امروز: شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/20]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15807 تاریخ انتشار: شنبه ۵ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۸:۲۵:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

سید مرتضی مصطفوی اعلام کرد؛

پریا در رمان «زندگی مه آلود پریا» به تنهایی با سختی ها مبارزه می کند/ دست نویسنده درنوشتن رمان باز است/ تعلیق و درگیری مخاطب با داستان دلیل پرفروش شدن «زندگی مه آلود پریا» است

خبرایران: سید مرتضی مصطفوی درخصوص پرفروش شدن رمان «زندگی مه آلود پریا»گفت: یکی از علت های آن تعلیق و سئوالاتی است که تو درطول قصه مطرح می شود و مخاطب با خواندن فصل اول با قصه درگیر شده و مشتاق می شود که قصه را به پایان برساند .
پریا در رمان «زندگی مه آلود پریا» به تنهایی با سختی ها مبارزه می کند/ دست نویسنده درنوشتن رمان باز است/ تعلیق و درگیری مخاطب با داستان دلیل پرفروش شدن «زندگی مه آلود پریا» است

رمان «زندگی مه آلود پریا» با اقبال خوانندگان روبه‌رو شد. این كتاب به فاصله كوتاهی به چاپ سوم رسید و چاپ چهارم آن نیز در راه است. شاید موفقیت آن را بتوان جذابیت و پر تعلیق بودنِ داستان دانست نویسنده از منظر روانشناختی و جامعه شناسی  به داستان پرداخته است است. پریا، قهرمان رمان،‌ که زنی مدیر و کاریزماتیک است  با مرور گذشته خود دچار عذاب وجدان شده و با مشکلات و اتفاقات زیادی مواجه می شود بطوری که عبور از این بحران برای او سختی های فراوانی را به همراه آورده و اطرافیان خود را نیز درگیر این ماجرا می کند داستان شرح مواجهه او با مصائبی است كه پی‌درپی بر سرش می‌آید.

کتاب «زندگی مه آلود پریا» بعد از کتاب «تابی نهایت» دومین کتاب «سید مرتضی مصطفوی» است و فیلمنامه «محدوده ابری»، «خاکسترو برف» و سریال«آرام می گیریم» نیز از آثار سینمایی این نویسنده است، گفتگو با این نویسنده را درادامه می خوانید،

 

آقای مصطفوی فعالیت شما بیشتر در زمینه فیلمنامه است چه شد که برای بار دوم به فکر چاپ رمان افتادید؟

دست نویسنده درنوشتن رمان باز است و بهتر می تواند از تخیلات خود استفاده کند و دلیل دیگر اینکه فیلمنامه بعد از اینکه به مرحله تولید می رسد اتفاقای زیادی برایش می افتد و تغییرات زیادی روی آن اعمال می شود مخصوصا فیلمنامه سریال که چندین کانال را باید طی کند تا به مرحله تولید برسد.

خوب بپردازیم به رمان «زندگی مه آلود پریا» داستان شما یک داستان روانشناسی و محتوا محوره اگر امکان دارد کمی در مورد داستان برایمان توضیح دهید؟

پریا که نقش اصلی داستان ماست شخصیتی است کاریزماتیک که  جزو انسان های  موفق جامعه است به طوری که افراد زیادی را مدیریت می کند اما در روند قصه با اتفاقاتی که برایش می افتد و دچار عذاب وجدان شده و متوجه اشتباهی که در گذشته اش مرتکب شده می شود اشتباهی که برای جبران آن با  مشکلات زیادی مواجه می شود و وقتی از همه حتی شوهرش نا امید می شود به تنهایی سعی می کند با سختی ها مبارزه کند حتی مجبور می شود تمام زندگی و حتی نزدیکانش را ترک کند تا بلکه بتواند گذشته ای که مثل کابوس آزارش می دهد را جبران کند.

دلایل پرفروش شدن رومان خودتان را چه می دانید؟

 

شاید یکی از علت های آن تعلیق و درگیری مخاطب و سئوالاتی باشد که تو درطول قصه مطرح می شود و مخاطب با خواندن فصل اول با قصه درگیر شده و مشتاق می شود که قصه را به پایان برساند تا  سئوالاتش پاسخ داده شود و علت بعدی اینکه سعی کردم داستان رو متفاوت روایت کنم گرچه بسیار برام سخت بود اما  سعی ام این بود که بین رئال و سورئال حرکت کنم و این دو را به هم نزدیک کنم.

علت این نوع روایت چی بود؟

چون به این قائلم که بسیار از اتفاقاتی که درزندگی ما می افتد از عالم بالاتر نشئات می گیرد و یک جورایی این عالم جسمانی ما به عالم روحانی متصل می شود ، بقول افلاطون عالم مثل را مطرح می کند و می گوید عالم ما سایه ای است از عالم بالاتر.

سخن پایانی؟  

جا دارد از دوست عزیزم روح اله سهرابی تشکر کنم که در خلق این اثر بسیار همراه من بود وهمچنین مدیر محترم نشر داستان فریاد شیری  که برای چاپ این رمان بسیار زحمت کشیدند.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب