری کمبودهای سالنهای تئاتر در تهران برطرف می شود.

وی ادامه داد: مردم نسبت به گذشته اقبال بیشتری به تماشای تئاتر نشان می‌دهند، بنابراین با توجه به استقبال مردم نیازمند توسعه سالنهای تئاتر در سطح شهر هستیم که خوشبختانه با اقدام شهرداری تهران در راه اندازی مرکز تئاترحرفه ای خاوران بخشی عمده ای از کمبودها در این زمینه برطرف خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ضرورت توسعه فضاهای فرهنگی در مناطق جنوب شهر، افزود: توسعه فضاهای فرهنگی، زمینه‌ساز ارتقای زندگی در پایتخت است.

وی با تاکید بر اینکه شهر تهران به‌عنوان پایتخت، سهم عمده‌ای در تولید و عرضه بخش‌های فرهنگی درکشور ایفا می‌کند، بیان داشت:متاسفانه زيرساخت‌هاي فرهنگ و هنر شهر تهران در مقايسه با جمعيت ساكن نسبت ناچيزي دارد، به همین دلیل اقدام شهرداری تهران در جنوب شهر بسیار ارزشمند و قابل قبول است.

آباد بیان داشت:باید از شهرداری تهران به خاطر این اقدام فاخر و ارزشمند آن در راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران و اهتمامی که در توسعه فضاهای فرهنگی و توزیع عادلانه آن در سطح شهر دارد، قدردانی شود.

رییس کمیته ایمنی و بحران شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران کاملا مطابق با استانداردهای جهانی راه اندازی شده است، افزود: توسعه فضاهای فرهنگی منجر به ترویج فرهنگ دینی و آیینی و رفع آسیبهای اجتماعی در سطح شهر می شود.

وی با اشاره به اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران منجر به غنی سازی اوقات فراغت شهروندان منطقه جنوب شرق تهران می شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران رونق اقتصادی و فرهنگی برای جنوب شهر تهران به همراه دارد، افزود: مرکز تئاتر خاوران فرصت خوبی را برای توسعه فرهنگ دینی و انقلابی فراهم می کند.

وی با تاکید براینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران عملکرد فرامنطقه ای دارد، گفت: خوشبختانه راه اندازی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران براساس نیازسنجی صورت گرفته است.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به محرومیت های منطقه 15 و جنوب شرق تهران، گفت: تهران به عنوان پایتخت کشور باید از نظر مراکز فرهنگی و هنری غنی باشد،اما هنوز با محرومیت و کمبودهای جدی مواجه است و برخی از مشکلات ناشی از نبود فضاهای فرهنگی است، بنابراین همچنان نیازمند توسعه فضاهای فرهنگی در تهران هستیم.

عملیات احداث  مرکز تئاتر حرفه ای خاوران  به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در زمینی به مساحت 27 هزار و 960مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 182 مترمربع  در جنوب شرقی تهران به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

بهره گیري از دانش متخصصین داخلی در خصوص ماشینري و تجهیزات آوانسن سالن نمایش اصلی ازویژگیهاي این پروژه به شمار می آید.

فضاهاي اصلی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران  شامل سالن اصلی به ظرفیّت 1000نفر براي اجراي نمایش هاي حرفه اي با امکانات کامل پشت صحنه و کارگاه دکور ، دوسالن تئاتر با قابلیت چیدمان هاي مختلف براي اجراي تئاتر تجربی هر کدام به ظرفیّت 200 نفر ،یک سالن نمایش عروسکی براي کودکان و نوجوانان به ظرفیت 130 نفر، یک سالن سینما براي کودکان و نوجوانان به ظرفیت 130 نفر، سه سالن تمرین با تمامی امکانات، فضاي گردهمایی و برگزاري کنفرانس ها و جشنواره ها ، کتابخانۀ تخصّصی تئاتر، فضاهاي باز و اجراي نمایش هاي خیابانی و آیینی است.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد و همچنین دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتراست و اجرای کنسرت های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه های فروش محصولات فرهنگی از دیگر شاخصه های این مرکز به شمار می آید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب