امروز: دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ [2024/06/17]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15819 تاریخ انتشار: شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

نصراله آبادیان خبرداد؛

مجسمه ابوسعید ابوالخیر پس ازدو سال به میدان منیریه بازگشت

خبرایران: شهردار منطقه 11 تهران گفت: مجسمه ابوسعید ابوالخیر اثر استاد هنرمند "محمد بیگ زاده" که دو سال پیش به دلیل اجرای عملیات بهسازی میدان منیریه و نیاز به ترمیم برداشته شده بود ، مجددا نصب و در روز عید سعید فطر رونمایی خواهد شد.
مجسمه ابوسعید ابوالخیر پس ازدو سال به میدان منیریه بازگشت

نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 در این باره افزود : با توجه به اجرای عملیات بازسازی و بهسازی میدان منیریه به منظور جلوگیری از خسارت و آسیب به آثارفاخر هنری ؛ مجسمه ابوسعید ابوالخیرکه سال 85 نصب شده بود از محل جمع آوری و اکنون پس از ترمیم توسط استاد سازنده مجددا به محل سابق خود در لچکی خیابان ابوسعید واقع در میدان منیریه ابتدای خیابان ابوسعید بازگشته است.

آبادیان افزود: این مجسمه  سیگلاتیو که در حالت تکیه بر محراب پوزیشن خضوع و آرامش گرفته؛ 4 متر ارتفاع دارد و از جنس بتون مسلح و آرماتور ، انواع سنگ مرمرو سیمان سفید برگرفته از معماری اسلامی ساخته شده که هم اکنون عملیات نصب و بازپیرایی محیطی در حال انجام است و روز عید سعید فطر رونمایی خواهد شد.

شیخ ابوسعید ابوالخیر شاعرنامداروعارف ایرانی قرن چهارم و پنجم هجری قمری (357-440ق) است که آثار نظم و نثر ارزشمندی از او به جای مانده. ابوسعید ابوالخیر نخستین شاعری است که کنایات و اشارات عارفانه را در شعر به کار برده و اشعارش منحصرا به شکل رباعی سروده شده است.او استاد شعر صوفیانه و از مبتکرین رباعی است.

آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب