امروز: جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ [2024/04/26]
ما را در فیسبوک دنبال کنید ما را در توییتر دنبال کنید ما را در گوگل پلاس دنبال کنید خروجی RSS جستجوی پیشرفته سایت پیوندهای سایت
کد خبر: 15578 تاریخ انتشار: یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۹:۲۲:۱۰ قبل از ظهر نسخه چاپی

مهندس محمدعلی یوسفی زاده اعلام کرد؛

برخی از هزینه‌ها مطابق با استاندارهای جهانی باید کاهش پیدا کند/محتوا داخلی شده نباید چندین برابر محتوای داخل قیمت انتقال داشته باشد/با سرویسهای نامحدود با یک سیاست عادلانه و درست رفتار کنیم

خبرایران: مدیرعامل شرکت آسیاتک گفت: تا با سرویسهای نامحدود با یک سیاست عادلانه و درست رفتار کنیم تا بتوانیم مشترکان را به سمت سرویسهای یک مگ یا دو مگ سوق دهیم در حالی که ترافیک آنها به نسبت عمومی نامحدود است.
برخی از هزینه‌ها مطابق با استاندارهای جهانی باید کاهش پیدا کند/محتوا داخلی شده نباید چندین برابر محتوای داخل قیمت انتقال داشته باشد/با سرویسهای نامحدود با یک سیاست عادلانه و درست رفتار کنیم

به گزارش خبرنگارخبرایران،نشست خبری«شرکت آسیاتک» عصرروز22 خرداد ماه 1395 با حضور«مهندس محمدعلی یوسفی زاده» مدیرعامل شرکت آسیاتک،«مهندس حسین علی‌محمدی» معاون کسب‌وکار آسیاتک،«مهندس شهاب وهاب‌زاده» معاون فنی شرکت آسیاتک ،«کامران طالبی» مدیر روابط عمومی شرکت آسیاتک و اصحاب رسانه در ساختمان مرکزی شرکت آسیا تک برگزارودراین نشست خبری« مهندس محمدعلی یوسف‌زاده» مدیرعامل آسیاتک اظهارداشت: شبکه ملی اطلاعات سالهاست که در کشور مطرح شده اما سرعت پیشرفت آنها بسیارکند بوده و با مسیری که شرکت زیرساخت در پیش گرفته و تغییراتی که در شرکت مخابرات درحال صورت گرفتن است و تکالیفی که برای ما شرکتهای FCP در این مدت تعیین شده منطبق با فناوریهای روز و تغییرات دنیا و با نیازهای مردم به صورت منظم  درحال انجام است.

مدیرعامل شرکت آسیاتک تصریح کرد: یک نگرانی همیشه ازبابت سرعت تغییرات در شرکتهای بالادستی مانند شرکتهای زیرساخت و مخابرات استانی وجود داشته وخوشبختانه شاهد هستیم که تغییرات در این مجموعه‌ها نیز سرعت گرفته و تغییر نسل و تغییر ارتباطات و رشد این صنعت کاملا به عیان است.

وی خاطرنشان کرد:به زودی اخبار خوبی رادرخصوص سرویس‌دهی خوب و ارائه امکانات جدید برای کاربران در تمام حوزه‌هاخواهیم شنید و تغییراتی که در حال اتفاق افتادن است نویدبخش سرویس‌دهی خوب و ارائه امکانات جدید برای کاربران در تمام حوزه‌ها است و همه اینها نشاندهنده اتفاقات خیلی خوب در آینده نزدیک است.

مهندس یوسف‌زاده درادامه ابرازداشت:جلسات متعددی دراین چند روز در وزارتخانه ارتباطات و شرکت مخابرات انجام شده و باید خود را آماده تغییرات در مدل تعرفه‌گذاری کنیم. چرا که برخی از هزینه‌ها مطابق با استاندارهای جهانی باید کاهش پیدا کند تا توسعه اتفاق بیافتد.

وی عنوان داشت: وقتی محتوا داخلی شده نباید قیمت انتقال آن چندین برابر محتوای داخل باشد و همچنین توزیع محتوا باید تعیین تکلیف شود به همین جهت شرکت زیرساخت نقشه راه را به طور کامل مشخص کرده و شاهد هستیم که نقاط دریافت اینترنت در چهار نقطه تهران، مشهد، شیراز و تبریز معلوم شده و قرار است اینترنتی که تحویل شرکتها می شود مطابق با یک مدل تعرفه باشد.

مدیرعامل شرکت آسیاتک تاکیدکرد: شرکتها به انتخاب خود می توانند شبکه‌شان را در این 4 نقطه (تهران، مشهد، شیراز، تبریز) توزیع کنند. نباید مانند گذشته میزان زمان دسترسی به محتوا در شهرهای تهران و قم با شهرهای جنوبی کشور تفاوتهای چشمگیری داشته باشد و ما یک نهاد اقتصادی هستیم و با دید مالی این مسئله را پی‌گیری و پیاده‌سازی و اجرا می کنیم.

وی اضافه کرد: ارائه خدمات درست به مشتری از اصول اساسی شرکتهای این چنینی است و این حرکت از سال 1392 آغاز و توسعه پیدا کرد و در حال حاضر در حال تست آن بوده و امیدواریم که در این فرصت یک ماهه بازخوردهای آن کمک کند تا بتوانیم طراحی دقیق تری داشته باشیم.ازسویی دیگرشرکت آسیاتک همواره به دنبال آن است که با توجه به مدلهای مختلف فناوری که در اختیار دارد برنامه‌ریزی و پیاده‌سازی هایش را انجام بدهد و آنها را به مرحله بهره‌برداری برساند.

مهندس یوسف‌زاده در خصوص مجوز LTE هم عوان داشت: پیشنهاد سه فرکانس به ما داده شد و درمدل جدیدی که پیشنهاد شده تجمیع شرکتها در اولویت قرار دارد و حجم کار و میزان سرمایه‌گذاری لازم ایجاب می کند که این پروژه‌ها با همکاری شرکتهای دیگر انجام شود که در همین زمینه قراردادی هم بین آسیاتک و همراه اول به امضا رسیده و قرار است چهارشنبه این هفته قیمت ها اعلام شود.

وی یادآور شد:شرکت آسیاتک سرویس Fixed Wireless و Public WiFi را قادر است ارائه دهد. از ابتدای سال جاری بهره‌برداری قطعی از سرویس Public WiFi صورت گرفته و به سرعت در حال نصب در نقاط مختلف کشور است و در ایام نوروز این سرویس به توریستهای شهر شیراز ارائه شد و قرارداد شهر فرودگاهی امام بسته شده و پیاده‌سازیهای اصلی آن انجام شده است.

مدیرعامل شرکت آسیاتک افزود: هفته گذشته طرح فضای انتقال برای ۱۵ شهر به ما ارائه شد و سازمان تنظیم مقررات و همچنین زیرساخت آن را تأیید کرده‌اند. سرعتی که برای سرویسها تعیین شده در حدود ۴Mbps است و طی جلسه‌ای که امروز با همراه اول داشتیم قرار بر این شد تا این سرویس در اماکن عمومی با همکاری این 2  شرکت انجام شود چون عملا نمی توان در فضای عمومی چندین سری تجهیزات متعلق به شرکتهای مختلف را نصب کرد و باید تا جایی که امکان دارد این فضا بین ما تقسیم شود تا در آینده بتوانیم بین خودمان سیستم رومینگ را پیاده‌سازی کنیم.

وی درادامه گفت:‌ سیستم Fixed Wireless هم در مرحله نهایی شدن قرار دارد و احتمالا تا یکی دو هفته آینده افتتاح شود و در زمینه تلفن ثابت یکی از بزرگترین مشکلات ، بحث تعرفه است. به ما تلفن ۰۹۴ داده شده که تعرفه مشخصی ندارد. همه کارهای فنی آن انجام شده و حتی تا مرحله تأیید شرکت زیرساخت هم رفته اما تا زمان تعرفه‌گذاری باید صبر کنیم. از لحاظ مسائل فنی می توان گفت که بین ۵۰ تا ۵۵ درصد روال را پیش رفته‌ایم.

مدیرعامل شرکت آسیاتک درخصوص سرویس ADSL خاطرنشان کرد: دوران عمر این فناوری به پایان رسیده؛ هرچند که هنوز خیلی از مناطق کشور هستند که باید در همین حد توسعه پیدا کنند و استفاده از محتواهای ایرانی و تجمیع شدن همه خواص شبکه ملی اطلاعات از یک سو و جنبه‌های تفریح و سرگرمی کاربران از سویی دیگر نیاز به استفاده از لایه‌ای که جدا از لایه بین‌الملل باشد را در اولویت بالاتری قرار می دهد.

وی ادامه داد: کاربر می تواند در حالی که مصرف بیشتر، حجم بالاتر و ارتباط بزرگتری دارد از نظر هزینه مبلغ بسیار پایین تری را پرداخت کند و این مسئله با تعیین تعرفه‌های جدید ، نمود بیشتری پیدا می کند. همچنین برای کاربرانی که میزان استفاده آنها از محتوای خارجی بیشتر از محتوای داخلی است مدل دیگری درنظر گرفته شده که می تواند نوعی توازن را بین میزان استفاده از حجم داخلی و بین‌المللی برقرار کند.

مهندس یوسف‌زاده تاکید کرد: درصددیم تا با سرویسهای نامحدود با یک سیاست عادلانه و درست رفتار کنیم تا بتوانیم مشترکان را به سمت سرویسهای یک مگ یا دو مگ سوق دهیم در حالی که ترافیک آنها به نسبت عمومی نامحدود است در نتیجه کسانی که در طول روز بحث دانلودهای زیاد با حجم بالاتر را دارند نیازی به خرید حجم بیشتر نخواهند داشت. در صورت تأیید و تصویب آن توسط سازمان ، پیاده‌سازی آن را شروع می کنیم.

 

علی‌محمدی: کاهش هزینه اینترنت برای کاربران نهایی در سبد اقتصادی خانوارها اثرگذار است

حسین علی‌محمدی، معاون کسب‌وکار شرکت آسیاتک نیزدرادامه این نشست خبری درخصوص پیشرو بودن شرکت آسیاتک در حوزه انتقال محتوا به داخل و راه‌ندازی دیتاسنترهای داخلی اظهارداشت: اولین تأثیر انتقال محتوا به داخل همین افزایش سرعت و کیفیت دسترسی کاربران اینترنتی است.

معاون کسب‌وکار شرکت آسیاتک افزود: کاهش هزینه اینترنت برای کاربران نهایی در سبد اقتصادی خانوارها اثرگذار است و هم با تغییر مدل محاسبه هزینه ترافیک در بهره‌مندی صحیح مردم از اینترنت تغییرات مثبتی ایجاد می‌کند.

 

وهاب‌زاده: شرکت آسیاتک تاکنون ۸۰ درصد محتوای فارسی زبان را به داخل ایران منتقل کرده است

شهاب وهاب‌زاده معاون فنی شرکت آسیاتک نیز درادامه این نشست خبری اظهار داشت: شرکت آسیاتک از سال 1392 شروع به انتقال داده‌ها به داخل کشورکرده و طبق آمارهای منابع موثق بین‌المللی، ایران ۶۵ درصد محتوای فارسی زبان را به داخل منتقل کرده و ۸۰ درصد این کار را شرکت آسیاتک انجام داده است.

معاون فنی شرکت آسیاتک تصریح کرد: توجه به انتقال داده‌ها به داخل قدم مثبتی است که شرکت زیرساخت و مجموعه وزارت ارتباطات در راستای بهبود وضعیت اینترنت و کاهش هزینه‌های آن برداشته‌اند تا کاربران بتوانند طی یک فرایند استاندارد و مطابق با دانش روز جهان با بهترین کیفیت به نتیجه مطلوب در اینترنت دست یابند.

وی عنوان داشت: بهبود این وضعیت منجر به تمایل بیشتر حضور شرکت‌ها و پیام‌رسان‌های خارجی در داخل نیز خواهد شد و وقتی که زیرساخت‌های مناسب فراهم شوند قطعاً بستر مناسبی نیز برای این امر ایجاد خواهد شد.

بنابراین گزارش ،نشست خبری شرکت آسیاتک روز گذشته درحالی برگزار شد که چند روز قبل شرکت آسیاتک به‌عنوان یکی از اپراتورهای اینترنتی در «امضای تفاهم‌نامه اپراتورهای اینترنتی جهت کاهش تعرفه ترافیک داخلی برای کاربران نهایی» با حضور مديرعامل شركت ارتباطات زيرساخت و مديران اپراتورهاي اينترنتي و سرويس دهندگان حضور داشت./

مطالب پربیننده
آخرین اخبار
© استفاده از مطالب تنها با ذکر منبع (خبرایران) مجاز می باشد.
طراحی، تولید و اجرا: دلتاوب