امروز: پنج شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/25]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15777 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲ تیر ۱۳۹۵ ساعت ۲:۴۴:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدرمطرح کرد ؛

تلاش‌های ايران را در مبارزه با مواد مخدر به سازمان ملل منتقل كنيد

خبرایران : قائم مقام دبيركل ستاد مبارزه با مواد مخدر در ديدار با نماينده دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل (UNODC) گفت: تلاش‌هاي ايران را در مقابله با مواد مخدر در اجلاس‌هاي بين‌المللي منتقل كنيد، ما شما را حافظ منافع خود در آن جلسات مي‌دانيم.
تلاش‌های ايران را در مبارزه با مواد مخدر به سازمان ملل منتقل كنيد

به گزارش خبرایران به نقل از روابط عمومي ستاد مبارزه با مواد مخدر؛ علی مويدی در ديدار با ليك بنوات كه طي روزهاي آتي با پایان ماموریت خود از ایران می رود، گفت: امروز اعتماد خوبی میان ايران و دفتر (UNODC) ايجاد شده و اين اعتماد دستاورد بزرگي محسوب مي‌شود؛ چرا كه مشكل بسياري از موضوعات بي‌اعتمادي است كه موجب عدم كارايي مي‌شود.

وي افزود: امضاي پروژه استراتژی مبارزه با مواد مخدرطی سال های 2011 تا 2016 و برنامه مشارکت کشوری برای سال‌های 2016 تا 2019 از جمله اقدامات خوبي در دوره ماموريت شما بود؛ هر چند كه هنوز نتيجه‌اي حاصل نشده است.

قائم مقام دبيركل ستاد بيان داشت: انتظار داريم تلاش ايران را با همان كيفيتي كه هست، به سازمان ملل منتقل كند و تفاهماتي كه دفتر (UNODC) امضاء‌كرده است را پيگيري كنيد؛ چرا كه شما را حافظ منافع خود در آن جلسات مي‌دانيم.

مويدي گفت: به فكر فرزند شهيدي باشيد كه پدرش را در راه مبارزه با مواد مخدر از دست داده‌ است، لذا انتظار داريم مبارزه ايران در اين عرصه در اجلاس‌هاي بين‌المللي منتقل شود و با حداقل اعتباري هم كه سازمان ملل دارد، توجهي هم به ايران و تلاش‌هاي كشورمان بشود.

وي ادامه داد: در سال‌جاري نيز اولويت ستاد، پيشگيري و سپس درمان اعتياد است و تلاش دارد تا از تجارب ديگر كشورها در اين حوزه استفاده نمايد و تاكيد مقام معظم رهبري (مدظله العالي)، رياست جمهوري و دبيركل ستاد نيز بر اين امر استوار است و از بنده نيز خواسته‌اند تا در ماموريت جديدم اين موضوعات را مدنظر قرار دهم.

همچنين ليك بنوات نماينده دفتر (UNODC)گفت: در آخرين ديداري كه با يوري فدوتف رئیس دفتر مقابله با جرم و مواد مخدر سازمان ملل در وین داشتم، وي نقش ايران را در مقابله با اين پديده خانمانسوز سازنده و مهم خواند.

وي افزود: من نيز معتقدم كه همكاري‌هاي ايران در مبارزه با مواد مخدر مهم است و در كليه مجامع بين‌المللي تلاش‌هاي ايران را مطرح و تفاهمات امضا شده را پيگيري خواهم كرد.

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب