امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15861 تاریخ انتشار: سه شنبه ۸ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۴۶:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران؛

همگرایی و هماهنگی قابل قبول بین دولت و شهرداری در چهارچوب مدیریت هماهنگ شکل گرفته است

خبرایران : کمیته امنیتی حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران با تمرکز بر بررسی راهکارهای رفع مشکلات نوسازی منطقه 15 شهرداری تهران برگزار شد.
همگرایی و هماهنگی قابل قبول بین دولت و شهرداری در چهارچوب مدیریت هماهنگ شکل گرفته است

به گزارش خبرایران به نقل ازروابط عمومی و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، عبادالله فتح اللهی در سومین جلسه کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران که با حضور محسن نسج همدانی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران برگزار شد، ضمن تبریک انتصاب ایشان، خاطرنشان کرد: خوشبختانه همگرایی و هماهنگی نسبتاً قابل قبولی در حوزه نوسازی میان مجموعه مدیریت شهری و دولت در سطوح ملی، منطقه ای و محلی شکل گرفته است که حضور و پیگیری معاونین محترم استانداری تهران در حوزه عملیاتی نوسازی، خود گواه و شاهدی بر این مدعا است.

دبیر ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران ضمن تقدیر از زحمات صفرعلی براتلو، معاون اسبق امنیتی و انتظامی استانداری تهران در راهبری جلسات پیشین کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران، پیگیری های مجدانه معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران و ریاست جدید کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی شهر تهران را جهت برگزاری مستمر و منظم جلسات این کمیته و تحقق مأموریت های نوسازی، بسیار ارزشمند و قابل تقدیر عنوان کرد.   

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که بررسی و ارائه راهکارهای مناسب جهت حل چالش ها، مسائل و مشکلات حقوقی در محله های دارای اولویت در منطقه 15 شهرداری تهران از جمله محله های اتابک و مینابی در دستور کار این جلسه از کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران قرار گرفته است، بر اهمیت تثبیت اعضای کمیته و فعال کردن کارگروه های لازم تأکید نمود.

در این جلسه گزارشی از سوی شهردار منطقه 15 در رابطه با آسیب های اجتماعی و مسائل حقوقی حاکم در بافت های فرسوده و پیشنهادات منطقه برای رفع موانع نوسازی ارائه شد و در ادامه نقطه نظرات، اولویت ها، ضرورت ها و پیشنهادات مطرح شده از سوی اعضای حاضر در جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

محسن نسج همدانی، معاون امنیتی و انتظامی استانداری تهران و ریاست جدید کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران نیز در این جلسه تأکید کرد: نگاه ما به مباحث مربوط به منطقه 15 قبل از این که امنیتی باشد، نگاهی انتظامی است و ضروری است نقطه نظرات اعضای کمیته در خصوص وضعیت بافت های فرسوده و آسیب های اجتماعی با ارائه راهکارهای پیشنهادی جهت تحقق کاری  ریشه ای و عمیق در منطقه 15 بصورت مکتوب برای دبیرخانه ارسال گردد.

تشکیل جلسه ای در اداره ثبت جنوب شرق با حضور شهردار منطقه15، مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان تهران و نمایندگان سازمان نوسازی جهت تعیین تکلیف املاک مشاعی و املاک فاقد سند؛ تشکیل جلسه هماهنگی با حضور نماینده نیروی انتظامی، شورایاری محلات، شهردار منطقه 15، سپاه ثارا... (ع)، سپاه محمد رسول ا... (ص)، شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل و... در محل شهرداری تهران با محوریت اجرای برنامه عملیاتی جهت ارتقاء امنیت محلات فرسوده (از طریق گشت زنی و ...)؛ برنامه ریزی جهت احداث کلانتری ویژه محلات اتابک و شهید مینابی (تامین زمین ازطریق شهرداری منطقه 15)؛ استقرار کیوسک های نیروی  انتظامی محلات فرسوده؛ جابجایی صنوف مزاحم در منطقه؛ اجرای برنامه های تبلیغی و ترویجی؛ انجام اقدامات ایجابی اولیه به منظور انتقال اوراقچی ها و ... از جمله مهمترین مصوبات این جلسه بود.

شایان ذکر است در خاتمه این جلسه احکام انتصاب محسن نسج همدانی به سمت ریاست جدیدکمیته امنیتی و حقوقی و امیرعباس شفیع زاده به سمت دبیر کمیته امنیتی و حقوقی ستاد بازآفرینی پایدار کلانشهر تهران اعطا شد.

 

 

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب