امروز: سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/23]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15894 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۹ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۴:۱۱:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

به مدت 5 روز در فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود؛

نمایشگاه به نفع کودکان مبتلا به اوتیسم

خبرایران: از روز جمعه، 11 تیر ماه، نخستین نمایشگاه خیریه‌ «هنر برای اوتیسم» در نگارخانه‌ی فرهنگ‌سرای نیاوران تهران آغاز می‌شود. تمامی درآمد‌های این نمایشگاه صرف تجهیز مدارس ویژه‌ برای کودکان مبتلا به اوتیسم می‌شود.
نمایشگاه به نفع کودکان مبتلا به اوتیسم

اوتیسم یک اختلال رفتاری ناشناخته است که در سنین کودکی بروز پیدا می‌کند. این اختلال در ایران چندان شناخته شده نیست و بیماران مبتلا را ذیل بیماری‌های مربوط به عقب‌ماندگی ذهنی رده‌بندی می‌کنند، این در حالی است که بسیاری از بیماران مبتلا به اوتیسم، از هوش سرشاری برخوردارند و در صورت بهره‌گیری از آموزش‌های درست می‌توانند این هوش و استعداد ذاتی را بارور کنند.

نمایشگاه نقاشی خیریه‌ی «هنر برای اوتیسم» توسط بنیاد شکرانه‌ی مودت جهانی برگزار می‌شود. این بنیاد چند هدف را دنبال می‌کند؛ تجهیز مدارس تخصصی برای آموزش به کودکان مبتلا به اوتیسم، آموزش و کمک به انتقال دانش بین دانش‌آموختگان ایرانی و خارجی و در نهایت بورسیه کردن دانشجویان ایرانی برای تحصیلات تکمیلی در خارج از ایران.

در این نمایشگاه هنرمدان به‌نامی چون: منوچهر معتبر، کامبیز درم‌بخش، ثمیلا امیرابراهیمی، مصطفی دشتی، حسین ماهر، شیده تامی، محمد حمزه، فرید جهانگیر، شیرین اتحادیه، مریم سالور، شهره مهران، بیتا فیاضی، ساغر پزشکیان، پیام مفیدی، علی‌رضا آدم‌بکان، افشین چیذری، آیدین خانکشی‌پور، تانیا پاکزاد و ... حضور دارند.

نمایشگاه خیریه‌ «هنر برای اوتیسم» به مدت 5 روز از 11 تا 15 تیر ماه در نگارخانه‌ی فرهنگ‌سرای نیاوران برگزار می‌شود و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب