امروز: جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ [2024/04/19]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15838 تاریخ انتشار: یکشنبه ۶ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۷:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

عضو شورای اسلامی شهر تهران خبر داد؛

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران ساختمانی بی نظیر با ویژگی های ارزنده است/ این مرکز مدرن قابل مقایسه با هیچ مجموعه دیگری نیست

خبرایران: اقبال شاکری عضو شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران ویژگی های منحصر به فردی دارد که جای تقدیر و تشکر از دست اندرکاران دارد، گفت: این مجموعه فرهنگی و هنری مدرن قابل مقایسه با هیچ مجموعه دیگری نیست.
مرکز تئاتر حرفه ای خاوران ساختمانی بی نظیر با ویژگی های ارزنده است/ این مرکز مدرن قابل مقایسه با هیچ مجموعه دیگری نیست

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران، اقبال شاکری با اشاره به اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران با بیان اینکه مرکز تئاتر حرفه ای خاوران دارای امکانات و ویژگی‌های گوناگون و خاصی است که آن را از سایر مراکز تئاتر کشور متمایز می‌کند، افزود: امیدواریم این مجموعه فرهنگی و هنری هرچه سریع تر به بهره برداری رسیده و مورد استفاده اهالی هنر و علاقه مندان قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مرکز تئاتر خاوران کاملا مدرن طراحی شده است و مطمئنا منجر به بهبود وضعیت تئاتر و هنر نمایش در کشور خواهد شد.

عضو شواری اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این مرکز ویژگی های منحصر به فرد و ارزنده ای دارد که هیچ ساختمان دیگری دارای چنین شاخصه ای نیست، افزود:امیدواریم این مرکز خدمات به روز و موثری را به تئاتر و هنر نمایش ارایه دهد.

وی ادامه داد: البته بهتر است که متناسب با موقعیت جغرافیایی و بافت جمعیتی و شرایط فرهنگی و اجتماعی مناطق مختلف تهران توسعه فضاهای فرهنگی و هنری در محلات دنبال شود.

عملیات احداث مرکز تئاتر حرفه‌ای ایران مطابق با استانداردهای جهانی به همت شرکت توسعه فضاهای فرهنگی شهرداری تهران در زمینی به مساحت 27 هزار و 960مترمربع و با زیربنای 18 هزار و 182 مترمربع در جنوب شرقی تهران و در نزدیکی فرهنگسرای خاوران به پایان رسیده و به زودی به بهره برداری می رسد.

فضاهاي اصلی مرکز تئاتر حرفه ای خاوران  شامل سالن اصلی به ظرفیّت 1000نفر براي اجراي نمایش هاي حرفه اي با امکانات کامل پشت صحنه و کارگاه دکور ، دوسالن تئاتر با قابلیت چیدمان هاي مختلف براي اجراي تئاتر تجربی هر کدام به ظرفیّت 200 نفر ،یک سالن نمایش عروسکی براي کودکان و نوجوانان به ظرفیت 130 نفر، یک سالن سینما براي کودکان و نوجوانان به ظرفیت 130 نفر، سه سالن تمرین با تمامی امکانات، فضاي گردهمایی و برگزاري کنفرانس ها و جشنواره ها ، کتابخانۀ تخصّصی تئاتر، فضاهاي باز و اجراي نمایش هاي خیابانی و آیینی است.

بهره گیري از دانش متخصصین داخلی در خصوص ماشینري و تجهیزات آوانسن سالن نمایش اصلی ازویژگیهاي این پروژه به شمار می آید.

مرکز تئاتر حرفه ای خاوران قابلیت برگزاری جشنواره های بین المللی و اجرای چندین نمایش به طور همزمان را دارد و همچنین دارای سالن نمایش سینما و آمفی تئاتراست و اجرای کنسرت های بزرگ موسیقی، کارگاه ساخت دکور و خیاطی، سالنهای تمرین، اتاق گریم، برگزاری تئاتر موزیکال، تئاتر سنتی، اجرای ارکستر سمفونیک، کتابخانه تخصصی، سایت اینترنت، گالری ها، ایجاد فضاهای کارگاهی و آموزشی و مکانهایی تفریحی چون رستوران، فروشگاه، سالن بازی کودکان و غرفه های فروش محصولات فرهنگی از دیگر شاخصه های این مرکز به شمار می آید.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب