امروز: شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/27]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15634 تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۴:۳۰:۱۰ بعد از ظهر نسخه چاپی

توسعه و جلب رضايتمندي مسافران ناوگان حمل و نقل عمومي جاده‌اي

خبرایران : براي نخستين بار طرح نظر سنجي از مسافران ناوگان حمل و نقل عمومي جاده اي به روش الكترونيكي و از طريق تلفن همراه آنان انجام گرديد .
توسعه و جلب رضايتمندي مسافران ناوگان حمل و نقل عمومي جاده‌اي

به گزارش خبرایران از روابط عمومي سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي ، همه  ساله در ايام نوروز و طرح جابجايي مسافران به منظور دريافت نقطه نظرات ، پيشنهادات و احياناً شكايات مسافراني كه از طريق ناوگان حمل و نقل عمومي جاده اي شامل اتوبوس ، ميني بوس و سواري كرايه سفر مي نمايند اين سازمان  فرم هايي در قالب نظرسنجي در مبادي سفر توزيع و در مقاصد نسبت به جمع آوري آن اقدام مي نمود كه علاوه بر سختي هاي گردش كار، بروز خطا در حصول نتايج واقعي نيز دور از احتمال نبود . 

اين گزارش مي افزايد ، نقطه نظرات و پيشنهادات موثر هموطنان در بهبود وضعيت سفر همچنين رفع نقاط ضعف نقش  بسيار مهمي داشته و شركتهاي حمل ونقل مسافر كه صددرصد بخش خصوصي مي باشند ، همواره از اين طرح استقبال مي نمايند .

در ادامه اين گزارش آمده است : طرح نظرسنجي كه جهت جلب رضايت حداكثري مسافران و استفاده كنندگان از ناوگان حمل ونقل عمومي جاده اي به مورد اجرا گذاشته ميشود، براي نخستين بار با طراحي مدل جديد اكترونيكي و از طريق ارسال يك  پيام كوتاه متضمن چند سوال كوتاه  در دو گروه شامل : رضايت از شرايط رانندگي راننده ، توقف به موقع جهت فريضه نماز در بين راه و استراحت ، شرايط خودرو و ناوگان ، نحوه پذيرايي  در داخل ناوگان و در نهايت رضايت كامل از سفر ، به شماره تلفن همراه مسافران كه اطلاعات آن در زمان خريد بليط اخذ گرديده بود ، درست در زماني كه مسافر به مقصد نزديك ميگردد انجام گرديد.

بر اساس اين گزارش در پيام ارسالي درخواست نظر  مسافران  با انتخاب يكي ازگزينه هاي عددي صورت مي پذيرفت كه خوشبختانه اين طرح  با استقبال بسيار رضايت بخشي از جانب مردم عزيز روبرو گرديد ، به طوري كه بيش از 80 درصد از كساني كه پيام را دريافت نموده بودند،  پاسخ ارسال و نظر خود را اعلام نمودند . اضافه مي نمايد دريافت پاسخ با اطلاع قبلي براي مخاطبان هيچ هزينه  مالي در بر نداشت .

اين گزارش در پايان مي افزايد نتايج جمع آوري شده از اين طرح حاكي از رضايتمندي بيش از 86 درصدي مسافران بوده و بدون ترديد تلاش شركتهاي مسافربري ، تعهد رانندگان و فعالان در بخش و در كنار آن نظارت عاليه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي  و ادارات كل استاني اين سازمان نقش بسيار مهمي  در كسب  اين نتيجه داشته است .

 

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب